Endurance serie 2014

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
finns det intresse att kora en serie pa den klassiska bana Nurburgring.
Jag kan ordna allt parktiskt och forvaring om ni e intresserade
www.rl-cup.de

MVH BC
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hmmm, priser för 2012, vet du priser för 2014? Och är det några speciella krav på licens/resultat, dvs kan vem som helst köra med internationell licens?

Separate payment terms /expenses for 2012


Entry fees for the racing events

The DMC is organizing 5 endurance races 2012. The entry fee amounts € 650.00, for each race till the nomination deadline, which is always Wednesdays 24 o'clock. Payment entrance at the organizer 10 days before event begin. These must be fully paid. If the payment takes place later, increased entry fee at the rate of € 700.00 is due.


Yearly entry fees for registered teams

As in the years before the DMC offers a special discount to all registered teams. The standard entry fee amounts 5 X € 650.00 for 5 races. Makes a total of € 3,250.00. With a lump – sum payment till the 15th of March, 2012 a discount of €250.00 is granted.


Single entry fees for NOT registered teams

For all participants who register till the nomination deadline of the respective event, an entry fee of €650.00 per event is due.
For all participants who register after the nomination deadline and transfer the fees thereafter, the increased entry fee amounts €700.00.


Bank account

When transferring the fees please always declare your team name and/ or own name, so that we can assign the payments.
 
Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Du behöver givet en senior licens och ett starpermission som finns bak på licensen.
Och sen vill dom ha ett papper som faxas till arrengören.

Jag kollar det nya reglemtet.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
ÅÅÅ VA MAN SAKNAR ERF SERIEN KUL SERIE TILL VETTIGA PENGAR:gråta
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag tror tyvärr att upplägget har ett flertal problem för att bli succe.

Det är långtråkigt för både eventuell publik och funktionärer.
Problem med reparationer på hojen när någon i teamet crashar.
Enda sättet att få långloppet populärt är att korta tiden till 2 - 2,5 timmar och tillåta att deltagarna kör sin egen hoj om så önskas.
Jag anser att man skall anordana fler normala race på klubbnivå istället. I dag anordnar varje bana ofta max ett rr sm punkt slut.
På Gelleråsen verkar det hända lite år....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
CB_Tobbe: Fel på upplägget? ERF var den största klassen inom svensk rr någonsin under flera år. De flesta deltagarna var överrens om att man ville ha längre race, ej kortare. Sista säsongen gavs möjlighet att använda egen hoj, i stafettklassen. Detta var också välkommet bland teamen, dock på bekostnad av de som körde endurance på riktigt. Långtråkigt? Ja, kanske, om man inte deltar. Långlopp är ingen publiksport i detta landet, det är racing på gräsrotsnivå. För deltagarna är det allt annat än tråkigt, fråga vem som helst som kört ett race!
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
ÅÅÅ VA MAN SAKNAR ERF SERIEN KUL SERIE TILL VETTIGA PENGAR:gråta

Kan inte annat än att hålla med, hoppas att både vettiga träningsförutsättningar på Torpet o att ERF vaknar till liv igen. Som sagt jävligt kul för billig peng... Nåja hyfsat billigt.
 

Ödlan

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Ort
Anderslöv
Hoj
GSXR 600 -06, ER6 -12
Ser inte mycket publik på SM helgerna heller...
Endurance "på riktigt" som humlan säger är det roligaste jag gjort inom racing.
Hoppas det kan komma tillbaka.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
ERF var svaret på min "comeback"..... skithäftigt,riktig endurance!!!! ERF Stafett/Sprint och allt va det heter...jaa jättebra men ingen Endurance i min mening...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Som alla kanske har sett blir det äntligen av! 2016 kör vi igång SEC, Svenska Endurance Cupen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Preliminärt öppnar vi serieanmälan den 22 januari. Det blir dock inte genom TA man serieanmäler. Mer info kommer när vi öppnar serieanmälan.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Upp med mer info om SEC Sprint också! För det blir väl Sprint-race?:)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Absolut!
Mer info kommer, och serieanmälan öppnar troligen i slutet av veckan. Vi väntar bara på ett kontonummer.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eftersom att det var Endurance som överhuvudtaget fick igång tankarna på att börja tävla i mitt stackars lilla huvud kommer jag nog försöka köra det jag med. Dessutom lättare att lura med några polare att köra det, så man kan locka ner några till i rejsträsket. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top