Yamaha Bolt xv950 - tråden

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Fast jag tycker inte dom är lika snygga. Skulle vara xr1200 då men den görs väl inte längre?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Xr1200. Görs inte längre nej, men dom går att hitta väldigt "billigt" då dom aldrig varit populära hos harleyanhängare. Kolla blocket. Jag kan varmt rekommendera modellen om du gillar lite aktivare körning.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Ska provköra en Bolt och en triumph scrambler på fredag, får se vad det blir. Blir det bolten kommer jag i vilket fall som helst köpa kittet från hagemans, så det blir ju samma stuk.
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Hagemans ser riktigt badass ut!

Jag är för mycket amatör för att ge mig på något sånt, jag fixar lite småsaker på min för att göra den lite mer personlig. Nästa projekt blir att byta till en mustang sadel.

http://www.revzilla.com/product_ima...tback_seat_for_yamaha_bolt20132014_detail.jpg

Ska provköra en Bolt och en triumph scrambler på fredag, får se vad det blir. Blir det bolten kommer jag i vilket fall som helst köpa kittet från hagemans, så det blir ju samma stuk.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Det vart en Bolt :) Lämnade in hojen på service och fick låna bolten över dagen om jag ville (service på lingvalls). Kände direkt att det var det här stuket jag vill ha nu.. En skinnpaj och en öppen hjälm senare så är jag störtnöjd! Jag ville ha en enkel hoj där jag kan komma hem efter jobbet, hänga av mig datorn, ta skinnjacka n och hjälmen och åka en liten tur. Med teneren vart det sånt jäkla projekt, typ som när jag körde cross.
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Det vart en Bolt :) Lämnade in hojen på service och fick låna bolten över dagen om jag ville (service på lingvalls). Kände direkt att det var det här stuket jag vill ha nu.. En skinnpaj och en öppen hjälm senare så är jag störtnöjd! Jag ville ha en enkel hoj där jag kan komma hem efter jobbet, hänga av mig datorn, ta skinnjacka n och hjälmen och åka en liten tur. Med teneren vart det sånt jäkla projekt, typ som när jag körde cross.

Grattis till köpet, välkommen till bolt-familjen :)

Jeansväst, mc-jeans och öppen bandithjälm kör jag med!
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Tackar. Det blir förhoppningsvis ett hagemankit(snyyyygt) i vinter, sen nya dämpare bak och ekerfälgar med tkc så ska jag se hur den gör sig på grusväg.
 

Mamayama

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2014
Ort
Stockholm
Hoj
XVS Bolt, SR500, V-Max
Trevlig bekantskap

Hej!
Köpte en Bolt för en månad sedan och har avverkat ett par mil. En riktigt trevlig bekantskap faktiskt. Men eftersom jag inte kan hålla mina klåfingrar i styr kommer det bli ett antal ändringar under vintern. Bl.a. är jag inte riktigt hemma i förarmiljön. Fotpinnar/sadelhöjd lirar inte 100% för mig med mina resliga 182cm...:lol Vill antingen få upp röven någon centimeter eller få bak fotpinnarna någon centimeter. Har en tendens att glida ner i "potatissäck" istället för "aktivkörning" position.
Har kollat på diverse olika slip-ons och har en egen idé om att en Supertrapp dämpare borde kunna göra jobbet alldeles utmärkt, särskillt med tanke på deras system med distansplattor för tuning.
Sen är det ju det här med vikten; 250kg?! Vad fasen, bygger de motorcyklar i blyarmerad betong?! Har en SR500 som jag lyckats banta från 170kg till 110kg. Ska bli kul att se vad som kan göras åt 250kg. Siktet inställt på -200kg. Är övertygad om att det lurar 50kg löshull i bygget.
Stuket och enkelheten i orginalet gillar jag. Det lär bli en lättad och skalad bobber till våren med mer körglädje, samt att den ska kunna glida genom besiktning utan krux.
Ser fram emot en lång kall vinter!!:)
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Bara för att vara sån...öppen hjälm är riktigt skönt å ligga på mage med om man skrapar i asfalten, provat det där med att ligga på mage men då med integralhjälm, var inte mycket kvar av visiret eller hakskyddet. :död

Kan förstå att åka i jeans och vanlig tröjja när det är varmt å skönt ute,jag gör det själv, sår på kroppen är lättare att dölja om man överlever, men fyfan skulle aldrig åka med öppen hjälm och riskera att bli av med hela ansiktet även fast man ser ut som ett troll :brinnerup
fan vilken moraltant jag blev, ha det skönt med nya hojen! :)
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Det vart en Bolt :) Lämnade in hojen på service och fick låna bolten över dagen om jag ville (service på lingvalls). Kände direkt att det var det här stuket jag vill ha nu.. En skinnpaj och en öppen hjälm senare så är jag störtnöjd! Jag ville ha en enkel hoj där jag kan komma hem efter jobbet, hänga av mig datorn, ta skinnjacka n och hjälmen och åka en liten tur. Med teneren vart det sånt jäkla projekt, typ som när jag körde cross.


Dum fråga men körde du med cross utrustning med teneren hmm ett vanligt skinnställ och hjälm ..hjälp vilken lång tid det tar att fixa sig ;-) :hej
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Bara för att vara sån...öppen hjälm är riktigt skönt å ligga på mage med om man skrapar i asfalten, provat det där med att ligga på mage men då med integralhjälm, var inte mycket kvar av visiret eller hakskyddet. :död

Kan förstå att åka i jeans och vanlig tröjja när det är varmt å skönt ute,jag gör det själv, sår på kroppen är lättare att dölja om man överlever, men fyfan skulle aldrig åka med öppen hjälm och riskera att bli av med hela ansiktet även fast man ser ut som ett troll :brinnerup
fan vilken moraltant jag blev, ha det skönt med nya hojen! :)

Kör med öppen hjälm innanför 50-skyltarna, ska jag åka högre hastigheter kör jag en vanlig hjälm. Lite säkerhetstänk har jag iallafall!
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Dum fråga men körde du med cross utrustning med teneren hmm ett vanligt skinnställ och hjälm ..hjälp vilken lång tid det tar att fixa sig ;-) :hej
Nja nu var det ju inte riktigt så jag skrev. Innan körde jag med fullt ställ. Nu kör jag med skinnpaj dvs en skinnjacka och en hjälm. Öppen hjälm i stan och integral när jag ska längre. Bra mycket skönare.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Nja nu var det ju inte riktigt så jag skrev. Innan körde jag med fullt ställ. Nu kör jag med skinnpaj dvs en skinnjacka och en hjälm. Öppen hjälm i stan och integral när jag ska längre. Bra mycket skönare.

Göttt!

Var själv nyss inne å tittade på bolten på lokala yamma firman den är riktigt snygg !

Funderar på att provköra den. Har aldrig kört glidare
men jag har i alla fall en brandgul flanell skjorta

Hur känns den att köra ? B-)
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Jag hade provat glidare innan men aldrig vart intresserad av att köpa en själv. Jag kommer ju montera ett hageman kit på min så nästa sommar är det ju inte direkt en glidare längre..

Men det är en speciell känsla att puttra runt på glidare i 70-80 på vischan. Jag gillar det iaf.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hoppas dom släpper det där kittet för att flytta fotpinnarna vid sidan om också
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top