BMW S1000R (inte RR) - tråden!

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag beställde precis dessa 46638551925 (google och bildsök), inte lackade vad jag förstår och lite struktur men iaf svarta och inte kolfiber! Jag tror det blir kanon på min svarta -R. dryga 400kr per kåpa från Probike Syd sthlm, så i princip gratis. Jag kan återkomma med bilder när jag fått mina om ni inte vill chansa själva.
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
hp pinnar+.jpg

Hej.
Ingen här som är sugen på Bmw org HP fotpinnar inkl race shift kit?
prisidé 4300kr. Finns i Gbg
 
Last edited:

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Blev riktigt snyggt!

Stabilt! Jag köpte just en ny -16 i svart från Probike och beställde direkt svarta sidor plus R&G tail tidy och ett gäng bar-end mirrors. Dock så skippade jag slipon efter att fått lyssna på både arka och sc bredvid original på Probike.. slipon är enbart utseende på S1000R för ljudmässigt är det ju verkligen ingen skillnad.. Aldrig varit med om det tidigare och säkert haft 15-20 hojjar de senaste åren.. sen skall väl nämnas att jag nog aldrig hört en hoj ha så kraftigt ljud original heller vilket var väldigt positiv upplevelse.. Om nu snön kunde försvinna så jag kan påbörja inkörningen :/


Som pojke är väl minst 3 motorcyklar i garaget obligatoriskt?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Tycker det är väldigt tyst kring 2017 modellen, de släppte den initiala informationen på intermoto i början av oktober, sedan dess har det varit tyst.

När kan man förvänta sig att olika tester och provkörningar börjar dyka upp på nätet?

Hade möjlighet att hårdtesta 2017 års model under ett par dagar på BMW Test Camp i Spanien. Åkte dit med förväntningarna att uppdateringarna bara skulle handla om lite små kosmetiska saker, Quick shifter både uppåt och neråt osv... S1000R är ju redan en kanonbra hoj som jag är sjukt nöjd med.

Sen satte jag mig på hojen. Efter ett tag började jag undra om det bara var inbillning... Kunde det vara så att det var först nu när hojen befann sig i sitt rätta element på fantastiska vägar som jag till fullo såg dess kvaliteer? Efter ett tag insåg jag att det inte var inbillning för alla andra som testade S1000R sa samma sak. De justeringar som BMW gjort med ny ram och ändringar i motorn har verkligen gjort en riktigt bra hoj helt fantastisk. Fy helvete vilket precisionsinstrument... Känslan och precisionen vid instyrning i kurvor är vansinnigt bra och motorn... svårt att peka på exakt vad det är, men den känns förfinad på flera sätt. Mer kraft över hela registret m.m. Det går att ha så vansinnigt kul på en kurvig väg med den här hojen.

Trots att jag hade möjlighet att testa alla hojar slutade det med att jag inte ville sitta på någon annan hoj än S1000R. Kommer bli jobbigt att komma hem. Hade verkligen hoppats att ändringarna på 2017 inte skulle göra hojen SÅ bra. Har inte budget för ett hojbyte nu...:huvet
 
Last edited by a moderator:

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Grattis!

Tycker faktiskt -14-16 är snyggare än 2017 dito.

Tackar :) Jo för mig var svart färg ett måste så man får lite enlighet i garaget ;) Såg ingen nytta med uppdateringarna för 17 modellen.. men sen kommer jag ju säkert köra min Harley merparten av tiden iallafall, bara så sjukt less på att vara sist när det skall gasas.. ramen tar så fort man börjar svänga lite.. men snygg är den :)

de73dd362b0dec3e47e061afe9c5b639.jpg



Som pojke är väl minst 3 motorcyklar i garaget obligatoriskt?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Bara slutpipan är ju looks, men med tanke på hur ful original är samt att många andra moddar t ex sidkåpor bara är looks så spricker nästan argumentet ;) Helsystem är the way to go, då mullras det ordentligt och eländeskatten försvinner.

