Yamaha MT-07

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Ljudet är något brutalare men jag skulle vilja höra utan insats. Dock ser det ut som eh.. nått brunt som luktar illa..
 

iPath80

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Ort
Krokek
Hoj
Yamaha MT07 -14
Nu äntligen börjar det hända grejer, bra mycket snyggare med dämparen placerad likt originalet. Dock vet jag inte om detta är något hemmasnickeri eller om det är ett fullsystem från Arrow då min franska även med Google Translate är begränsat men visst börjar det mullra lite skönare

https://www.youtube.com/watch?v=tSWbB546wnA
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Var i helgen på Yamaha center i Helsingborg i hop om att kunna provsitta och kanske provköra. Försäljan sa att de är för närvarande slutsålda i hela europa haha. Jag är inte precis chockad.

han sa dock att han kan nog komma pt några få till slutet av juli.

någon som vet vart de finns en demohoj som ännu inte någon girig handlare har kastat ut?
 

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Ort
Köping
Hoj
Garaget fullt :D
Min sambo funderar på att sälja sin. Den ska lämnas in på 100 mila service nästa vecka. I samband med det så ska svedea få titta/ byta ut lite grejjor som blivit skadat pga tippikull. Kort samt helt novis. Hade inte ens kört moped när hon kom på att hon ville ta hojkort. Jag konstaterade att när vi kör tillsammans så får inte min mt09a leva ut till sin fulla rätt, så den är också till salu. Pma om intresse finns.
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Det förutsätter jag, om service är utförd enlig handboken. Annars kommer jag att bråka som fan. Hur som helst, sparar kanske 20 lax om året på att serva 2 hojar, 2 bilar och 3 båtmotorer själv. Sällan jag behöver använda någon garanti.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Nej det gör den inte man behöver en garatistämpel från akt verkstad

Det suger men man förstår dem också.

Dock brukar jag smyga in ett oljebyte mellan servisarna. Kawasaki har iaf bara oljebyte mellan varannan servis. tycker det är lite långt så något man kan roa sig med själv istället för att ge dem pengar för något sådant simpelt :tummenupp
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Nej det gör den inte man behöver en garatistämpel från akt verkstad

Som jag läser står inget i Garantihandboken om att förebyggande underhåll och normal service (olja, filter, bromsvätska, luftfilter, smörja drev/kedja, byta drev/kedja, kolla bromsar, byta belägg, tändstift, byta glödlampor etc.) måste utföras av en auktoriserad Yamaha-återförsäljare för att garantin skall gälla.

Vi har en konsumentköplag i Sverige. Svensk lag gäller.

Däremot räknar jag inte lika säkert med att den förlängda frivilliga garantin år 3-5 kan åberopas, här har Yamaha rätt enligt lag att i princip hitta på vilka villkor som helst. Men även här står det i villkoren:
"Säljaren ansvarar dock inte om han kan göra sannolikt att felet beror på att service inte utförts av auktoriserad ÅF"

Jag tolkar detta som att det är fritt fram för vem som helst att utföra all normal skötsel och service, så länge det sker i enlighet med handbokens instruktioner och intervall, att allt dokumenteras, och att rätt typ/kvalitet på material och vätskor används. Och att all detta kan styrkas med hjälp av kvitton (på t.ex. olja/filter) och gärna foto/filmdokumentation från garaget när/där du utför jobbet.

Jobb som jag inte kommer att ge mig på är 4000 mila med ventiljustering, det får Yamahaverkstaden göra åt mig.

Jag tar bara ansvar för mig själv, ni gör som ni vill.
 
Last edited:

jönsson11

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2014
Ort
Växjö
Hoj
2007 Kawasaki ER6
Tja grabbar ! Funderar lite på hur det är med vibrationer i styre m.m. på era hojjar ? Har en kawa er6n 2007 nu och tycker det är endel vibrationer i den. Vet att detta blev fixat när dom uppdaterade modellen 2009 men undrar hur era är i jämförelse om de är nån som kört båda ?

MVH markus
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
MT07 har gummiupphängt styre, tycker inte att det vibrerar alls. Inte hört någon annan gnälla om det heller.
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Vad betalar ni i försäkring för en MT-07?

Svårt att gå tag på ett reg.nr tycker jag :)
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Men märkesförsäkring kan man bara få om man köper via ombud va?

Jag kollade upp bilsportmc lite snabbt, och hamnade på 14k för halvförsäkring. Haha.
Betalar 6k för min GSR 600 med 98hk, halvförsäkring utan garagekrav. En GSR 750 kostar mig 8k i halvförsäkring.

Kommer aldrig bli klok på hur dom räknar. Nu är jag 28, haft kort 1 år och bor i sthlm. Så värsta tänkbara scenario, men ändå. Aja, vad ska man göra. Vänta tills man är 30 innan man ens sneglar åt en lite nyare hoj.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top