#22 Mozz kör Emiratiska Mästerskapen 2014!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Denna pressrelease gick ut för ett tag sedan…

Magnus Mossberg kör Emiratiska Mästerskapen!

Ett team i Förenade Arabemiraten har erbjudit Magnus Mossberg en styrning vid United Arab Emirates Sportbike Championship som går av stapeln i Dubai den 14-15 februari

- Det är lite overkligt faktiskt, jag var i Dubai och semestrade med familjen och fick via en kompis kompis kontakt med en man som var villig att hyra ut en racepreppad Yamaha 600 till mig för en bandag. Jag åkte ut och hade kul på banan, körde ganska fort och kom dessutom bra överens med hojägaren. När sedan dagen var slut så visade det sig att han behövde en förare till mästerskapsracet i februari och erbjöd mig den platsen på stående fot!

Racet går på Dubai Autodrome, en högklassig anläggning utanför Dubai med en banlängd på 5,3 km. Här finns allt; snabba fullfartssvängar och långa rakor med hårnålskurvor. Säkerheten ligger också på topp; banan svarar upp mot de högsta kraven. Sandfållor finns inte utan alla avåkningszoner är asfalt.

- Detta är en fenomenal chans och en väldigt spännande möjlighet. Jag ska åka dit och göra mitt bästa. Det kommer inte att bli lätt med en okänd maskin, ett annat däckfabrikat och en relativt ny bana. Men jag ser bara möjligheter, avslutar Magnus Mossberg

Magnus Mossberg är regelbunden poängplockare i Superstock 600 med en 10:e plats i SM 2013 som främsta merit.


Eftersom varken BIKE eller DN inte riktigt nappat på denna nyhet så släpper jag väl den här då då!!!!:)
 
Last edited:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Du är en riktig Pärla Mozz.
Underbart gjort och kul att du hoppar på chansen.

lycka till nu.
Kanske en sponsrad hjälm med svenska flaggan vore något, eller ???
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Journalismen är död:mad:

Var har vi de riktiga, whiskymarinerade redaktörerna som med omfångsrikt och generöst midjemått, iförd vit skrynklig skjorta med uppkavlade ärmar över ludna, timmerstocksgrova underarmar, breda hängslen och med de gråa rufsiga hårtestarna på ända, lutade sig fram över bordet, flyttade den otända handrullade cigaretten till mungipan och väste fram ett "- Stoppa pressarna, för bövelen!" när deras stora, grovporade och rödlätta näsa fick korn på ett riktigt scoop?

Mozz gör internationell karriär! Världen ligger framför hans fötter. En ny stjärna seglar upp på motorvärldens himlavalv. Allas blickar riktas mot Mellanösterns pärla - tideräkningen i Svedala stannar av i andäktig förundran över födelsen!

Man blir ju beklämd. Tur att Du i vart fall har denna kanal öppen för kommunikation med Dina lärjungar och efterföljare. Vi ser fram emot en fullständig och uttömmande rapportering från eventet, blir det Jorpes, den gamle trogne parhästen, som ansvarar för mediabevakningen eller tar Du likt Rossi in nya stjärnor för att garantera en upplevelse av nya dimensioner?

Go for it! Run Forrest, run! :):Bugar
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Tuta och kör! Eller kör i alla fall! Och ha roligt! Just ja, och lägg upp rapporter här också! Och bilder! Och filmer! Och kom ihåg att när shejken erbjuder dig en natt med en eller flera av hans fruar så är det ohövligt att tacka nej...

Mera Mozz till Mellanöstern! :yoparty
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Och det värsta är att chefsmekaniker Boris inte verkar kunna få ledigt från sitt dagdrönande inom landstinget så Mozz får åka själv. Jag är inte bitter för vem hade inte velat se Mozz Y-fronten från Sverige köra ifrån eliten på ett fly away race :gråta
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Grymt kul!

Förmodligen inte bara jag som redan ser fram emot den racerapporten!

Förresten, har dom rävar i Saudi? :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du är en riktig Pärla Mozz.
Underbart gjort och kul att du hoppar på chansen.

lycka till nu.
Kanske en sponsrad hjälm med svenska flaggan vore något, eller ???

Vet inte, kan inte vara utan mina rosa elefanter vettu...
 

Bifogat

  • 13 AP-0028-016.jpg
    13 AP-0028-016.jpg
    219.6 KB · Visningar: 368

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
40 stycken gillanden i skrivande stund !!!!!!!!! å mer lär det bli........47 nu och klockan är 18:37 :)


haha det måste vara SH-rekord det :yoparty
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Och det värsta är att chefsmekaniker Boris inte verkar kunna få ledigt från sitt dagdrönande inom landstinget så Mozz får åka själv. Jag är inte bitter för vem hade inte velat se Mozz Y-fronten från Sverige köra ifrån eliten på ett fly away race :gråta

Boris JR, meddela landstinget det akuta läget..... så förstår de. God Jul och ett Gott Nytt År!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top