Tiggeriet i Sverige

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Fast, han kallade inte dig korkad, han kallade inlägget korkat.

Ingen av er har för övrigt en speciellt god ton mot varandra, tur jag är här som kan medla...

Men man behöver inte vara emot en grupp för att särskilja, bara så du vet.:)

:D Och jag som anklagade dig för att vara otrevlig i tonen för nåt år sen. Undrar om inte det var just mot Pippi T faktiskt.

Jaja, det låter nog värre än det är. I alla fall från min sida. Kram Pippi!
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag har en kompis som faktiskt lät zigenarna göra hans uppfart till villan i Täby. :rofl

Typiskt Täbybor, löjligt naiva

Hur blev resultatet? Du menar travellers antar jag. Pikeys, chavs, knackers. Kärt barn har många namn...

Utanför Göteborg blev de bortjagade. Två gånger tror jag. Streetracefolk var det som tröttnade på deras beteende. Höll tydligen på att smälla rejält. Gör inte myndigheterna mer än de gör så får vanligt folk göra deras jobb åt dem.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
:D Och jag som anklagade dig för att vara otrevlig i tonen för nåt år sen. Undrar om inte det var just mot Pippi T faktiskt.

Jaja, det låter nog värre än det är. I alla fall från min sida. Kram Pippi!

Usch killbaciller.
Jag mena då inget illa.

Jag vill gärna tro gott om människor men jag är väldigt misstänksam och det kan vara bra i vissa avseenden då det gör mig uppmärksam i vissa situationer. Det jag inte vill göra men säkert gör många gånger är att döma vissa grupper i förväg. Har man som jag blivit rånad av en viss sorts människor så är man väldigt noga med att hålla dom på en armlängds avstånd efter det. Det betyder inte att jag tycker att det är rätt att misshandla dom eller bränna ner deras hem.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du får fråga Harmon Rabb som skrev om det.

Jag såg något annat intressant härom dagen som inte har fått lika stor uppmärksamhet och det är alla dessa pikeys som har parkerat sina inte så billiga husbilar på IKEA barkarbys parkering och skräpat ner något så förjävligt.
Nu börjar årets asfaltsläggning, takläggning osv. Gör staten något åt att stoppa alla dessa lurendrejerier som sker årligen varje sommar? Någon som vet nåt om detta?

Alltså, varför tror du att det finns en marknad för sånt här inkl. tiggeri? Om folk i det här landet börjar använda sina celler lite oftare slipper vi sådana här problem både med ambullerande asfaltläggare samt 7-8 tiggare vid ingången till ICA MAXI! Ska staten stoppa asfaltläggarna men inte tiggarna? Eller både och? Staten har väl ingen laglig rätt att stoppa varken det ena eller det andra men slutar folk att ge pengar till tiggare och slutar naiva svenskar att anlita dessa asfaltläggare försvinner problemet men du verkar ju vilja behålla tiggeriet men kasta ut asfaltläggarna!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Måste vara defekta, dom gör ju något!

Ja, det är väl definitionen på en hybrid? Den är liksom hälften av varje, de jobbar lite och skurkas lite.

Just asfaltläggarna är ju en fantastiskt korkad företeelse och samtidigt intressant både ur socialpsykologiskt och ett rent ekonomiskt perspektiv. Tänk vad mycket kunder de skulle få nästa sommar via djungeltelegrafen om de gjorde bra och billiga jobb denna sommar. Men istället bränner de konstant alla sina möjligheter genom att göra skitusla jobb.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, det är väl definitionen på en hybrid? Den är liksom hälften av varje, de jobbar lite och skurkas lite.

Just asfaltläggarna är ju en fantastiskt korkad företeelse och samtidigt intressant både ur socialpsykologiskt och ett rent ekonomiskt perspektiv. Tänk vad mycket kunder de skulle få nästa sommar via djungeltelegrafen om de gjorde bra och billiga jobb denna sommar. Men istället bränner de konstant alla sina möjligheter genom att göra skitusla jobb.

Trodde dom skulle försöka få en bättre fungerande, typ orkar sitta 23/7 och kan rena sin egen urin för vätska.....

Men sant, la dom bara lite energi på att göra ett bra jobb så skulle dom vara eftertraktade, önskvärda och troligen tjäna mer men det liknar väl ett arbete alldeles för mycket........
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ja, det är väl definitionen på en hybrid? Den är liksom hälften av varje, de jobbar lite och skurkas lite.