Kul att -17 kändes annorlunda, jag satt på en i veckan men kändes ju lika vilket var förväntat.. det stora problemet som jag ser det är att man sitter så mycket PÅ R:en medan man sitter mer I hojar som tuono och speed3.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Bara slutpipan är ju looks, men med tanke på hur ful original är samt att många andra moddar t ex sidkåpor bara är looks så spricker nästan argumentet ;) Helsystem är the way to go, då mullras det ordentligt och eländeskatten försvinner.

Kul att -17 kändes annorlunda, jag satt på en i veckan men kändes ju lika vilket var förväntat.. det stora problemet som jag ser det är att man sitter så mycket PÅ R:en medan man sitter mer I hojar som tuono och speed3.

Jag tycker ju faktiskt original ser helt ok ut, iallafall slutpipan... är nog primärt kat:en jag lär byta för men det är ju personligt tycke. Helst skulle den varit svart, så länge det inte är kolfiber så är jag nöjd :)

Jag matchar ju allt, även wingsuiten ;)

d18895556fd58964c65fa4de0ecdd944.jpg



Som pojke är väl minst 3 motorcyklar i garaget obligatoriskt?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag tycker ju faktiskt original ser helt ok ut, iallafall slutpipan... är nog primärt kat:en jag lär byta för men det är ju personligt tycke. Helst skulle den varit svart, så länge det inte är kolfiber så är jag nöjd :)

Jag matchar ju allt, även wingsuiten ;)

d18895556fd58964c65fa4de0ecdd944.jpg



Som pojke är väl minst 3 motorcyklar i garaget obligatoriskt?

Haha vafan har du på dig blixten?

Stort grattis oavsett till en grym maskin!
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Hade möjlighet att hårdtesta 2017 års model under ett par dagar på BMW Test Camp i Spanien. Åkte dit med förväntningarna att uppdateringarna bara skulle handla om lite små kosmetiska saker, Quick shifter både uppåt och neråt osv... S1000R är ju redan en kanonbra hoj som jag är sjukt nöjd med.

Sen satte jag mig på hojen. Efter ett tag började jag undra om det bara var inbillning... Kunde det vara så att det var först nu när hojen befann sig i sitt rätta element på fantastiska vägar som jag till fullo såg dess kvaliteer? Efter ett tag insåg jag att det inte var inbillning för alla andra som testade S1000R sa samma sak. De justeringar som BMW gjort med ny ram och ändringar i motorn har verkligen gjort en riktigt bra hoj helt fantastisk. Fy helvete vilket precisionsinstrument... Känslan och precisionen vid instyrning i kurvor är vansinnigt bra och motorn... svårt att peka på exakt vad det är, men den känns förfinad på flera sätt. Mer kraft över hela registret m.m. Det går att ha så vansinnigt kul på en kurvig väg med den här hojen.

Trots att jag hade möjlighet att testa alla hojar slutade det med att jag inte ville sitta på någon annan hoj än S1000R. Kommer bli jobbigt att komma hem. Hade verkligen hoppats att ändringarna på 2017 inte skulle göra hojen SÅ bra. Har inte budget för ett hojbyte nu...:huvet

Dom har väl bara tagit RR ramen precis som när R kom 2014? Sen 2015 har RR ny ram och det är väl den dom tagit ifrån sin hylla. Eftersom jag valt en tuono till detta år och inte nya s1000r så hoppas jag på inbillning :yoparty
 

Raderad medlem 51742

Guest
Dom har väl bara tagit RR ramen precis som när R kom 2014? Sen 2015 har RR ny ram och det är väl den dom tagit ifrån sin hylla. Eftersom jag valt en tuono till detta år och inte nya s1000r så hoppas jag på inbillning :yoparty

Visst är det nya RR-ramen de baserat den på, men jämför gamla/nya RR så har du även där en betydande uppgradering. Men låt oss vara överens om att allt bara är inbillning - det finns inte något ekonomiskt utrymme för någon annan alternativ sanning ;)
 
Last edited by a moderator:

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Hade möjlighet att hårdtesta 2017 års model under ett par dagar på BMW Test Camp i Spanien. Åkte dit med förväntningarna att uppdateringarna bara skulle handla om lite små kosmetiska saker, Quick shifter både uppåt och neråt osv... S1000R är ju redan en kanonbra hoj som jag är sjukt nöjd med.

