Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det är nog en sport på båda sidorna av den här historien. Enligt artiklar var marknadsplatsen ett tillhåll för droghandel. Den som stal pengarna tycker kanske att han gjort en god gärning.

http://www.reddit.com/r/SheepMarketplace/

Är inte sjukt påläst men vad jag förstår så var det ägare/admin som snodde från säljare och köpare så jag antar att dom inte är emot droghandel då dom själva drivit en av de absolut största handelsplatserna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror det hela kommer visa hur oanonymt det här anonyma systemet är.

TheNodManOut redan lyckats spåra de transaktioner som skett genom att skicka in egna transaktioner till samma konton där han satt in 0,00666 Bitcoins

Så svårt var det tydligen att spåra ett hemligt konto... :D Och följdfrågan är du hur intressant bitcoin är nu? Sett ur en yrkeskriminells synvinkel.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
alla typer intressera sin väl för att tjäna pengar staten..en vanlig svensson.och kriminella. ps. värdet idag lite över 1000dollars pr bitcoin .
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Är inte sjukt påläst men vad jag förstår så var det ägare/admin som snodde från säljare och köpare så jag antar att dom inte är emot droghandel då dom själva drivit en av de absolut största handelsplatserna.

Jag är heller inte särskilt påläst. Men har fått uppfattningen att det är ägaren till handelsplatsen som är huvudmisstänkt. Sedan är det nog så att det är orena händer inblandade både på köp, sälj och transaktionssidan. Det känns nästan som en uppgörelse i undre världen och det är antagligen så också. Desto mer man läser om bitcoins desto mer övertygad blir man att det är folk som har något att dölja som i huvudsak använder sig av den.

Antalet som stals motsvarar mindre än 1%. Jag kan för lite om hur handeln med bitcoins sker, men jag tvivlar på att det är så enkelt att realisera större belopp på ett smidigt sätt. Det är nog betydligt enklare att köpa än att sälja, vilket man bör ha i åtanke om man nu vill ge sig in i spekulationsbubblan och pyramidspelet. Handelsplatserna verkar vara långt ifrån säkra och drar till sig fel typer av människor. Om bitcoin ska bli något att räkna med måste man komma in i en mognadsfas. Nu är det mer eller mindre vilda västern.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
thorped gav lite philipinarne . 3miljoner ..bitcoins . glada dom på rödekorset. fick kaffe o bulle. :yoparty
Du kan få en pall med gifflar om du donerar lite bitcoins till 1G5CJJwCrBsWypxGPh8NM15PN9pBCBppEw , jag vill köpa ny hoj! :3freak :rodnar :7peta
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Är det bara jag som slutat läsa inlägg från 350?


För övrigt förstår jag fortfarande inte meningen med Bitcoin eller alla andra Cryptovalutor.
Ser liksom inga fördelar med att behöva köpa en extremt instabil valuta, betala transaktionskostnader och sedan köpa en vara. Istället för att bara betala med mitt Mastercard genom exempelvis PayPal som nu.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är det bara jag som slutat läsa inlägg från 350?


För övrigt förstår jag fortfarande inte meningen med Bitcoin eller alla andra Cryptovalutor.
Ser liksom inga fördelar med att behöva köpa en extremt instabil valuta, betala transaktionskostnader och sedan köpa en vara. Istället för att bara betala med mitt Mastercard genom exempelvis PayPal som nu.

Personligen ser jag det som en utmaning.


Ang. bitcoin är det ett mer ett filosofiskt experiment, sen är det ju spekulation som precis allt annat.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Personligen ser jag det som en utmaning.


Ang. bitcoin är det ett mer ett filosofiskt experiment, sen är det ju spekulation som precis allt annat.

Haha ja en utmaning är det verkligen. Både att förstå själva texten och innebörden.


Ja jag förstår att det är högst spekulativt men hur kan det funka med något som inte har någon som helst anknytning till något fysiskt? Aktier har ju ändå grunden i ett företag som kan gå bra eller dåligt. Och hur kan handeln fungera när valutan från att jag bestämmer mig för att köpa något till att jag är klar att betala teoretiskt kan ha ändrats hur mycket som helst.

Nåja det kanske är jag som är trög när det gäller sånt här. Jag har mina pengar i madrassen jag :brinnerup
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
tallefjant.. tackar .. ordblind o stavar som en kratta.. vet om det . men va göra :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fascineras mest utav tankarna och åsikterna att "Bitcoin är skit och bluff, det är ju inte uppbackat av något med bevisat värde"

Well... det har ju t.ex. US Dollarn inte heller varit i flera årtionden... Längre än min livstid t.o.m.
Men man kanske känner sig nöjd och trygg med att "tillräckligt många" tror på dollarn och övriga siffror/papperslappar att det duger...



(Sen är jag inte annorlunda än majoriteten, äger inga Bitcoins och tillförlitar mig på de siffror ens internetbank säger sig ha utav värde. Lite då och då kommer man i kontakt med sedlar och mynt också)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fascineras mest utav tankarna och åsikterna att "Bitcoin är skit och bluff, det är ju inte uppbackat av något med bevisat värde"

Well... det har ju t.ex. US Dollarn inte heller varit i flera årtionden... Längre än min livstid t.o.m.
Men man kanske känner sig nöjd och trygg med att "tillräckligt många" tror på dollarn och övriga siffror/papperslappar att det duger...



(Sen är jag inte annorlunda än majoriteten, äger inga Bitcoins och tillförlitar mig på de siffror ens internetbank säger sig ha utav värde. Lite då och då kommer man i kontakt med sedlar och mynt också)

Värde är ju alltid en illusion skapad av oss människor som deltar i systemet egentligen... Ofta dessutom skapat genom fejkad brist (som i fallet diamanter).
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag ser bitcoin och den typen av nymodigheter som en reaktion på den misstro finanskrisen skapade till det rådande ekonomiska systemet.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top