Hjälp med logga

Status
Ej öppen för fler svar.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hej!
Har ett nystartat företag som behöver hjälp med logga. Gillar själv att pilla i photoshop men skulle gärna vilja ta in andras idéer.

Vet att det finns många här på sporthoj som är duktiga i Photoshop, så tänkte ställa frågan om någon skulle vilja göra lite förslag på logotyper till mitt nya företag.

Inte riktat mot dig som är professionell och vill ha massa betalt, utan till dig som tycker det är roligt att skapa i Photoshop. Självklart, så får väl någon form av ersättning utgå om vi väljer att använda loggan till företaget, men inga stora pengar.

Hör av dig via PM förslagsvis.

Supertacksam för din inspiration :kär
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
fiverr.com är perfekt för sådant. Finns många där som skapar logotyper i vettig design för nästan inga pengar alls.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp

Gör man det enkelt i photoshop är det snabbt gjort att konvertera till vektor i Illustrator.
Har inte direkt jobbat i Illustrator så jag vet inte om det är lika lättarbetat som photoshop från första början. Har dock nyligen gjort en logga till mitt program på högskolan i photoshop som jag sedan på några sekunder konverterade till vektor i illustrator.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Min 3-åriga dotter sitter och undrar vad fan det är för fel på mig :D
Jag har läst den om katten tidigare men den va rlika rolig den här gången :gråta
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
fiverr.com är perfekt för sådant. Finns många där som skapar logotyper i vettig design för nästan inga pengar alls.

Jo känner till den siten också, men jag tänker att jag vill ha något med tanke, och inte någon 1 minuters-massproduktions-logga. Kan säkerligen bli hyfsat nöjd om man hittar rätt dock.

Vad är det för företag? Kan ju kanske vara bra att veta :gnissla

Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp

Japp tack, jo det är ett bra tips. Är dock själv inte van i verktyget. Däremot har jag exporterat bilder från PS dit för hyfsat resultat, men det blir ju en del pillande med inställnignarna förstås.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Vad är det för företag? Kan ju kanske vara bra att veta :gnissla

Min plan var att dra alla detaljer vid intresse från någon att hjälpa till men kortfattat är det till mitt nystartade företag: "Billigare Byggvaror" som, ja inte helt oväntat kommer, sälja byggvaror till väldigt bra priser. :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jo känner till den siten också, men jag tänker att jag vill ha något med tanke, och inte någon 1 minuters-massproduktions-logga. Kan säkerligen bli hyfsat nöjd om man hittar rätt dock.

Du har en poäng, men det finns många där som gör riktigt snygga loggor. Det gäller bara att hitta rätt person till jobbet, och för $5 per försök så kan det ju vara värt det :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Du har en poäng, men det finns många där som gör riktigt snygga loggor. Det gäller bara att hitta rätt person till jobbet, och för $5 per försök så kan det ju vara värt det :)

Absolutomundo! :)

Men jag skulle ÄVEN önska att hitta någon PS-sugen person som vill lattja fram något unikt :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ingen som är sugen på att inspirera med sina kunskaper inom PS eller Illustrator? All inspiration mottages tacksamt! :) Även inspiration på snygga redan befintliga loggor är alltid intressant.

Den får gärna vara enkel, tydlig och fräsch och modern. :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top