Hojcenter i sthlm, nån som vet nåt om dom?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag har sökt lite på forumet och kan inte hitta något direkt betyg på dom. Såg en länk på google där 3 personer gilla dom. Eftersom det inte verkar finnas några direkta negativa trådar så antar jag att dom är rätt okey att ha att göra med.

Det är ju en bit till stockholm så vill gärna veta nåt om dom innan isf:)

Så om du vet något får du gärna skriva det!:)
Tack på förhand:)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag har haft hojen där och fått en hel del hjälp därifrån, jag är toknöjd!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har lämnat både min traja och 640sm där. Bra att ha att göra med, prismässigt inget att anmärka på.

Ps. Det var heller inga problem att låta släpet stå hos dem under tiden de servade hojen, så att man slapp tatta runt med det i trafiken.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Mycket nöjd med både verkstad och butiken, sjukt smidiga och enkla att ha att göra med och gör alltid lite mer än dom behöver för att lösa det lilla extra.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Tack så jätte mycket för alla svar:) Ofta är det ju så att om man inte hittar nåt negativt när man söker så är det ett bra ställe:)
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Det är ju gamla Triumph Center Länna som har bytt namn och även blivit auktoriserade för KTM. Niklas på verkstan är the man!:tummenupp
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Det var ju ett tag sen jag köpte min 1190 hos Hojcenter och jag är väl inte direkt imponerad av hur dom skötte sig. Jag hade ju lite otur med, men överlag så känns dom väl inget vidare.

Vid första kontakt så trodde säljaren att jag ville köpa deras demo hoj, fast jag tydligt sa ny samt silvrig. Demohojen var orange, så där var första problemet. Dock fick jag 6000kr rabatt pga det, så det var ju mer än okej för den missen. Men det slutade inte här är det tråkiga.

Från att jag sa att jag köper den tills jag kunde hämta den tog det ca 2 veckor och det är ju anmärkningsvärt. Problemet var att hojen stått i ett lager i Norge och det skickades ett mindre antal till Sverige. Tydligen av alla hojar som skickades så glömde någon att fixa i ordning ägarbytet så jag fick inte hämta den pga det. För om jag hämtade den tidigare var det inte säkert att banken betalade lånet till dom iom att kreditspärren inte var iordning.

Ktm Scandinavia ska ordna det, men säljaren mailar dom och mail tar alltid tid. Sen blir jag lovad att kunna hämta den på en torsdag. Jag tar då ledigt en hel dag från jobbet.
Tydligen glömde ktm att maila tillbaka till säljaren så jag fick inte hämta den på torsdagen och förlora en hel dags lön...

Om säljaren ringt Ktm så hade dom sagt att det var klart och jag kunde hämtat den på torsdagen. Jag ringde nämligen Ktm själv och frågade vad som händer och dom bad om ursäkt för dom glömt meddela säljaren detta.

Hade säljaren engagerat sig lite kunde han ringt, när han visste att det var lite bråttom.

----------------------------
----------------------------

Nu är det lördag morgon och jag beger mig till stockholm för att hämta hojen. När jag kommer dit så står hojen och alla grejer klara i entren.

Dock var en sidoväska trasig enligt dom så dom skulle byta den. Dom hade sidoväskorna hemma redan innan jag sa jag skulle köpa den. Så hade man vart smart så kunde man ju kontrollerat sakerna innan, men icke.

Jag kom ditt 30 mins innan dom stängde, men säljaren lovade att ha öppet tills vi var klara. Dock var jag lite stressad, iom det var en 5 timmars bilfärd dit och samma sak hem.
Jag tittade på hojen för att kolla efter repor och liknande, men såg inget direkt.

Det var ganska kallt ute och säljaren fråga: Måste jag följa med ut? Det kändes lite halv lamt att inte kunna bemöda sig att komma ut och hjälpa mig putta upp den för rampen på släppet. Men det fick jag hjälp med. Dock hade jag sett att han frågade: Vill du ha hjälp att lasta?
Sättet han sa det på var att han inte var direkt intresserad av det.

Jag lastade i alla sakerna och åkte hem, lastade ur sakerna och lämnade släpet samt åkte hem. Resan tog mycket energi.

----------------------
----------------------

Dagen efter så åkte jag glad till hojen och kollade på alla saker. Då upptäcker jag att topboxen har 2 rejäla repor samt 2 stenskotts liknande märken. Jag blir ganska besviken, för den kom ju ny från ktm i österike.

På måndagen ringer jag säljaren och berättar om topboxen, då får jag kommentaren att jag skulle besiktigat sakerna innan jag hämtade hojen. Jag frågar varför man ska behöva besiktiga helt nya saker och varför ni inte kunde berättat det?

Fick inget riktigt svar på det utan att den kommer ändå slitas snabbt när man kör. Men det var ju inte var det handlade om, utan jag köpte en helt ny produkt som hade skador.

Säljaren ringde ktm och fråga dom, svaret blev samma och säljaren erbjöd mig en t-shirt som kompensation. Jag betalade 4900kr för en topbox som ser begagnad ut och jag får en t-shirt för 100kr som kompensation.

Jag kan ju säga att jag blev lite ledsen samt jävligt besviken. Säljaren märkte väl det på telefon och ringde ktm igen. Denna gången gick det tydligen bra att byta den.

