Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
werzion. följar många gånge om dagen. kurs ändringer osv.. just nu går den upp upp upp upp euron går upp upp så avvaktar . tiden vill visa.när . tidsplan nej har ingen sånt. da tiden er människe skapt alltså existera de inte .. ger lite bort då å då til rödekorset o andra mindra bemidlade folk.. ell till kyrkan.. folk som tiggar blankt nej...
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är väl inga problem bara du säljer dom i samma stund du får dom?

Bara att lägga på någon procent för eventuellt prisfall.

Problemet är att kursen svänger rätt kraftigt och att handeln inte sker ögonblickligen. Hade hellre fått betalt i aktier i ett bolag med stor volatilitet än bitcoins om jag tvingades välja något av alternativen.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Problemet är att kursen svänger rätt kraftigt och att handeln inte sker ögonblickligen. Hade hellre fått betalt i aktier i ett bolag med stor volatilitet än bitcoins om jag tvingades välja något av alternativen.

Ja, värdepapper skulle nog vara att föredra framför bitcoin, men de låg ju relativt stabilt till för några veckor sedan.

Väntar man några till lär de sannolikt stabilisera sig igen, nu när kineserna börjar få kalla fötter.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
som en hiss allt går up o ner.. som livet oxå... vinn ell försvinn mitt motto...
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
ivil inte nytt det ,med den regering som bara låter stå till. dom gör jo inget för sverige ska bli bättre.. pratar pratar gör dom, lite verkstell..och så händer inget mer...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
320869_1280.jpg


från ~1100 USD ner till ~600 USD på bara några timmar för att sedan "återhämta" sig till ~700 USD. :crash

Källa: http://www.businessinsider.com/bitcoin-crashes-to-576-2013-12
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
320869_1280.jpg


från ~1100 USD ner till ~600 USD på bara några timmar för att sedan "återhämta" sig till ~700 USD. :crash

Källa: http://www.businessinsider.com/bitcoin-crashes-to-576-2013-12

Nästa smäll kommer när USA låser valutan och börjar beskatta, eller något liknande. Sedan lär ju EU stå härnäst i rad. Dags att ta ut investeringarna nu, innan det går helt åt helvete. De som investerat på sistone är ju bara den där sista skvätten investerare som pressat upp bubblan det där sista lilla.
Såndär spekulationer ska man vara med i från början, och kliva av när man har gjort en ordentlig vinst och aldrig titta på den igen. Som allt annat nytt som sväller sanslöst fort.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nästa smäll kommer när USA låser valutan och börjar beskatta, eller något liknande. Sedan lär ju EU stå härnäst i rad. Dags att ta ut investeringarna nu, innan det går helt åt helvete. De som investerat på sistone är ju bara den där sista skvätten investerare som pressat upp bubblan det där sista lilla.
Såndär spekulationer ska man vara med i från början, och kliva av när man har gjort en ordentlig vinst och aldrig titta på den igen. Som allt annat nytt som sväller sanslöst fort.

Det är nog en följd av stoppet från kineserna.

Kanske ingen slump att raset blir precis på en helg. Det vanliga bankerna är stängda så inga lyckköpare med månadslön kvar på det riktiga kontot kan pytsa in pengar för att "fyndköpa".

Kan tänka mig en uppstuds på måndag när ett gäng ignoranta träskallar fyndköper till "halva priset" men jag har en känsla av att kompassriktningen är lagd nu och jag gissar att kursen landar någonstans kring 1 % av sin toppnotering. En gissning baserad på vilka nivåer som andra luftslott slutat sin historia.

Men jag skulle ändå inte våga blanka bitcoin ens om det var möjligt för den kan lika gärna studsa upp till $ 10000 nästa vecka. Säljoption skulle ju vara intressant men och andra sidan är volatiliteten så hög att priset på en sådan blir horribelt.

EDIT: Som tillägg till min "prognos" så tror jag att kursen ev kommer stabiliseras en längre tid kring nivån $ 100-150 den har nämligen legat stabilt där en längre tid tidigare så det finns nog lite psykologiska hjärnspöken som gör att många vägrar sälja under den nivån de betalat, samt vill fyndköpa på de nivåer de en gång sålt och ytterligare en rad irrationella skäl till att göra affär på just dessa nivåer.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Den som inte är med kan inget vinna!
Din bitterhet lyser igenom :hihi

Efetrsom raset nu är igång kunde jag inte låta bli att söka i tråden efter klassiska bubblecitat. Hittade bara dessa två faktiskt.

Man ser likadana argument under de flesta bubblor, kännetecken är att argumenten är fundamentalt dåligt uppbyggda ur ett ekonomiskt perspektiv samt till sist personangrepp på oliktyckande.

