Tester Valencia 2014

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tror inte att man ska dra för stora växlar av detta än så länge, men testresultaten efter ett par rundor ser ut precis som de flesta raceresultat gjort under 2013. Den stora "skrällen" är väl att Pol Espargaro redan är nästan lika snabb som Smith. Redding med sin skada och (sämre?) material är ju svår att för tillfället utvärdera.

http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Valencia+Test+2014
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Pol Espargaro är riktigt snabb ändå än så länge, 1:31.533 får anses som mer än godkänt efter såpass lite tid på hojen.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Pol Espargaro är riktigt snabb ändå än så länge, 1:31.533 får anses som mer än godkänt efter såpass lite tid på hojen.

Absolut, men det var väl inte helt oväntat att killen skulle vara snabb. Hans körstil påminner om Marquez, men jag tror det blir svårt för honom att uppnå samma resultat med en satelityamma. Men jag tror definitivt att han kommer att kunna vara med och fightas om pallplatser nästa säsong.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Herrejösses vilket varv Smith la in, 1.30.598, snabbare än vad Lorenzo lyckats åstadkomma. Imponerande.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Smith kör samma hoj som tidigare? Undrar varför han plötsligt kör så mycket snabbare...

Man får ju hoppas Hayden tar sig i kragen o kör fortare. Visst, "satellit" HRC-båge men borde väl vara bättre än Ducatin. Eller har han fastnat i lemmeltåghastighet som han inte kan bryta sig ur...?
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Så jäkla skönt det måste vara för Smith att det äntligen lossnar för honom, speciellt som så många har spytt galla över honom hela säsongen :)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Smith kör samma hoj som tidigare? Undrar varför han plötsligt kör så mycket snabbare...

Man får ju hoppas Hayden tar sig i kragen o kör fortare. Visst, "satellit" HRC-båge men borde väl vara bättre än Ducatin. Eller har han fastnat i lemmeltåghastighet som han inte kan bryta sig ur...?

Som jag förstod det kör Smith 2013 års fabrikshoj.

Och Hayden har haft problem med elen och så har har han haft sönder några vindrutor. Den är kanske mindre än Duccen så han slår i huvet hela tiden? :p
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Som jag förstod det kör Smith 2013 års fabrikshoj.

Jag tror han har kört Cals hoj som har samma tank som fabrikarna och ändrar viktfördelningen. I alla fall i måndags men han kanske körde en av fabrikarna senare, vad det nu är för skillnader förutom växellådan.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag tror han har kört Cals hoj som har samma tank som fabrikarna och ändrar viktfördelningen. I alla fall i måndags men han kanske körde en av fabrikarna senare, vad det nu är för skillnader förutom växellådan.

Aha, ja det stämmer säkert! Det där med tanken läste jag men trodde då att det gällde fabrikaren. Konstigt att han inte har fått köra med samma grejer som Cal tidigare.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är väl ganska troligt att Smith blir bästa britt nästa säsong.

Den är nog spikad. :)
Att Redding skall få fart på RCV'n eller att stackars Cal ska kunna göra något "from the dark side" känns otroligt. Laverty kan vi nog också räkna bort...

En mer spännande fråga är om Bradley blir bäst i teamet?
Tror det kommer bli många jämna fighter mellan dem. :)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
En mer spännande fråga är om Bradley blir bäst i teamet?
Tror det kommer bli många jämna fighter mellan dem. :)

Ja, det ska bli spännande att se. Pol har ju med sig en jävla "killer instinct" från Moto2 som jag tycker mig sakna lite från Smith. Hoppas att Smith kan få upp farten lite iallafall och att både han och Pol kan vara med och fightas med Bradl och Bautista och kanske även i viss mån med Rossi.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Smith kör samma hoj som tidigare? Undrar varför han plötsligt kör så mycket snabbare...

Man får ju hoppas Hayden tar sig i kragen o kör fortare. Visst, "satellit" HRC-båge men borde väl vara bättre än Ducatin. Eller har han fastnat i lemmeltåghastighet som han inte kan bryta sig ur...?

Nicky och Aoyama ägnade tydligen hela sin tid på Honda RCV1000R :en till setup och var tydligen mer eller mindre ombedda att ta det vackert med cykeln hehe
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nicky och Aoyama ägnade tydligen hela sin tid på Honda RCV1000R :en till setup och var tydligen mer eller mindre ombedda att ta det vackert med cykeln hehe

Det finns bara två stycken produktionsracers just nu så Redding och Aoyama fick vackert dela på den ena medans Nicky fick två dagar på den andra. De lade mycket tid på motormappning med de för Honda nya, standardiserade Magneti Marelli grejerna.
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Ja.. nästa år...
Rossi hittar en halvsekund på varvet och slåss med Marques mest hela tiden, ihop med Lorre.
Hayden kommer att byta roll med Crushlow, om man säger så. Bokstavligen.
Smith snabb, med annan viktfördelning? Kommer han att vara 5an/6an, och ibland 4:a före Peddo?
Pol Espargaro? Turas om med Bradley att vara 4:a/5:a? Hayden lägger sig i detta, tror jag..

Det blir ett kul år!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top