Kawasaki z800/z800e

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Hej! Har en Z800E som jag nyss bytt packboxar i framgaffeln. Verkstaden påstår att dem gjort allting rätt men dämparen har blivit fruktansvärt mjuk..
Vet att Z800 och Z800e inte har samma framdämpare. Skiljer det något i oljemängd på dem två? Vad kan ha hänt och går det att lösa?
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Å f-n, har du inga rattar så är enda sättet att justera dämpningen, att byta gaffeloljan till en med annan viskositet.
 

Conny85

Medlem
Gick med
31 Mar 2019
Ort
Haninge
Hoj
Z1000sx 2014
Hellu. Tänkte ställa frågan är i forumet kring avgassystem. Köpte min z800 med MIVV system varav original medföljde i en kartong med diverse kablar. När jag sedan ville uppdatera till ett annat system så medföljde en del i kittet jag inte alls förstod vart den skulle men efter lite googlande så förstår jag att den ska sitta på stellmotor (vet ej svenska ordet för delen) original systemet satt fast i den delen med vajrar tydligen. Link till klippet är här
. På min hoj så sitter fortfarande original delen kvar fast utan vajrarna då. Måste man byta ut den som han gör i klippet? vad fyller den för funktion?

Bild på delen (svarta till vänster) https://i.gyazo.com/a3d1e447731a8e6f7967512b20088faa.png

någon som har bättre koll än mig? tacksam för hjälp i såna fall
 

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Hej, Jag undrar om någon här har någon erfarenhet gällande besiktning med ett Yoshi r-11.

Jag fick nämligen inte med original dämparen vid köp.

Brukar det bli något problem med ett r-11 vid besiktning ? :va
 

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Oklart om catten är borttagen, får kolla det vid tillfälle. Jag har dock för mig att den sitter på
 

bkk

Medlem
Gick med
9 Nov 2012
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki z800 2014 Suzuki gsx-r 750 k7 *såld*
Är det original grenrör så bör caten vara kvar då den sitter precis innan link-pipen
 

Deathstroke

Pappa med pappahumor
Gick med
21 Nov 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2016, Kawasaki, Z800
Ville bara meddela att hojen gick igenom besiktningen med ett Yoshi R-11 med DB-killer.

Bättre sent än aldrig :D
 

ateland

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Kode
Hoj
Kawasaki Z800e, vren -15
Har sedan några år tillbaka ägt en z800e som passat mig mycket väl ända sedan A2 tiden tills nu då den ger "fullt" (70kw) iomed avklarad A-behörighet. började dock under senaste säsongen uppleva att lite mer effekt inte skulle skada och började då söka runt på nätet huruvida det är möjligt att öka på effektuttaget med elektronisk justering, såsom Dynojets Powercommander 5 etc. Men kan inte hitta någon information alls som ger svar på frågan om det faktiskt finns en produkt som löser detta. Jag är medveten om att de skiljer en del annat mellan Z800 och E versionen, klenare grenrör osv, men de bör ju gå att få ur betydligt mer än 70 kw iaf. Vad säger ni andra, fungerar den "vanliga" powercommander 5 som då egentligen är avsedd för Z800 med modifierad mappning, eller är finns det andra restriktioner?

Väl mött!
Ateland
 

iiiman

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2021
Hoj
Kawasaki Z800
Tjena! Någon som har erfarenhet av att köra upp på Z800? Har uppkörning bokat privat i juni och måste ju då ta min Z800 på den, har kört via skola på deras MT-07or, dock inte i samma ort som jag ska köra upp i. Mvh
 

850fib

Ny medlem
Gick med
10 May 2022
Hoj
Kawasaki z800e 2016
Tjena någon här som vet om det skiljer något på z800 och z800e avgassystem?
jag har en z800e och funderar på om jag kan lägga på ett avgassystem från en z800.
Om det skiljer något. Vad är skillnaden?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top