Har sett det förr och jag ser det i andra sammanhang som jag låter bli att nämna för det skulle nog få tråden att spåra ur.
Dagens tider med extremt låga räntor verkar vara rejält drivgödsel för att driva på spekulationer och bubblor både här och där när folket söker avkastning på sina sparslantar. Eller rent av hoppas få högre avkastning än de betalar för sina lån.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är nog en följd av stoppet från kineserna.

Kanske ingen slump att raset blir precis på en helg. Det vanliga bankerna är stängda så inga lyckköpare med månadslön kvar på det riktiga kontot kan pytsa in pengar för att "fyndköpa".

Kan tänka mig en uppstuds på måndag när ett gäng ignoranta träskallar fyndköper till "halva priset" men jag har en känsla av att kompassriktningen är lagd nu och jag gissar att kursen landar någonstans kring 1 % av sin toppnotering. En gissning baserad på vilka nivåer som andra luftslott slutat sin historia.

Men jag skulle ändå inte våga blanka bitcoin ens om det var möjligt för den kan lika gärna studsa upp till $ 10000 nästa vecka. Säljoption skulle ju vara intressant men och andra sidan är volatiliteten så hög att priset på en sådan blir horribelt.

EDIT: Som tillägg till min "prognos" så tror jag att kursen ev kommer stabiliseras en längre tid kring nivån $ 100-150 den har nämligen legat stabilt där en längre tid tidigare så det finns nog lite psykologiska hjärnspöken som gör att många vägrar sälja under den nivån de betalat, samt vill fyndköpa på de nivåer de en gång sålt och ytterligare en rad irrationella skäl till att göra affär på just dessa nivåer.

Jag tror du har hyfsat rätt.
Det som håller bitcoins under armarna och hindrar ett totalras tror jag är kriminella valutaflöden. När allmogen övergett valutan för nästa bubbla kommer (förutsatt att valutan inte sätts under hårdbevakning) antagligen knarkaffärer, vapenhandel och liknande fortsätta göras med valutan, och eftersom att det då finns en kommers i grunden borde någon form av stabilt värde dyka upp. Dock ganska långt under dagens fantasivärden.
Det kan dock vara möjligt att nu när det visat sig vara möjligt att sätta upp en ekonomi med kryptovalutor rent praktiskt att någon industriell kriminell organisation sätter upp en egen, och att bitcoin tappar det värdet med.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror du har hyfsat rätt.
Det som håller bitcoins under armarna och hindrar ett totalras tror jag är kriminella valutaflöden. När allmogen övergett valutan för nästa bubbla kommer (förutsatt att valutan inte sätts under hårdbevakning) antagligen knarkaffärer, vapenhandel och liknande fortsätta göras med valutan, och eftersom att det då finns en kommers i grunden borde någon form av stabilt värde dyka upp. Dock ganska långt under dagens fantasivärden.
Det kan dock vara möjligt att nu när det visat sig vara möjligt att sätta upp en ekonomi med kryptovalutor rent praktiskt att någon industriell kriminell organisation sätter upp en egen, och att bitcoin tappar det värdet med.

I samband med att den här stora stölden av bitcoins så verkar det ju visa sig att det helt plötsligt verkar gå att spåra vem som tagit pengarna. Det är ju i så fall verkligen förödande för en valuta som i princip lever just för att användarna skulle vara anonyma.

Nu har den ju även fått ett värde för personer med spelberoende så det har ju gett den ytterligare ett slags värde.

Nya kryptovalutor poppar ju upp hela tiden just nu så vad gäller sista biten är vi ju redan där.

Vad händer sedan om någon av de där organisationerna har någon banktanke för att mjölka systemet på pengar? Man kan ju titta i historieboken vad som skett med guldmyntfotvalutor. De har alltid hållit ett stabilt värde tills någon girigbuk börjat trycka mer pengar än de guld som faktiskt funnits i bankvalven, när väl folket insett faktumet så har valutorna kraschat.
Det resonemanget gäller väl iofs alla världens valutor idag...
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
bitcoin kursen på väg upp igen.. som sagt som att spela ryskroulettt med 6 skott. att spekulera i udda valuta.. kina påverkade nog lite raset. .men men vänta på tisdag . uppe igen kks över gårsdagens kurs..
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
kollat saldo nyss. saldo.. 1,4.5miliard bitcoins.. innestående.. kks dags handla /sälja . ge bort lite..

Vill du stödja en bra sak...

http://2hjul1attityd.se/?page_id=2

En ideell förening som verkligen behöver all support dem kan få, för att utöka sin verksamhet.
Skulle räcka bra med en sisådär 5-600 st :D
Pm:a om du vill veta mer)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top