Tillfälle för roadracingintresserad ingenjör / konstruktör

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
Det är synd att Öhlins inte jobbar med motorutveckling. Då hade jag bytt jobb på stört. Menmen, jag skickar vidare denna i min organisation. Det finns alltid någon som är intresserad.

Undrar hur stämningen är på Öhlins egentligen. Det vore ju inte bra om den är dämpad... :banana
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Synd att dom betalar för dåligt annars skulle jag kunnat tänkt mig att ta jobbet :)
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
Själv skulle jag akta mig noga för att överhuvudtaget ta anställning för att jobba med det som är det roligaste jag vet. Det roligaste = hobby och det näst roligaste = jobb.
Fast det kanske bara jag som är gammal, bitter och bränd av erfarenheter.:fyllisar
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Såg den annonsen för ett tag sedan. Riktigt surt att man inte har rätt utbildning. Skulle inte pluggat så mycket elektronik/styr..
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Synd att dom betalar för dåligt annars skulle jag kunnat tänkt mig att ta jobbet :)

Vet du något om hur dåligt? Sämre än godtyckligt fordonsproducerande västkust-företag? :) Man kan tänka sig att detta är såpass eftertraktat att man inte måste locka med särskilt mycket pengar.
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Intressant med de kraven de ställer att de söker civiling. bör fungera lika bra med en som endast sitter med en bachelor.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Bara ett problem i annat fall hade jag sökt direkt.....jag är alldeles för gammal, men hade annonsen kommit för så där 20år sen då hade jag absolut ställt mig i kön!

Tänk vilket drömjobb!

Konstruktion = Få vara kreativ problemlösare.
"Mekaniker" = Skruva på hojar, rena terapin för en stressad konstruktör.
Resor = Umgås med andra "hojnördar", nästan som semester.

/KentW
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Att söka en civ.ing. som skall cadda verkar lite bakvänt? Som Areschoug är inne på är det lite overkill.

Annonsen träffar förutom CAD-erfarenhet klockrent på mig, hade det inte vart för småkids hemma så hade det varit kul att söka.
 

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Ort
Åland/Vörå
Hoj
GSX-R750 -97
Synd att man är färdig först om 2 år :tungan

Tycker alltid det är trevligt att se arbetsmöjligheter som dessa efter studierna, det triggar en när skolan kan kännas tung, NX och CAD är just de program vi använder oss av i skolan också så att.. :tummenupp

Nå man är ju bara barnet ännu så det ska väl förhoppningsvis kunna dyka upp något trevligt jobb då man är färdigstuderad :rolleyes:
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Synd att man är färdig först om 2 år :tungan

Tycker alltid det är trevligt att se arbetsmöjligheter som dessa efter studierna, det triggar en när skolan kan kännas tung, NX och CAD är just de program vi använder oss av i skolan också så att.. :tummenupp

Nå man är ju bara barnet ännu så det ska väl förhoppningsvis kunna dyka upp något trevligt jobb då man är färdigstuderad :rolleyes:

Jag är nyutexad maskiningenjör och lyckas iaf inte få jobb i sverige, faller på erfarenhet hela tiden....
Sökt jobb i norge nu istället, där verkar intresset vara betydligt större!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag är nyutexad maskiningenjör och lyckas iaf inte få jobb i sverige, faller på erfarenhet hela tiden....
Sökt jobb i norge nu istället, där verkar intresset vara betydligt större!

Hur länge har du sökt? Går själv ut 2015, maskiningenjör - blir det brist av arbete efter examination så tänkte jag läsa en master, vilket egentligen inte ökar mina chanser att få jobb direkt . Erfarenheten är viktigare.

Du faller på erfarenhet för att det är för alldeles stor konkurrens om jobben och företagen kan välja och vraka bland arbetslösa ingenjörer. Förr var det enklare att få jobb med noll erfarenhet. Tyvärr... :(

Norge visar intresse för att det finns helt enkelt mer jobb där borta, än så länge.

Jag är inte riktigt redo att lämna mitt liv för ett jobb, och flytta till ett annat land - men tydligen gör man inte tillräckligt för att få jobb enligt AF och alla andra människor som man beklagar sig till om man undviker att flytta till andra länder för ett jobb.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top