Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Blev introducerad till en kryptovaluta runt 2010/2011 av en kranförare på ett bygge. Kan mycket väl ha varit bitcoin och killen hade handlat för 40 000 sek, vi trodde inte på det där och tyckte han var galen. Han har säkerligen råd med takbyte idag. :D
Gäller att man tar ut pengarna innan det rasar
 

NisseJ

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2017
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Yamaha, FZ8
Självklart har man köpt Bitcoin! Men är osäker hur valutan kommer utvecklas när fler och fler andra digitala valutor kommer upp ohc konkurrerar med btc
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag behöver inte fråga vad bitcoin är. Det är ingenting, och dess värde kan inte backas upp med guld som valutor med guldmyntfot. Inte heller finns det någon riksbank som försvarar valutans värde genom räntor.

Historiskt sett har alla valutor utom guld och guldmyntfot förr eller senare fallerat. Så bitcions framtid kan nog predikteras väldigt väl genom att studera historieboken.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag behöver inte fråga vad bitcoin är. Det är ingenting, och dess värde kan inte backas upp med guld som valutor med guldmyntfot. Inte heller finns det någon riksbank som försvarar valutans värde genom räntor.

Historiskt sett har alla valutor utom guld och guldmyntfot förr eller senare fallerat. Så bitcions framtid kan nog predikteras väldigt väl genom att studera historieboken.

Historiskt sett har alla utom nuvarande system och världsordningar fallerat, det ligger liksom i sakens natur. Alla nuvarande valutor kommer gå under förr eller senare, frågan är om mänskligheten kommer ha någon större nytta av dom innan dess.
 

vinylsamlaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2017
Ort
landsbygden
Hoj
Yamaha
Nej, jag har inte investerat i Bitcoin ännu. Har däremot i dagarna köpt en hårdvaruplånbok - en TREZOR. Sedan får vi väl se hur det går med de digitala valutorna.

Den extrema kursuppgång som har blivit senaste året är ju totalt vansinnigt. Den har ju orsakat att alla bara investerar och ligger på sina Bitcoins men det är ingen som använder dom eller vågar sälja. Att bubblan kommer att spricka framöver är väl uppenbart. Känns lite som ett pyramidspel. Men att bara köpa lite på förmiddagen och betala med på eftermiddagen för att kunna utföra en smidig transaktion är ju totalt ofarligt... och smidigt.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kanske inte direkt en BitCoin-fråga:

Utbudet av kryptovalutor exploderade för några år sedan, och många är fortfarande "billiga".
Jag funderar på att spekulativt investera lite i de mindre valutorna, bl.a. Dogecoin. Mest på skoj, det blir förmodligen inte så mycket av dem, men om värdet sticker iväg på samma sätt som Bitcoin så har man tjänat lite.

Nån som vet nån bra handelsplats (gärna svensk) där man kan handla dessa?

Just dogecoin verkar lite svår att få tag på.
Mina googlesökningar skickar mej bara till ytterst suspekta "svenska" (googleöversatta) sidor som vill jag ska betala medlemskap.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Vilken sida är bäst att köpa kryptovaluta på? Svenska sidor är väl dålig kurs på om jag fattat det rätt.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Vilken sida är bäst att köpa kryptovaluta på? Svenska sidor är väl dålig kurs på om jag fattat det rätt.
Jag använder bt.cx och localbitcoins.com.
Localbitcoins.com är smidigast men dyrare.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag har i alla fall gått 45% upp på Ethereum senaste tre veckorna. Vi får se vad som händer, men jag tror inte att BC´s fall spelar in så mycket eftersom det är två helt olika typer av valuta. Acceptansen bland internationella bolag verkar större för Ether än BC.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kan erbjuda SteffoCoins till det facila priset av 1000 kronor styck . En summa som ska täcka min administrativa avgift för att hålla register på ursprungsägarna.
Swischa in pengarna på mitt konto så skickar jag ett ägarbevis i form av ett sms där det står att ni äger så många SteffoCoins som ni betalar för.
Dessa kan kanske användas att handla för någon gång i framtiden, och eftersom jag bara tänker ge ut 100 miljoner SteffoCoins så är tillgången begränsad vilket borgar för att korkade människor blir som tokiga och VILL HA! Om 5 år är alla som köper nu "stenrika" på en valuta som bara går att sälja till andra korkskallar som inte fattat att det bara går att använda till att sälja till andra, dvs man köper luft.
Jag kommer iallafall att vara hyggligt rik på riktiga pengar och förvaltning av detta eftersom varje transaktion med dessa pengar måste gå genom mig och att jag då så klart tar en administrativ avgift för att uppdatera registret.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Gjorde ett testköp på bitcoin men dom hade inte Etherum där jag handlade....var köper man det smidigast?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ni som nu blivit Miljardärer på detta borde kunna ta erat ansvar för mc-kollektivet o bygga en fin motoranläggning nära mig. Skapa en klubb o jag betalar 5000:-/år. Gjöört.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top