Dom trodde ju inte på mig utan trodde att jag ljög och hade skadat den själv. Jag skickar tillbaka den och sen dröjer det ett tag. Då kommer ett mail, läs under:
hoj.jpg
Den röda texten är för att inte hänga ut säljaren med namn, originalet finns om nån prompt ska ha det som inte tror på det.

Dom anklagade mig för att ljuga när dom 2 ggr i rad beställt en produkt med skador som är fabriksny. Det kändes inte direkt roligt att jag skulle ljugit och nu fick ju vi bevis på att jag var ärlig.

-----------------------
-----------------------

Överlag kändes det som en ganska dålig upplevelse, så jag kommer aldrig handla där igen. Hela upplevelsen blev förstörd pga alla problem och alla saker hade dom kunnat förebygga.

Säljaren sa även att det var ren tur att han upptäckte det med ägarbytet, så teoretiskt kunde jag fått åka till stockholm och vända för dom inte kan hålla reda på sina papper. Det är ju inte första hojen dom säljer, men det kändes så iaf.

Säljaren brydde sig inte nämnvärt utan var mer ointresserad och enda gången han blev irriterad var när han blev av med sin "lediga" dag för han behövde greja med denna affären.

Detta var inget direkt lyckat mc köp, men enda trösten jag har var ju att ktm scandinavia hjälpte mig med en liten kompensation efter jag skickat ett brev och påtalat dom här sakerna. Priset på hojen blev ju ganska bra iom det var höstrea på den.

Pengar är inte allt, för känslan man hade när jag hämtade ut min nya smc på mc-kompaniet var ren lycka och det var helt klart värt nån tusen lapp att bara få vara glad över sitt köp. Jag tycker upplevelsen är viktigt, men det är ju min åsikt iaf.

Hojcenter har helt klart en bra bit kvar innan dom når kanon service som Mc-kompaniet i Väring. Jag ångrar att jag inte köpte min 1190 där, för då hade allt blivit lyckat.
Men man blev lite ivrig iom man ville ha den "nu" samt jag gått hela sommaren och längtat efter en.

Dock ska Ktm Scandinavia ha beröm för att dom bryr sig om sina kunder och hjälpte mig med ett annat problem med hojen.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Min erfarenhet av Hojcenter är sådär.
Alla jag hade kontakt med var trevliga och hjälpsamma men tyvärr brast det på en del punkter när jag köpte min beg mc där.

Till att börja med "glömde" dom att fota/upplysa om en skada på ramen. Ingen katastrof eftersom det bara var estetiskt men lite tråkigt. Detta märkte jag när jag hämtade den men valde ändå att gå vidare med köpet.

Efter första ordentliga rundan tyckte jag att den kändes svampig bak. Kontrollerade då luften och trycket var på knappt 1 kg. Inget stort problem men borde man inte kolla sånt på en mc man säljer?

Skulle justera styret (styret var bytt på hojcenter efter att tidigare ägare kraschat) och märkte då att 1 av de 4 skruvarna som håller styret på plats inte var åtdragen. Slarv.

Hojen såldes nyservad men när jag kontrollerade oljenivån i motorn var den en bra bit under miniminivån. Slarv igen.

Lite kåpor som vart utbytta hade blivit fastsatta av olika typer av skruv. Inget stort problem men även det ger ett hafsigt intryck.

Jag ångrar inte mitt köp, felen har jag lätt åtgärdat. Känslan är dock att dom slarvat med utfört arbete.
 

KrogMan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2014
Ort
Huddinge
Hoj
2014, Triumph Tiger 800 XC
Sent inlägg i forumet. Jag har haft väldigt bra bemötande både på sälj o service, kör Tiger.:Bugar
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Ytterligare ett sent inlägg.

Måste säga att är det något jag saknar så är det "gamla" Triumph Stockholm som det var innan det bytte ägare och blev Hojcenter.

Hade bågen vinterförvarad och servad där efter namnbytet och det blev ett par återbesök innan dom fick fixat allt på hojjen som skulle fixas.

Vet inte vad nuvarande ägare har för planer men det känns som det går snabbt utför sedan namnbytet. Gav dom en chans igen för några månader sedan då jag skulle ha bromsbelägg till min Triumph och det blev 3 besök samma dag innan dom hittade rätt delar, och då hade jag ändå gett dom VIN numret direkt från start.
Och när dom väl hittade rätt delar (efter 3 besök) så hade dom bara hälften av beläggen hemma så det hjälpte inte mkt.
Blev till att dra på de gamla beläggen och beställa på nätet.

Om killen bakom disken haft lite koll på kundvård så hade man tagit det rätt allvarligt när det står en kund för tredje gången inom loppet av 3 timmar samma dag och ser förbannad ut. Då ber man om ursäkt och erbjuder någon form av kompensation för att man klantat sig.

Dom har sällan saker hemma heller, ringde dom i ett ärende häromdan för att fixa lite nya skriv till bromsskivorna fram och det skulle ta dom 3 veckor att få fram. Hans tips var att besöka järnhandeln istället.

Triumph Stockholm runt 2010 kändes som ett seriöst ställe där man höll på att köra orginaldelar och bry sig om kunder.

Saknar verkligen en vettig Triumph ÅF i Stockholmområdet, det behövs.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top