Just asfaltläggarna är ju en fantastiskt korkad företeelse och samtidigt intressant både ur socialpsykologiskt och ett rent ekonomiskt perspektiv. Tänk vad mycket kunder de skulle få nästa sommar via djungeltelegrafen om de gjorde bra och billiga jobb denna sommar. Men istället bränner de konstant alla sina möjligheter genom att göra skitusla jobb.

Den här lurade gubben http://www.expressen.se/gt/asfaltslaggarna-blaste-kent-76-pa-pengar/ påstår att han först sett dom utföra ett bra jobb hos grannen, så det verkar som att det händer att det blir vettiga arbeten utförda, kanske olycksfall i arbetet.


Fast i själva verket är asfalläggare diskriminerade, utsatta för förtal, ihopklumpade, etc-jada-jada :gråta

http://www.etc.se/inrikes/diskrimineringen-ar-otroligt-utbredd
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Alltså, varför tror du att det finns en marknad för sånt här inkl. tiggeri? Om folk i det här landet börjar använda sina celler lite oftare slipper vi sådana här problem både med ambullerande asfaltläggare samt 7-8 tiggare vid ingången till ICA MAXI! Ska staten stoppa asfaltläggarna men inte tiggarna? Eller både och? Staten har väl ingen laglig rätt att stoppa varken det ena eller det andra men slutar folk att ge pengar till tiggare och slutar naiva svenskar att anlita dessa asfaltläggare försvinner problemet men du verkar ju vilja behålla tiggeriet men kasta ut asfaltläggarna!

Tiggeri är inte olagligt så det blir svårt.
Vad jag förstår så är det inte lagligt att tjäna pengar i Sverige utan att betala skyhöga skatter.

Men jag håller med dig om att folk är naiva som anlitar dom. Tyvärr är det inte olagligt att vara naiv. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tiggeri är inte olagligt så det blir svårt.
Vad jag förstår så är det inte lagligt att tjäna pengar i Sverige utan att betala skyhöga skatter.

Men jag håller med dig om att folk är naiva som anlitar dom. Tyvärr är det inte olagligt att vara naiv. :)

Nä det borde vara straffbart!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
:D Och jag som anklagade dig för att vara otrevlig i tonen för nåt år sen. Undrar om inte det var just mot Pippi T faktiskt.

Jaja, det låter nog värre än det är. I alla fall från min sida. Kram Pippi!

Tonen tenderar att ofta bli otrevlig i samtal med henne, sa det är inte omöjligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur blev resultatet? Du menar travellers antar jag. Pikeys, chavs, knackers. Kärt barn har många namn...

Vad jag vet så är de zigenare men det spelar förstås ingen roll vad fan de är.
Resultatet blev så klart sjukt dåligt. :rofl

- - - Updated - - -

Tonen tenderar att ofta bli otrevlig i samtal med henne, sa det är inte omöjligt.

Det beror högst sannolikt på den bristande genuskompetensen bland de vita männen på Sporthoj.com. :mattias
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad jag vet så är de zigenare men det spelar förstås ingen roll vad fan de är.
Resultatet blev så klart sjukt dåligt. :rofl

- - - Updated - - -



Det beror högst sannolikt på den bristande genuskompetensen bland de vita männen på Sporthoj.com. :mattias

Knappast jag, jag är könsneutral, jag behandlar alla fem som skit.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tycker att en del tiggare är rätt så otrevliga. Det passar sig inte om man vill att nån ska ge en pengar. Igår såg jag några sura kärringar som sprang efter förbipasserande och skramlade högt med sina muggar och ville ha pengar. Mycket ohyfsat. Jag hoppas iaf att folk börjar få upp ögonen och inser vilken skit EU är.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag tycker att en del tiggare är rätt så otrevliga. Det passar sig inte om man vill att nån ska ge en pengar. Igår såg jag några sura kärringar som sprang efter förbipasserande och skramlade högt med sina muggar och ville ha pengar. Mycket ohyfsat. Jag hoppas iaf att folk börjar få upp ögonen och inser vilken skit EU är.

Är det EU som hindrar staten att förbjuda tiggeri? Trodde det grundade sig i någon PK-böjelse som gått till överdrift...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top