Yamaha MT-07

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
ni som köpt avgassystem vad betalade ni och vart köpte ni dom? pratade med carlbarks i örebro och dom skulle ha 10800 för titan systemet..... är dock mer sugen på carbon eller yohsi r-77

gillar egentligen inte att köpa så pass dyra saker ifrån utlandet när man måste betala direkt online, visst ebay är ju säkert men ändå, och tullen håller väl rätt bra koll på paketen så att man bör ju få betala moms för att få plocka ut paketet antar ja?
 

Sandros

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 07
Någon vänlig själ som kan PMa regnr till MT07 2015, i min jakt på försäkringar?

uppskattas enormt
 

Jinx_

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street Triple
Hämtade min MT 07 nu i veckan, känns riktigt bra!

Någon som har bra tips på snygg regskylthållare? Tänker att man kan behålla orginalblinkers
 

flingan87

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
NIL
Hej!

Tittar lite på MT07 -14 ABS som ligger ute för cirka 60tkr oanvända. Likt några före mig skulle jag gärna höra era tankar kring försäkringskostnader. De marknadsförs som touring/landsväg. Även tittat på Kawasaki z750 på beg-marknaden. Vad tror ni vi pratar för kostnader för försäkring?

Tack på förhand.
 

PerEriksson83

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2013
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha MT-07 årsmodell 2014
Inhandlade en begagnad MT-07 årsmodell 2014 med 400 mil på mätaren förra veckan och visst det är ingen värsting räser men tycker den är störrskön att köra. Kollade även jag på Z750 men fick en 5 år nyare hoj och betalar bara 3900 kr/år helförsäkring hos Svedea, var typ 3000 kr mindre per år än för en Z750.

Förre ägaren hade dessutom redan monterat ställbara kopplings- och bromshandtag, mindre hållare för regplåten samt att jag fick med tankväska etc.

Skitnöjd kan jag bara säga! Kanske blir en Z800 om nåt år då inte ena halvan är mammaledig längre etc men kommer inte tröttna på min MT-07'a i första taget! :)
 

MaxaM

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Sverige
Hoj
MT-07
Hämtade hem min nya 2015 Yamaha MT-07 i går (lördag) och sitter nu och tittar på lämpligt helsystem. Vilket brölar mest?
 

Jinx_

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street Triple
Hej!

Tittar lite på MT07 -14 ABS som ligger ute för cirka 60tkr oanvända. Likt några före mig skulle jag gärna höra era tankar kring försäkringskostnader. De marknadsförs som touring/landsväg. Även tittat på Kawasaki z750 på beg-marknaden. Vad tror ni vi pratar för kostnader för försäkring?

Tack på förhand.

Jag betalar 4500kr/året för helförsäkring hos Svedea. Bor inne i stan i Stockholm och är 29 (fyller 30 i år)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
har inte haft kortet ett år än så premien lär inte ha gått ner någe än, men förra året kostade min halvförsäkring hos svedea 5900/år. 27 år körkort i 2 månader och centralt i örebro.
 

meadowbranch

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT07
Någon vänlig själ som kan tipsa om var jag kan införskaffa regplåtshållare, originaldelen ser ju förskräcklig ut och jag hittar inget som passar MT07'an :confused:
 

PerEriksson83

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2013
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha MT-07 årsmodell 2014
Någon vänlig själ som kan tipsa om var jag kan införskaffa regplåtshållare, originaldelen ser ju förskräcklig ut och jag hittar inget som passar MT07'an :confused:
Satt redan på min när jag köpte den och det är jag tacksam för, inte snyggt original. Vet att jag sett det på flera ställen, S-Racing.se ska ha iallafall och annars finns ju alltid E-bay.
 

MT07

Ny medlem
Gick med
26 May 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha MT-07
Tjena alla,
Jag är ny här och ska precis ta hojkort och köpa mig en Yamaha MT-07, förmodligen en Race blu, men finns en risk för att det kanske kan bli en vit. Har inte riktigt bestämt mig än :).

Såg att det fanns en Yamaha MT-09 Sweden klubb på facebook så jag skapade upp en för MT-07,
För de intresserade finns gruppen här:
https://www.facebook.com/groups/Yamaha.MT.07.Sweden/
 
Last edited:

MT07

Ny medlem
Gick med
26 May 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha MT-07
Nån som kanske tänkt sälja en MT-07? :) skicka gärna PM till mig i så fall.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top