Förslag ang. nya foruminlägg

_DamnIt

Nykomling
Gick med
18 Jun 2013
Ort
Hörby
Hoj
Yamaha YZF R1 -99
Har själv insett att det kan va lite småjobbigt att hitta alla nya inlägg när man har ett par uppdaterade forumtrådar. Hade ni inte kunnat kasta in en funktion som gör att man trycker på en fin liten knappt så skickar den en till senaste icke lästa foruminlägg i en tråd man prenumererar på? Tycker det hade varit en fenomenal idé!
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Du menar som den blå knappen framför rubriken som finns redan nu?

vilken blå knapp???
det enda jag ser är en facebook gilla knapp. men den visar väl bara vad som mina "vänner" gillat och inte senaste olästa inlägg???. eller vilken blå knapp menar du???
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Tryck på F5, alltså uppdatera sidan, då ska det dyka upp en blå knapp på trådar med nya inlägg, om du klickar på den så kommer du till det första olästa inlägget.
Knappen före rubriken visar det senaste av dig olästa inlägget, knappen efter visar det senaste inlägget.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Tryck på F5, alltså uppdatera sidan, då ska det dyka upp en blå knapp på trådar med nya inlägg, om du klickar på den så kommer du till det första olästa inlägget.
Knappen före rubriken visar det senaste av dig olästa inlägget, knappen efter visar det senaste inlägget.

Har inte utforskat det så noga, men mig skickar den till sista skrivna inlägget..
 

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Ort
Skellefteå
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Tror han specifikt menar första olästa i en tråd man prenumererar på :hej
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Inte om man varit från tråden ett tag, då kan det ju vara flera inlägg som man inte läst själv.
Nu tar jag det här sakta........om du klickar på den blå knappen......kommer du till det av DIG första olästa inlägget, oavsett hur lång tråden är efter det.
Funka?
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Nu tar jag det här sakta........om du klickar på den blå knappen......kommer du till det av DIG första olästa inlägget, oavsett hur lång tråden är efter det.
Funka?

Jag förstår precis vad du menar, jag säger bara att det inte funkar på de trådar jag testat nu! :p
(har inte reagerat på det innan jag läste denna tråd dock)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Nu tar jag det här sakta........om du klickar på den blå knappen......kommer du till det av DIG första olästa inlägget, oavsett hur lång tråden är efter det.
Funka?

Vill bara inflika att det verkligen uppskattas att du skriver så pass långsamt att vi hänger med. :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag får valet "Visa första olästa" ovanför tidsramen på första inlägget, bredvid "Ämnesverktyg", när jag går in i en tråd där det finns av mig olästa poster.

Trådstartarens fråga är en icke-fråga för mig i och med det. :fakta
 

_DamnIt

Nykomling
Gick med
18 Jun 2013
Ort
Hörby
Hoj
Yamaha YZF R1 -99
Ni får ursäkta, har helt missat den! Är alldeles för bortskämd av andra forum som skickar en rätt direkt.

Men då tackar jag för informationen istället. :yoparty
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Men, det finns ju två knappar! En alldeles till vänster om trådrubrikerna, då kommer man till första nya inlägget. Sen finns det en en bit till höger, alldeles till höger om nicket på den som skrev senast i en tråd, då kommer man till sista inlägget i tråden.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Men, det finns ju två knappar! En alldeles till vänster om trådrubrikerna, då kommer man till första nya inlägget. Sen finns det en en bit till höger, alldeles till höger om nicket på den som skrev senast i en tråd, då kommer man till sista inlägget i tråden.
Nu va du rolig va?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top