REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Visa resultat för omröstning: Har ni investerat i Bitcoin ännu?

Antal röster
98. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Självklart!

10 10,20%
  • Lägger inte pengar på sånt trams!

23 23,47%
  • Nej

46 46,94%
  • Vad är Bitcoin??

19 19,39%
Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 13141516171819
Resultat 361 till 374 av 374

Ämne: Bitcoin

FÖRrBANNAD Marks avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Heineken
    Citat Ursprungligen postat av R2 Visa inlägg
    Om man tittar på det som en potentiell vinst, vilket det är innan man antingen har cash i näven (SEK på banken) , eller att det blivit en erkänd etablerad valuta, så ja, det ger bra hela tiden.
    Jag har varken sålt av nått eller har några planer på det än, men jag stoppade in femsiffrigt i mars och har strax över miljonen nu.
    Uppgången är rätt så jämn och stabil, likaså tillväxten runt om i världen.
    Onecoin är ju inte en kryptovaluta än, den är under uppbyggnad, efter 80% mining så "släpps den", nu 25%,
    men om man kollar på antalet användare/medlemmar så är Onecoin två efter Bitcoin nu.
    Hej,
    Gick bra ändå in i mål?
    Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga.

Moderator i Överflödiga Diskussioner och Göteborg

Some play hard to get, I play hard to want *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Josef Visa inlägg
    Historiskt sett har alla utom nuvarande system och världsordningar fallerat, det ligger liksom i sakens natur. Alla nuvarande valutor kommer gå under förr eller senare, frågan är om mänskligheten kommer ha någon större nytta av dom innan dess.
    Verkar ha missat att svara dig.

Ingen av våra nuvarande valutor har naturligtvis fallerat för då skulle de inte finnas kvar längre.

Guld har fortfarande aldrig fallerat.
    Ej heller har någon valuta med guldmyntfot fallerat, däremot är det gott om guldmyntfötter som fallit för frestelsen att överge guldet. Dessa har historiskt fallerat, med undantag för just de flesta av världens nu befintliga valutor.

Ingen valuta som övergivit guldmyntfoten har överlevt lika länge som dagens fiatvalutor så vi lever ju i rekordtider men knappast i något historiskt undantag och underverk, tids nog kommer historien återupprepa sig, våra fiatvalutor blir ytterligare ett historiskt avskräckande exempel och guld kommer återigen bli basen för nästa valuta. Eller möjligen någon annan lämplig råvara som bara finns i begränsad mängd.
    Senast redigerat av Two stroke man den 2019-01-10 klockan 11:39.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

På två hjul sen -89 R2s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
    Citat Ursprungligen postat av Mark Visa inlägg
    Hej,
    Gick bra ändå in i mål?
    inte i mål än, kommer troligen ta hela 2019 också, ingen panik.
    är du med?

Medlem GubbLasses avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
    inte i mål än, kommer troligen ta hela 2019 också, ingen panik.
    är du med?
    Måste vart lite surt att du inte sålde när de var uppe i 17 000. Tror du toppen kommer tillbaka ?
    "Det är bättre att komma lite sent i detta livet, än att komma för tidigt till nästa."

Gasa klokt.

På två hjul sen -89 R2s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
    Citat Ursprungligen postat av GubbLasse Visa inlägg
    Måste vart lite surt att du inte sålde när de var uppe i 17 000. Tror du toppen kommer tillbaka ?
    Du menar Bitcoin?
    det har jag inget av, men väl Ripple, Electroneum, KIN, TitusCoin och OneCoin som Mark menade.
    Senast redigerat av R2 den 2019-01-11 klockan 15:43.

Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Verkar ha missat att svara dig.

Ingen av våra nuvarande valutor har naturligtvis fallerat för då skulle de inte finnas kvar längre.

Guld har fortfarande aldrig fallerat.
    Ej heller har någon valuta med guldmyntfot fallerat, däremot är det gott om guldmyntfötter som fallit för frestelsen att överge guldet. Dessa har historiskt fallerat, med undantag för just de flesta av världens nu befintliga valutor.

Ingen valuta som övergivit guldmyntfoten har överlevt lika länge som dagens fiatvalutor så vi lever ju i rekordtider men knappast i något historiskt undantag och underverk, tids nog kommer historien återupprepa sig, våra fiatvalutor blir ytterligare ett historiskt avskräckande exempel och guld kommer återigen bli basen för nästa valuta. Eller möjligen någon annan lämplig råvara som bara finns i begränsad mängd.
    Min poäng var att så länge valutan går att använda är den till nytta och att alla valutor, liksom hela mänskligheten tillslut kommer falla. Visst är det så att vissa valutor har bättre förutsättningar än andra vad det gäller att klara sig längre men att helt avfärda exempelvis Bitcoin som värdelös är lite att ta i när den faktiskt gått att använda i ett antal år redan.

Medlem GubbLasses avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
    Du menar Bitcoin?
    det har jag inget av, men väl Ripple, Electroneum, KIN, TitusCoin och OneCoin som Mark menade.
    ok, sorry
    "Det är bättre att komma lite sent i detta livet, än att komma för tidigt till nästa."

