Yamaha MT-07

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Hej se på mig jag vill vara en KTM när jag blir stor!:hihi
Jag gillade den inte alls tills jag såg videon och såg att det är mer åt röda hållet.
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
Hej,

Jag har kikat en hel del på denna hoj då jag funderar på att ta MC-kort till sommaren.
Jag har tävlat motocross halva mitt liv och var mc-ordonnans i lumpen.

Jag tror MT 07 kan bli bra men kanske slö?

Jag läser mycket om uppgradering av fjädring och folk rekommenderar det på många forum. Ändå ser man INGA hojar på blocket där detta är gjort. Varför?
 

herrbergman

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2017
Ort
Värmdö
Hoj
HD Nightster 2008
Jag själv har inte känt något behov av det. Jag väger 70 kg och jag tror att det är främst dom tyngre förarna som behöver göra något åt fjädringen, eller dom som kör bana typ. Du kommer nog inte tycka den är slö, jag ska faktiskt sälja min MT till förmån för en lugnare hoj så jag inte kör ihjäl mig. Du får upp den på bakhjulet hur lätt som helst, men vill du köra 300 blås på motorvägen kanske du ska välja en annan hoj :)

Det är en jävligt grym hoj och jag hade aldrig sålt den om jag inte fått barn nyligen :p
Tror inte du kan få så mycket för pengarna med någon annan hoj.

Hej,

Jag har kikat en hel del på denna hoj då jag funderar på att ta MC-kort till sommaren.
Jag har tävlat motocross halva mitt liv och var mc-ordonnans i lumpen.

Jag tror MT 07 kan bli bra men kanske slö?

Jag läser mycket om uppgradering av fjädring och folk rekommenderar det på många forum. Ändå ser man INGA hojar på blocket där detta är gjort. Varför?
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
Jag själv har inte känt något behov av det. Jag väger 70 kg och jag tror att det är främst dom tyngre förarna som behöver göra något åt fjädringen, eller dom som kör bana typ. Du kommer nog inte tycka den är slö, jag ska faktiskt sälja min MT till förmån för en lugnare hoj så jag inte kör ihjäl mig. Du får upp den på bakhjulet hur lätt som helst, men vill du köra 300 blås på motorvägen kanske du ska välja en annan hoj :)

Det är en jävligt grym hoj och jag hade aldrig sålt den om jag inte fått barn nyligen :p
Tror inte du kan få så mycket för pengarna med någon annan hoj.

Tack! Ja själv ligger jag jag runt 100 pannor så jag är rädd att den är mjuk. Men som sagt, man ser ju INGEN som bygger om dom. Vilket gör mig lite förvirrad.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Vad menar du med bygger om dom?
Den är så kul så dom har inte tid för dom kör all ledig tid istället! ;)
Jag väger också 100kg och min 2018 XSR700 upplevs inte för mjuk.
 

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Ort
Sverige
Hoj
Honda CB500X 2023
1. Hur bra funkar den lilla sport vindrutan man kan köpa, någon som testat ? Vad jag förstått finns det även andra vindrutor man kan köpa och som kanske ger ännu bättre skydd ?

2. Jag gillar det bredare styret på MT 09. Någon som bytt till ett bredare styre på sin MT 07 eller vet om det går att köpa ?
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Vet att många byter till XSR900 styre på XSR700 så borde säkert funka på MT07 också.
 

Yzerman

Ny medlem
Gick med
5 May 2019
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha FZ6-N
Nån som vet hur strypningen är monterad på MT-07:an? Är det endast någon form av gasstopp och är den i så fall relativt enkel att plocka bort?
 

jonathancederquist

Ny medlem
Gick med
7 May 2019
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha Mt 07 -16
Nån som vet hur strypningen är monterad på MT-07:an? Är det endast någon form av gasstopp och är den i så fall relativt enkel att plocka bort?

Beställde ett strypningskit idag från MC-kompaniet så återkommer så fort jag fått det. Tror det är så att från 2014 till 2016 är det något i form av insatser och 2017 eller senare så är det en elektronisk strypning (eller både och). Återkommer så fort jag fått paketet!
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Hej,

På g att skaffa min första hoj och börja övningsköra. Vad tror ni om en MT-07 för mig som är 190 cm? Är den alldeles för liten?
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Ytterligare frågor: är det värt att köpa en 2018 års modell för att få den förbättrade dämpningen samt bättre sittdyna? Skulle jag som nybörjare ens märka av den förbättrade dämpningen?
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Provsitt. Alla tycker olika. Jag är 185 och tycker grabbens ER-6a, säteshöjd 785 mm är okej. Känns ganska bekvämt om än jag tycker det sur ut som jag sitter på en "liten" hoj. Mt-07 är högre och du är ju dessuotm längre. Provsitt! Men som 1a hoj tror jag den är bra och jag tror också du växer ur den fort. Svaret på nedan frågor behöver nån som kört 2018-> och kan jämföra svara på. Men generelt pressar väl inte en övningskörare sin hoj till max så värst mycket uppgraderingar brukar inte behövas. Gå på pris och känsla.
Hej! Kloka ord tycker jag. Allt för lätt att springa iväg och bara vilja ha lite nyare och med lite fler mods - det drar snabbt iväg prismässigt! Som du säger lär jag nog växa ur den relativt fort, vilket gör att jag nog ska sluta lägga tid på att hitta den perfekta första hojen. En bra begagnad 2015-2018 till ett vettigt pris lär bli mer än bra då modellen som sådan är väldigt bra. Tack ska du ha!
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Varför skulle du växa ur den?
Tror du kommer bli chockad över vad den där lilla rackaren presterar.
Kompisen bytte bort sin MT07 första året för han tyckte han behövde större hoj oj vad fel han hade.:D
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Finns flera som "växt" ur MT-07 och jagat uppåt :tuttar.... för att sedan byta tillbaks igen.... Det säger en hel del:banana:Bugar:kär:rock

Japp jag kör MT-07 and it´s a keeper:kär
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Tack för er input! Jag ska nog se till att köpa en MT-07 och tänka att jag ska ha den tills vidare, inte köpa och direkt börja leta nästa hoj. Det verkar vara en oerhört kompetent och fin hoj.
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Hej! Jag slog till och köpte en MT-07 2018 i förrgår med 200 mil på mätarn för att ta mc-kort och övningskörde första 8 milen igår. S-a-t-a-n vilket drag det är i den hojen! Sjukt kul! Ja jag vet att det finns värre så klart, men denna räcker för mig tills vidare. Väldigt rolig och lättkörd, som en stor moped att köra/hantera.

Jag är nu ev. på jakt efter ett par grejor:
Tail tidy - tips på någon vettig prisvärd? 1600 kr för Yama original känns för saftigt.
Ruta/skärm/wind/fly screen - har de någon som helst effekt vindmässigt eller är det bara kosmetiskt?

Mvh
Pär
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Lägg pengar på kortet istället för på bjäfs. Du kommer mest troligt att vilja byta hoj om något/några år och de tusenlappar du sparar nu är fina att ha då.


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top