Kawasaki z800/z800e

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Är det bara jag som tycker att z800 är en helt stört snygg motorcykel? Nu börjar ju nya 2015 modeller bli riktigt trevligt prissatta också. Är man helt korkad om man funderar på en 800e som övningskörnings och första hoj? Eller måste man satsa på en strykful Street Triple istället...
 

Wille Z800e

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2015
Ort
STHLM
Hoj
Kawasaki Z800e - 14
Är det bara jag som tycker att z800 är en helt stört snygg motorcykel? Nu börjar ju nya 2015 modeller bli riktigt trevligt prissatta också. Är man helt korkad om man funderar på en 800e som övningskörnings och första hoj? Eller måste man satsa på en strykful Street Triple istället...

Kunde inte varit mer nöjd med min z800e, kör den på a2 nu. Ruskigt snygg och gör dig inte besviken i prestanda!:tummenupp
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Provsatt z800e i förrgår. Något sugen på 2015 års modell med 0km på mätaren. Kostar ju i stort sett som en er6'a men med dubbelt så många cylindrar och så djuriskt snygg... Fick dock inte ner hälarna i backen :( Ser att det finns sänksatser på både 25 och 40 mm. Funkar dessa eller sabbar man helt väghållningen?

Ni som provat både er6n och z800e, är det värt den lilla slanten (och viktökningen) att satsa på en z800e istället?
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Jag bytte från en er6 till z800 och för min del var det värt pengarna, jag sitter bättre på z'an och den är mycket roligare att köra.
Vet inte hur det om man sänker den
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Provsatt z800e i förrgår. Något sugen på 2015 års modell med 0km på mätaren. Kostar ju i stort sett som en er6'a men med dubbelt så många cylindrar och så djuriskt snygg... Fick dock inte ner hälarna i backen :( Ser att det finns sänksatser på både 25 och 40 mm. Funkar dessa eller sabbar man helt väghållningen?

Ni som provat både er6n och z800e, är det värt den lilla slanten (och viktökningen) att satsa på en z800e istället?

Vad ska du göra med hälarna i backen? Jag har inte fått ner hälarna på nån av mina hojar, lider inte av det. Halva foten räcker:tummenupp
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Provsatt z800e i förrgår. Något sugen på 2015 års modell med 0km på mätaren. Kostar ju i stort sett som en er6'a men med dubbelt så många cylindrar och så djuriskt snygg... Fick dock inte ner hälarna i backen :( Ser att det finns sänksatser på både 25 och 40 mm. Funkar dessa eller sabbar man helt väghållningen?

Ni som provat både er6n och z800e, är det värt den lilla slanten (och viktökningen) att satsa på en z800e istället?

kört båda hojarna.. Köp Z'an alla dagar i veckan! Er6:an är både tröttare och mindre vilket verkligen inger en känsla att det inte är en full stor hoj man åker på.....
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Varför inte beställa ett på ebay?
Om du prompt måste ha ett akra system så är dom nog inte så mycke dyrare än ett begagnat.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Passar power commander till z800e likaså? Någon som faktiskt har gjort det och kan lämna lite info om hur mkt bättre hojen blir i termer av acc och toppfart?
Tack!
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Hej Ja Power Commander funkar också på z800e hojen går bättre om man kör den i dyno annars märker man inte någon skillnad :)
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Jag skulle vilja få bort lite vikt ifrån min z800. Är det någon som har förslag på vad som kan göras?
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Sitter akra på nu. Nja det känns lite overkill men vet inte riktigt om det går att lösa på några smidiga sätt
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Håller med, tror tyvärr inte att det finns ett smidigare sätt än vad du har gjort
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag skulle vilja få bort lite vikt ifrån min z800. Är det någon som har förslag på vad som kan göras?

Byta fälgar kan man spara ett par kilon på. Men det är nog inte värt med tanke på vad lättare fälgar kostar..
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Håller med, tror tyvärr inte att det finns ett smidigare sätt än vad du har gjort
 

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki z800 2016
6c2870547596ea0cc143386c408060d0.jpg
Slängde på mitt R11 idag :D Blev rätt schysst asså
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top