Gasa klokt.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Min poäng var att så länge valutan går att använda är den till nytta och att alla valutor, liksom hela mänskligheten tillslut kommer falla. Visst är det så att vissa valutor har bättre förutsättningar än andra vad det gäller att klara sig längre men att helt avfärda exempelvis Bitcoin som värdelös är lite att ta i när den faktiskt gått att använda i ett antal år redan.
    En valuta som svänger så mycket som bitcoin alltid gjort skulle jag inte definiera som ett fungerande betalningsmedel.

Tänk dig att du är företagare och säljer en vara men när du fått pengarna och ska betala fakturan till din leverantör så har dina bitcoin fallit i värde så att de inte räcker till att betala leverantören.

Eller tvärtom har du köpt en vara, betalat med bitcoin men bitcoin går upp så mycket innan du sålt varan så säljer dina konkurrenter samma vara billigare än du betalade din leverantör. Och du tvingas sälja med en nominell förlust.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Yamaha VMAX
    Kul att läsa att folk i den här tråden var tidigt ute. Samma fråga dykte upp 2013, som nu i år och varje år tidigare.
    "Det är väl för sent att investera i Bitcoin nu". Väldigt intressant

Jag har investerat i Bitcoin och lite andra krypto, tror så klart att det finns mer värde i den här världen. Bra guide för Bitcoin.

Har ni investerat i något annat än Bitcoin? Och ni som var tidigt ute här, någon som blev rik?

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av perperper Visa inlägg
    Har ni investerat i något annat än Bitcoin?
    Räknas aktier följt av guld? Eller syftar du på ponzi-valutor?

Mitt tips fram tills lågkonjunkturen närmar sig sitt slut är att placera pengarna i någon form av guld.
    Senast redigerat av Two stroke man den 2019-09-02 klockan 20:01.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av perperper Visa inlägg
    Och ni som var tidigt ute här, någon som blev rik?
    Nej, men blåst på pengar blev jag iaf!

Nedan mina poster från 2013:
    Jag äger hela 2 BTC. Köpte ett par för att testa hur krångligt det var och för att stilla min nyfikenhet men det råkade visst bli ett rätt ordentligt värde på slantarna.

Så här i efterhand skulle jag nog riskerat lite mer än 150kr: En valuta som gör att man kan betala droger och föra ut pengar ur diktaturer anonymt kan tydligen bli ganska eftertraktad...

Jag tror att det kan fortsätta uppåt ganska länge faktiskt men jag tänker varken stoppa in mer pengar eller sälja av det jag har.
    Jag håller i mina 2 och tror på mer rally efter en tids instabilitet. Mest för att det är kul att äga och "att ha varit med".
    Jag börjar tro att det har peakat, la en säljorder på knappt 1100 USD/BTC den 12/12 men det nådde inte riktigt upp dit och sedan har det varit stadigt neråt. Typiskt, just när jag hade tänkt omsätta vinsten i en liten julklapp åt den jag älskar mest.
    Precis efter detta klappade mtGox igen med mina BTC innestående och i tumultet sålde jag av dyrt och köpte tillbaka billigt. Sedan 2014 har konkursboet efter mtGox därmed en skuld till mig på ca 8 BTC. Jag kommer aldrig få tillbaka mer än en bråkdel men hur det än går kommer det ha varit mycket underhållning för 150 satsade kronor!
    Och kanske blir det till och med en god avkastning i slutändan.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Yamaha VMAX
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Räknas aktier följt av guld? Eller syftar du på ponzi-valutor?

Mitt tips fram tills lågkonjunkturen närmar sig sitt slut är att placera pengarna i någon form av guld.
    Så klart det räknas! Vad för aktier?

Jag föredrar att ha ett öppet sinne, för när du kan tjäna pengar spelar det någon större roll ifall du eller någon annan forumare tycker något är Ponzi? Satsa på att tjäna pengar först, skulle vara mitt råd.

Mina investeringar är:
    1. Aktier - lång och kort sikt
    2. Fonder - lång sikt
    3. Kryptovalutor - lång och kort sikt

Varför skulle jag säga nej till kryptovalutor om dem kan ge mig pengar. 90% av kryptovalutorna är skit, men inte allt. Det är bara trångsynt att säga.

Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14
    Precis efter detta klappade mtGox igen med mina BTC innestående och i tumultet sålde jag av dyrt och köpte tillbaka billigt. Sedan 2014 har konkursboet efter mtGox därmed en skuld till mig på ca 8 BTC. Jag kommer aldrig få tillbaka mer än en bråkdel men hur det än går kommer det ha varit mycket underhållning för 150 satsade kronor!
    Och kanske blir det till och med en god avkastning i slutändan.
    Jag hade 1,8 på Cryptsy, sen kraschade de, jag fick inte en krona avkastning på 17k
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

https://www.blocket.se/goteborg/KTM_....htm?ca=15&w=3

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Thorped Visa inlägg
    Jag hade 1,8 på Cryptsy, sen kraschade de, jag fick inte en krona avkastning på 17k
    Har man köpt för 17k är det nog svårt att se det som en kul grej.
    Men det kanske beror på hur mycket man gått plus totalt sedan tråden startades 2013?

Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 13141516171819

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Häromdagen såg jag en kvinna i en Trafikverket-stripad bil. Hon höll en mobil tryckt mot huvudet, jag antar att hon pratade i den, och hon blåste rakt igenom en [...]

Hoztic
Vill du annonsera ovan? Klicka här