Hur överlever ni vintern?

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Hur gör ni för att överleva och inte deppa ihop fullständigt tills säsongen är igång igen?

Jag har lyckats bättre än tidigare år, med följande åtgärder:

  • Köra cross och enduro, ett förträffligt sätt att hålla körandet vid liv
  • Gå på olika seminarier i spårval och liknande som arrangeras av klubbar och leverantörere
  • Hänga på Sporthoj och olika Facebookgrupper för att hålla diskussionerna vid liv
  • Kitta om och meka med hojen (dock begränsade möjligheter pga brist på eget garage)

Inte helt förvånade är punkt nummer ett den viktigaste, enduro kan man köra året om i hela Sverige med en uppsättning dubbdäck och nästan hela året om i södra Sverige utan dubbdäck. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

2013-10-19 14.30.35.jpg
2013-11-02 Skanör5.jpg
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Önskar jag kunde köra enduro fortfarande, men min axel håller inte. Denna vintern kommer jag överleva tack vare att jag ska plocka ner hojen, och fixa en jäkla massa.

Utöver det jobbar jag så mycket det bara går, tränar med hästen och ritar en del. Försöker ta ledigt och komma utomlands och tanka lite energi en eller två veckor också.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Vaaaaa? Jag förstår inte... :tungan

Men allvarligt, även om man har andra intressen så är det inte mycket som slår bankörningen. Både på asfalt och i skogen.

Nåja det där är nog ganska individuellt. Själv är jag laddad som fan för en vecka i italienska alperna i januari :banana
Och för resan till Abisko jag ska iväg på nästa vecka.

Fast så har jag aldrig provat bankörning heller.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tja, SH-festen? :D
Annars är det lite mek, pul och framåt våren klättrande på väggarna.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Så här gör jag för att förlänga säsongen. Behöver jag säga mer?
 

Bifogat

  • Isdäck.jpg
    Isdäck.jpg
    71.7 KB · Visningar: 366
  • Ishoj.jpg
    Ishoj.jpg
    84.8 KB · Visningar: 320

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Enkelt.

Man har fler än 1 hobby.

Jag vill förklara hur jag ser det. Hojåkning är som sex, tvingas man vara utan det finns det inget som kan ersätta det, oavsett vilka trix eller andra "hobbies" man försöker använda för att distrahera en ;)

Åka enduro är som att ha en älskarinna som man kan gå till lite då och då. Kan hända att man fastnar och byter helt, fortsätter periodiskt eller inser sin sanna kärlek. :yoparty
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ptja, eftersom jag knappt hinner köra på sommaren ändå, så är vinterin inget större problem. Ingen tid alltså.
Kanske nästa år ?
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Åka hoj är vansinnigt kul! Men ändå bara ett substitut för att åka skoter på vintern. Inget går upp mot att ta oskulden på en orörd myr i meterdjup pudersnö! Och tycker du att det är acc i din S1000RR har du förmodligen aldrig upplevt en Nytro MCX med 270 turbohästar och en 51mm matta.
Visst älskar jag att köra sporthoj, men det är nu det riktigt roliga börjar!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Enda sättet att överleva vintern är att köra bana i exempelvis Spanien..
Denna vinter kommer bli första på länge då jag inte ska göra 1-3 resor till Spanien då jag ska böja plugga. Så nu blir det till att meka hoj istället.

Racing och hojar är mina enda intressen så det blir en tuff vinter att överleva. Speciellt då man prioriterar att umgås med vänner som har hojintresse.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag överlever inte.. nu har jag ju hittat hem till världens bästa mcgarage o har projekt upp över öronen och ett par veckor på enfield i indien lindrar den värsta vinterdöden..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu när man har ny hoj är det inte så mycket att göra på den, däremot får hobbybilen kärlek i garaget. Annars är det väl mest jobba och se filmer som den här:

 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kör snöskoter, faktiskt lika kul och bra omväxling som gör att man blir sugen på våren igen...526684_4875221476207_144075076_n.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Man får se till att trycka i sig mycket mat och bygga upp ett tjockt späcklager, sen är det inga problem.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top