MotoGP Valencia. Final 2013!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bra körstil för att krascha, sopar oftast av på broms eller in i böj och inte på påslag, Rossi har väl oftast gått av på samma sätt han med och är ju inte heller någon som stoppats av skador genom karriären.

Sen ramlar han bra med, håller ihop kroppen och låter naturen ha sin gång. :)
Fast vid flera krascher är det lika mycket guds försyn som gör om du skadar dig eller inte. Jämför Marquez avåkning på Mugello med Bradls på Sepang. En bröt fotleden och den andra gick därifrån oskadd och det handlar inte om att den ena är bättre på att ramla än den andra.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Mm skata det i teorin men sen får praktiken visa om han fixar det! Hoppas lite på JL för då kommer MM vara hungrigare än någonsin till nästa säsong!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Under normala omständigheter så är nog den enda stallordern att Dani bör gå för seger. Ju bättre han placerar sig, desto bättre för Marc. Om Jorge vinner måste Marc vara sämst fyra för att bli världsmästare. Om Dani vinner räcker det för Marc att vara åtta för att bli världsmästare.

Yamaha har ju inget att komma med vad gäller stallorder. Under normala omständigheter är Valentino inte längre en bricka i spelet. Det skulle vara en positiv överraskning om han kunde påverka vad som händer inom topp tre, men jag tror tyvärr inte att det händer.

Under normala omständigheter, alltså. Den som hoppas på spänning och intriger får nog börja dansa regndans redan nu. Annars är allt annat än VM-guld till Marc att betrakta som en skräll.
Så är det så klart.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fast vid flera krascher är det lika mycket guds försyn som gör om du skadar dig eller inte. Jämför Marquez avåkning på Mugello med Bradls på Sepang. En bröt fotleden och den andra gick därifrån oskadd och det handlar inte om att den ena är bättre på att ramla än den andra.

Givetvis, men det underlättar ju med att körstilen är "kraschvänlig"

Hade den vanliga avåkningen för han varit under påslag skulle kroppen nog varit mer misshandlad.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Det kommer bli så grymt!!

För er som inte följer Moto3 kan jag meddela att det är tre personer inom 5 p i toppen! Det kommer med största säkerhet bli ett sjukt spännande race. :rock

Do Or Die har aldrig varit mer aktuellt.

MM kommer segla hem detta med en trygg 3 e plats. Ingen har hotat topptrion förr och vad talar för att det kommer ske igen.
Vore för jävligt om Lorenzo tog hem det men det har hänt förr.
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Det har varit en underhållande säsong, MM har verkligen ökat trycket på motstådet. Hoppas MM vinner på söndag, det är ett lyft för sporten. :tummenupp
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det har varit en underhållande säsong, MM har verkligen ökat trycket på motstådet. Hoppas MM vinner på söndag, det är ett lyft för sporten. :tummenupp

Jag skulle personligen gärna se Jorge vinna, gillar han som person bättre. Men jag håller med om att det skulle kanske vara bra för sporten om MM tog titeln, med nytt rekord och ny person i toppen igen!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
1460128_391269574339623_1761917366_n.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Om Rins kommer 1:a och Salom 2:a så hamnar de väl på samma poäng? Vad händer då föresten? Får de köra ett utslagsvarv? :D

Den med flest vinster vinner.

Om de har lika många vinster vinner den som har flest andraplaceringar.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Om Rins kommer 1:a och Salom 2:a så hamnar de väl på samma poäng? Vad händer då föresten? Får de köra ett utslagsvarv? :D

Man räknar väl antal 1:a platser men eftersom Salom har 7st och Rins har 6 st nu så är de ju på lika antal vinster om Rins vinner. Då räknar man antal 2:a platser osv.

Eftersom jag var pucktvåa fick jag kolla upp antal 2:a platser.
Rins 5 st
Salom 2st

Så i ditt fall vinner Rins :)
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Man räknar väl antal 1:a platser men eftersom Salom har 7st och Rins har 6 st nu så är de ju på lika antal vinster om Rins vinner. Då räknar man antal 2:a platser osv.

Eftersom jag var pucktvåa fick jag kolla upp antal 2:a platser.
Rins 5 st
Salom 2st

Så i ditt fall vinner Rins :)

Hehe Aha..... Då då stämde det ju som Gustav skrev. Galet tätt med andra ord!
 

Smagatusk

Guest
Egentligen är det helt sjukt att MM kraschat så mkt mer och klarat sig helskinnad varje gång.. eller nåja, vad var det, ett lillfinger som fick en smäll nån gång? Medans de andra som nästan aldrig kraschar blir tvingade till operation när de väl gör det.

Livet är inte rättvist :)

Jag tycker han verkar ha undermålig utrustning. Har några gånger sett när drar på sig hjälmen att hakan sticker lite väl långt ner under hjälmen, helt blottad nästan. Och många minns väl kraschen på Mugello?


Inte helt rättvis bild kanske, men den visar rätt tydligt min poäng.

marc-marquez.jpg
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag tycker han verkar ha undermålig utrustning. Har några gånger sett när drar på sig hjälmen att hakan sticker lite väl långt ner under hjälmen, helt blottad nästan. Och många minns väl kraschen på Mugello?


Inte helt rättvis bild kanske, men den visar rätt tydligt min poäng.

View attachment 394451
Tror du på riktigt att shoei skulle skicka ut honom med en hjälm som inte är så bra som möjligt?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag tycker han verkar ha undermålig utrustning. Har några gånger sett när drar på sig hjälmen att hakan sticker lite väl långt ner under hjälmen, helt blottad nästan. Och många minns väl kraschen på Mugello?


Inte helt rättvis bild kanske, men den visar rätt tydligt min poäng.

View attachment 394451
Jag har också reagerat på att Marcs haka sticker ut under hjälmen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top