Yamaha MT-07

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
6:an är som en överväxel, den känns förhållandevis "lugn" jämfört med bågar av samma motorkarraktär, dock skulle jag säga att XJ6 är "lugnare" med sin rad 4, och jämfört med ER6 så känns den bättre i varvtal.

vindskyddet är däremot det största problemet har jag upplevt genom att jämföra denna cykel med FZ8, XJ6, ER6N så har jag upplevt att man är mer exponerad mot vinden jämfört med dessa hojar.

en annan nackdel är att instrumenteringen är lite väl låg och detta medför att du måste verkligen titta ner för att se aktuell hastighet...

Dock känns den mycket piggare än det angivna vridet, dock kan detta ha med utväxlingen att göra.

i 70 km/h och 6:an hade jag en angiven siffra på 0,28 L/mil

Dock är det en jävligt rolig cykel att köra, dock så hade jag önskat att orginalsystemet inte var så tyst =)
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Min Min Min! Har inte sett den, MIN MT07 Race Blue, blir en intressant Blind-Date när den blir leveransklar. :banana
Jag var där när dom rullade ut den i hallen :)
Den såg inte alls billig ut som man kunde tro pga det låga priset, tvärtom!:tummenupp
Grattis! Vi ses på Sveavägen :hej
 

JOHA

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
Halmstad
Hoj
MT-07
Hej hej! Ny här, tog kortet i höstas och hämtade ut min MT-07 hos Yamaha Center Helsingborg idag. Perfekt till påskhelgen. Riktigt nöjd än så länge :)
 

Miro_GBG

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2014 MT-07
Hej,

Det blev en vit MT-07 som första hoj, har hittills kört ca 60 mil och är riktigt nöjdhttp://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/biglaugh.gif.
Funderar stark på på att inhandla en vindruta till 100 mil servicen.
 

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Hämtade ut min idag. Första intrycken, extremt lättkörd och smidig, snabbare än man tror och ja.. den går att köra på bakhjulet.. :D Supernöjd! :tummenupp
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Står en mattgrå på Sthlm MC Varuhus, fortfarande i bubbelplast. Vem är på tur den här gången?
 

jönsson11

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2014
Ort
Växjö
Hoj
2007 Kawasaki ER6
Tja ! Är jäkligt sugen på denna hojj sen när jag väl har fått mitt kort, ni som kör den kan ni tänka er att skriva ett par rader om vad ni ni tycker om den såhär långt och hur bränsle förbrukningen är typ stadstrafik och landsvägskörning?

MVH Markus:)
 

sputnick

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Moto Guzzi V7ii Stone
Hej,

Jag har en race blue MT-07(snabbast :tungan), har kört ca 40 mil. Förbrukningen ligger på 0,46L/mil än så länge trots inkörningsperioden. Den är Lättkörd i stadstrafik och rolig att köra i kurviga vägar, drar starkt från låga varvtal, bra LED-instrumentering, behöver slip-on :)...

Den känns inte som budget bike helt enkelt...

MvH Ulas
 

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Tja ! Är jäkligt sugen på denna hojj sen när jag väl har fått mitt kort, ni som kör den kan ni tänka er att skriva ett par rader om vad ni ni tycker om den såhär långt och hur bränsle förbrukningen är typ stadstrafik och landsvägskörning?

MVH Markus:)

Börjar med att säga att jag är jättenöjd med köpet!:)
Som stadshoj är den helt optimal, har svårt att tänka mig en bättre hoj för körning i staden. Snabb, smidig och lätt och enkel att hantera i trafik. När det gäller landsvägskörning är den som vilken annan naken hoj som helst, det blåser lite men inte mer än någon annan motsvarande modell utan kåpa.
Bränsleförbrukningen har pendlat mellan 0.45 och 0.5 och då har jag inte varit blyg med gasen direkt så den kommer garanterat att sjunka. Om jag jämför med min SV650S så är MT07an MYCKET lättare att hantera och har mer drag i motorn, vridet är enormt. Sen har den ju mängder av körglädje!
Det jag kommer att köpa till i framtiden är tail-tidy, avgassystem (för ljudet) och eventuellt en ruta.
 

jönsson11

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2014
Ort
Växjö
Hoj
2007 Kawasaki ER6
Detta låter ju jäkligt bra :) får bli att fixa kortet sen åka och se om man kan provköra någonstans :)
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Detta låter ju jäkligt bra :) får bli att fixa kortet sen åka och se om man kan provköra någonstans :)

Blir nog svårt att få provköra nån, jag har inte ens lyckats få se och provsitta någon. Min närmsta handlare fick in en i tisdags och i onsdags var den såld och hämtad :/
 

iPath80

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Ort
Krokek
Hoj
Yamaha MT07 -14
Nu äntligen har första videon (iaf vad jag hittat) släppt med hur MT07 låter med annat avgassystem denna gång Arrow. Hojen låter faktiskt rätt härligt men jag gillar dock inte utseendet på systemet så jag avvaktar tills en snyggare variant finns.. Vad tycker ni andra ?
https://www.youtube.com/watch?v=p62kK3A80gA
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Håller med, tycker det ser ut som skit. Ljudet är väl ok, men vad hjälper det när det förstör MT-07ans snygga linjer.
 

sputnick

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Moto Guzzi V7ii Stone
Nu äntligen har första videon (iaf vad jag hittat) släppt med hur MT07 låter med annat avgassystem denna gång Arrow. Hojen låter faktiskt rätt härligt men jag gillar dock inte utseendet på systemet så jag avvaktar tills en snyggare variant finns.. Vad tycker ni andra ?

Ljudet :tummenupp, utseendet :zpy
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top