Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om någon nu mot förmodan sitter på en större procent av det totala antalet bitcoins lär de sakta men säkert sälja av i mindre volymer för att inte driva kursen nedåt och hoppas på att de har lyckats lämna skeppet innan allt brakar samman. Med tanke på att det totala antalet motsvarar 80 miljarder idag har jag svårt att föreställa mig att de kostade ca 1000 dollar från början. Det känns som det är något som inte stämmer i den här ekvationen. Hur stora volymer bitcoin handlar man med dagligen av de där 12 miljonerna? Rör det sig om små volymer är det ju lättare att hålla uppe kursen om det nu finns köpare och säljare som är beredda att mötas på dagens nivåer.



Säger mig inte ett skit ärligt talat. Vad kan man handla på intr marknet i Kina och Silk Road i USA?

Med tanke på hur stora rörelser det är i valutan kan det ju inte kännas tryggt att sälja en vara och ta betalt i bitcoins. De som köper och säljer måste ju också tillhöra skaran spekulativa personer på hög nivå. Det finns som jag förstått det en tröghet i systemet när man växlar från bitcoin till sin egen valuta. Risken är ju att kursen dyker innan växlingen är genomförd. Som köpare kan det ju heller inte kännas särskilt tryggt. Fördelen köparen har är att han vet vilken kurs han köpt sina bitcoins på och kan värdera köpkraften i den valutan och jämföra den med traditionella valutor. Har kursen gått upp får man mer för pengarna, men det kan ju lika gärna gå omvänt.

Man gör nog bäst i att hålla sig borta från bitcoins. Det lär bara sluta i tårar för väldigt många utom ett fåtal som gav sig in tidigt i leken och drog sig ur i tid.

Kanske runt hundra tusen per dygn som det ser ut nu, sannolikt är det många av dom som åker in med korta intervall.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
kollat saldo nyss. saldo.. 1,4.5miliard bitcoins.. innestående.. kks dags handla /sälja . ge bort lite..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
kollat saldo nyss. saldo.. 1,4.5miliard bitcoins.. innestående.. kks dags handla /sälja . ge bort lite..

Du kanske skulle sälja av en del och sedan lägga pengarna på en kurs i hur man skriver så andra förstår? Inget illa menat men jag får ont i huvudet av att läsa det du skriver, har du något att skylla på är det ok men är du bara slarvig så bör du kanske se över det hela...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
tvo stroke man . var me från början. tyckte det var spännnande me bitcoin. som ny valuta. skrev ca 5år räknar då detta året som snart slut. 2009 septerber köpte jag för 100dollars bitcoin. värde idag ca 120.000 . nykterist spelar inte lotto tips mf spel. ger inga pengar till staten i onödan.. några handlar aktier oblicationer , jag udda investeringer som ex bitcoin. . pyramid spel via tyskbolag. då lovligt i sverige . god jul..

Så i september 2009 köpte du någonting som introducerade i oktober 2009? Om det är så att du äger en tidsmaskin så kan jag ge dig många andra förslag på hur du kan tjäna pengar betydligt snabbare.

Och det är för övrigt ganska nära fyra år sedan.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
man sände ut en provballong på bitcoin. redan agusti 2009. statatade upp oktober da intr var för sånt valuta. en norsakkille köpte samma dag som jag för 24dollars =150kr den gång värde idag 5miljoner kr. ut av 24dollars ..
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
för ex 0,20 bitcoins kan man köpa en iphona i kina ..:banana det ska ge bort en miljon idag man till vem fundera borta..
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
thorped gav lite philipinarne . 3miljoner ..bitcoins . glada dom på rödekorset. fick kaffe o bulle. :yoparty
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
thorped gav lite philipinarne . 3miljoner ..bitcoins . glada dom på rödekorset. fick kaffe o bulle. :yoparty

Bra gjort. Fick dom det i kontanter, på ett USB-minne eller har dom en egen purse sedan tidigare?
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
kontanter .ja. dom blev himla glada.. jag har mycket. dom inget alls tänkte på de stackars människor nera där hemskt det måste vara för dom..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
kontanter .ja. dom blev himla glada.. jag har mycket. dom inget alls tänkte på de stackars människor nera där hemskt det måste vara för dom..

Wow!

Vilka kontakter du måste ha som lyckas sälja av 3 miljoner Btc, få loss pengarna från försäljningen och skaffa fram 21 miljarder SEK i kontanter på bara några timmar. Det låter ju nästan omöjligt för en vanlig dödlig att få fram mer än 20% av alla sedlar i cirkulation utan att säga till ett par dagar i förväg på det lokala bankkontoret.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
600 Miljoner påstår dom nu. Många nollor blir det i vilket falll...:fyllisar

Oavsett vilket så lär det finnas det ett antal mycket datorkunniga människor som ser det som en sport och en stor ära att hitta dom som tagit pengarna. Och ett antal arga knarklangare som följer utvecklingen redo att hämnas.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Oavsett vilket så lär det finnas det ett antal mycket datorkunniga människor som ser det som en sport och en stor ära att hitta dom som tagit pengarna. Och ett antal arga knarklangare som följer utvecklingen redo att hämnas.

Tror det hela kommer visa hur oanonymt det här anonyma systemet är.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
josef du har pm. kan inte skriva här hur jag gjorde.. nyfikna folk här jo:rolleyes:
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Oavsett vilket så lär det finnas det ett antal mycket datorkunniga människor som ser det som en sport och en stor ära att hitta dom som tagit pengarna. Och ett antal arga knarklangare som följer utvecklingen redo att hämnas.

Tror det hela kommer visa hur oanonymt det här anonyma systemet är.

Det är nog en sport på båda sidorna av den här historien. Enligt artiklar var marknadsplatsen ett tillhåll för droghandel. Den som stal pengarna tycker kanske att han gjort en god gärning.

http://www.reddit.com/r/SheepMarketplace/

Bitcoins har varit under min radar tills rätt nyligen när det började skrivas en hel del artiklar om värdeökningen. Givetvis kommer den i kombination av att det inte verkar vara helt rumsrena personer som har störst nytta av bitcoins göra att vi nog får se fler rån framöver. Enligt Business Insider har det varit ett par rån innan den här sista uppmärksammades.

http://www.businessinsider.com/the-history-of-bitcoin-theft-2013-11#ixzz2lrrkXI4E
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top