Sen satte jag mig på hojen. Efter ett tag började jag undra om det bara var inbillning... Kunde det vara så att det var först nu när hojen befann sig i sitt rätta element på fantastiska vägar som jag till fullo såg dess kvaliteer? Efter ett tag insåg jag att det inte var inbillning för alla andra som testade S1000R sa samma sak. De justeringar som BMW gjort med ny ram och ändringar i motorn har verkligen gjort en riktigt bra hoj helt fantastisk. Fy helvete vilket precisionsinstrument... Känslan och precisionen vid instyrning i kurvor är vansinnigt bra och motorn... svårt att peka på exakt vad det är, men den känns förfinad på flera sätt. Mer kraft över hela registret m.m. Det går att ha så vansinnigt kul på en kurvig väg med den här hojen.

Trots att jag hade möjlighet att testa alla hojar slutade det med att jag inte ville sitta på någon annan hoj än S1000R. Kommer bli jobbigt att komma hem. Hade verkligen hoppats att ändringarna på 2017 inte skulle göra hojen SÅ bra. Har inte budget för ett hojbyte nu...:huvet
Glada nyheter ser jag, eller beror på vilket perspektiv :p
Då jag har lagt en beställning på en 2017 s1000r så är det goda nyheter för mig :banana

Själv förväntande jag mig som du skriver, små ändringar och inga stora, jag såg fram emot shift assist pro samt abs pro jämfört med tidigare modellerna. Om det nu är som du säger flera små förändringar så är detta glädjande nyheter. Hur kom det sig att du fick provköra dessa? Jobbar du med press eller inom försäljning?

Tycker att det är extremt tyst fortfarande om denna model, kollar dagligen efter nya youtube klipp och bara en handfull som handlar om 2017 modellen de senaste veckorna ingen av dessa är ens i närheten av en recension.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Glada nyheter ser jag, eller beror på vilket perspektiv :p
Då jag har lagt en beställning på en 2017 s1000r så är det goda nyheter för mig :banana

Själv förväntande jag mig som du skriver, små ändringar och inga stora, jag såg fram emot shift assist pro samt abs pro jämfört med tidigare modellerna. Om det nu är som du säger flera små förändringar så är detta glädjande nyheter. Hur kom det sig att du fick provköra dessa? Jobbar du med press eller inom försäljning?

Tycker att det är extremt tyst fortfarande om denna model, kollar dagligen efter nya youtube klipp och bara en handfull som handlar om 2017 modellen de senaste veckorna ingen av dessa är ens i närheten av en recension.

Du valde väl DDC, hoppas jag ;)

Jag är inte inom press eller sälj - BMW Test Camp är öppet för alla. https://www.bmw-motorrad-test-camp.com/en

Finns en massa olika paket att välja på. Själv valde jag två dagar väg och två dagar på Almeriabanan. På vägen var det körning på en massa sköna kurviga vägar och man hade möjlighet att testa alla BMW-modeller. På bana var det uteslutande S1000RR. Rätt nice att varje dag man kommer till banan står det en nyputsad hoj med nya racedäck där och väntar på en.

Vi är 25-30 svenskar här just nu.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Du valde väl DDC, hoppas jag ;)

Jag är inte inom press eller sälj - BMW Test Camp är öppet för alla. https://www.bmw-motorrad-test-camp.com/en

Finns en massa olika paket att välja på. Själv valde jag två dagar väg och två dagar på Almeriabanan. På vägen var det körning på en massa sköna kurviga vägar och man hade möjlighet att testa alla BMW-modeller. På bana var det uteslutande S1000RR. Rätt nice att varje dag man kommer till banan står det en nyputsad hoj med nya racedäck där och väntar på en.

Vi är 25-30 svenskar här just nu.
Öppet för alla säger du, hade jag ingen aning om.

Följande tillval blev det.
* Sportpaket
* Dynamicpaket
* Smidda fälgar
* R&G Tank grip
* R&G Tail tidy
* HP Koppling- & bromshandtag
* ZTechnik VStream® Sport Windscreen

Leverans i slutet av mars.

Är milt sagt sugen på vår nu :D
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top