Yamaha MT-07

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
@Clacker - har fått besked att leverans sker andra veckan i April från min handlare, blir riktigt bra!

Anledningen till avgassystem är att det låter bättre i första hand, lägre vikt kommer det absolut bli, effekt struntar jag i, känner man av dem extra hästarna, ser jag det som en BONUS, men det ända jag läst på dem nuvarande recensionerna är att original avgassystemet är väldigt tyst annars verkar allt vara positivt.
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Vilken handlare är det? Jag köpte från Yamaha Center Helsingborg. Under sadeln på MT-09 finns ett litet fack som rymmer ett bromsskivlås om man vill, finns det motsvarande på -07an? Man måste ju kunna frakta med sig ett lås utan att strula med packväskor.
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Nu har min röda kommit, står hos handlaren. Regskylten kommer på måndag då hämtar jag den.
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Sthlms MC Varuhus har fått in sin första MT-07 i hallen. Riktigt snygg i Race Blu. Gråmetalliclackad tank, vingar på framskärm och bakpartiet. Riktigt snygg blå färg på ram och fälgar. Battelax BT-023 däck. Vem blir den lycklige ägaren?
 

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
Sthlms MC Varuhus har fått in sin första MT-07 i hallen. Riktigt snygg i Race Blu. Gråmetalliclackad tank, vingar på framskärm och bakpartiet. Riktigt snygg blå färg på ram och fälgar. Battelax BT-023 däck. Vem blir den lycklige ägaren?

Min Min Min! Har inte sett den, MIN MT07 Race Blue, blir en intressant Blind-Date när den blir leveransklar. :banana
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Det är inte ofta jag säger detta men jag önskar att helgen var över och att måndagen var här nu ;-)
 

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
Grattis! Den såg klar ut, vad väntar du på?
:)

Vill ha lite tillbehör dock så har det mesta ej släppts så får väl ta det vid 100-mils servicen.

säljaren skall ringa mig när det är dags för uthämtning, så vad som fattas innan den blir leveransklar vet jag faktist inte, har inte blivit kontaktad än.


Edit: fick reda på att skyltarna kommer på måndag så därefter är det klart
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hört april på en handlare och första veckan i maj en annan, så min gissning är att det blir i början av maj (är lagom pessimistisk)

Handlarna får inte alltid X antal hojar vid ett visst datum. Är det en populär modell brukar de komma lite allt eftersom då det är så många handlare som vill köpa in de. Så beställer kund 1 och 2 hoj först får de den på det datum handlaren har blivit lovad. Kund 3s hoj kanske kommer någon vecka senare osv.
Rätt så logiskt om du tänker efter?;)
 

iPath80

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Ort
Krokek
Hoj
Yamaha MT07 -14
Hej Mizuno

Är inne på en MT07 själv, verkar vara en bra hoj för vettig peng. Min fråga är hur lång du är med tanke på att du satt krampaktigt?

Kör lugnt!


Jag har provkört MT-07 och gillade den förutom att jag satt väldigt krampaktigt (jag är lång) och att den är väldigt seg när man ligger på 6:ans växel och ska köra om. Motorn gillar det inte alls utan börjar tugga när man vrider på fullt. Ca 6 sek tar det från 90 till 120 km/h. Det är alltså en ren överväxel för motorvägsfart så för att köra om säkert och snabbt är det nedväxlning som gäller, då blir det genast bättre. 90 till 120 km/h går då på ca 3 sek på 4:ans växel. Förutom dessa två saker så är det som sagt en bra hoj.
 

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
Hej Mizuno

Är inne på en MT07 själv, verkar vara en bra hoj för vettig peng. Min fråga är hur lång du är med tanke på att du satt krampaktigt?

Kör lugnt!

jag är 185 och har inga problem med längden, dock har jag enbart kört 2 mil just nu, kan återkomma med en recension om du önskar...
 

iPath80

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Ort
Krokek
Hoj
Yamaha MT07 -14
jag är 185 och har inga problem med längden, dock har jag enbart kört 2 mil just nu, kan återkomma med en recension om du önskar...

Det vore absolut intressant. Hoppas du är nöjd med hojen och det blir många roliga mil på den
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Yamabits tar 8950 kr för Akra titan till MT-09, skulle gissa motsvarande system till MT-07 hamnar runt 6950 kr då det är en krök mindre att böja och leverera. Jag kommer att nöja mig med originalsystemet hur som helst.

Pris på Akra till MT-07 nu satt till £681 eller 7330 kr. Katalysatorn kostar 740 kr extra.
 
Last edited:

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Jag kan tillägga att jag är 182cm och har inga problem. Möjligen att jag skulle föredra fotpinnarna 3cm längre ner på långa turer men det fungerar absolut. Det finns ju eftermontering att göra med justeringshål för pinnarna så det går nog att förbättra saken ganska enkelt om man vill. Enligt bilden så ger kitet möjlighet att sänka 15mm, det är ju alltid något.

http://www.yamaha-motor.eu/se/tillb...cc?overviewhash=#/explore/0/0|363319|MT07|0/|
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Är det inte bättre att lämna in sadeln på till en sadelmakare för +5 cm stoppning och kanske ett gelinlägg? Original fotpinnarna verkar skrapa i backen redan vid relativt moderat nedlägg (ser/hör skrap i promovideon från lanseringen).

Kanske även byta styret mot modell liknande den på XJ6/FZ8 m.fl. som är lite lägre.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top