Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021
Resultat 401 till 419 av 419

Ämne: Yamaha MT-07

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Hej se på mig jag vill vara en KTM när jag blir stor!
    Jag gillade den inte alls tills jag såg videon och såg att det är mer åt röda hållet.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    Ingen
    Hej,

Jag har kikat en hel del på denna hoj då jag funderar på att ta MC-kort till sommaren.
    Jag har tävlat motocross halva mitt liv och var mc-ordonnans i lumpen.

Jag tror MT 07 kan bli bra men kanske slö?

Jag läser mycket om uppgradering av fjädring och folk rekommenderar det på många forum. Ändå ser man INGA hojar på blocket där detta är gjort. Varför?

Medlem
    Reg.datum
    sep 2017
    Hoj
    HD Nightster 2008
    Jag själv har inte känt något behov av det. Jag väger 70 kg och jag tror att det är främst dom tyngre förarna som behöver göra något åt fjädringen, eller dom som kör bana typ. Du kommer nog inte tycka den är slö, jag ska faktiskt sälja min MT till förmån för en lugnare hoj så jag inte kör ihjäl mig. Du får upp den på bakhjulet hur lätt som helst, men vill du köra 300 blås på motorvägen kanske du ska välja en annan hoj

Det är en jävligt grym hoj och jag hade aldrig sålt den om jag inte fått barn nyligen :P
    Tror inte du kan få så mycket för pengarna med någon annan hoj.

Citat Ursprungligen postat av crustyrider Visa inlägg
    Hej,

Jag har kikat en hel del på denna hoj då jag funderar på att ta MC-kort till sommaren.
    Jag har tävlat motocross halva mitt liv och var mc-ordonnans i lumpen.

Jag tror MT 07 kan bli bra men kanske slö?

Jag läser mycket om uppgradering av fjädring och folk rekommenderar det på många forum. Ändå ser man INGA hojar på blocket där detta är gjort. Varför?

Medlem
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    Ingen
    Citat Ursprungligen postat av herrbergman Visa inlägg
    Jag själv har inte känt något behov av det. Jag väger 70 kg och jag tror att det är främst dom tyngre förarna som behöver göra något åt fjädringen, eller dom som kör bana typ. Du kommer nog inte tycka den är slö, jag ska faktiskt sälja min MT till förmån för en lugnare hoj så jag inte kör ihjäl mig. Du får upp den på bakhjulet hur lätt som helst, men vill du köra 300 blås på motorvägen kanske du ska välja en annan hoj

Det är en jävligt grym hoj och jag hade aldrig sålt den om jag inte fått barn nyligen :P
    Tror inte du kan få så mycket för pengarna med någon annan hoj.
    Tack! Ja själv ligger jag jag runt 100 pannor så jag är rädd att den är mjuk. Men som sagt, man ser ju INGEN som bygger om dom. Vilket gör mig lite förvirrad.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Vad menar du med bygger om dom?
    Den är så kul så dom har inte tid för dom kör all ledig tid istället!
    Jag väger också 100kg och min 2018 XSR700 upplevs inte för mjuk.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    2016, Yamaha mt07

Avgassystem

Hej. Har tittat lite på black widow avgassystem till min Mt-07:a. Någon som har erfarenhet av det systemet? https://www.blackwidowexhausts.co.uk/

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	mt07_01.jpg
Visningar:	102
Storlek:	65,9 KB
Id:	448618
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	mt07_02.jpg
Visningar:	97
Storlek:	75,5 KB
Id:	448619

Nytt styre, nya handtag, flyttat mätaren och ny gasrulle! Ska bara fixa nya speglar med
    huehue

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    Yamaha
    1. Hur bra funkar den lilla sport vindrutan man kan köpa, någon som testat ? Vad jag förstått finns det även andra vindrutor man kan köpa och som kanske ger ännu bättre skydd ?

2. Jag gillar det bredare styret på MT 09. Någon som bytt till ett bredare styre på sin MT 07 eller vet om det går att köpa ?

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Vet att många byter till XSR900 styre på XSR700 så borde säkert funka på MT07 också.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Hoj
    Yamaha FZ6-N
    Nån som vet hur strypningen är monterad på MT-07:an? Är det endast någon form av gasstopp och är den i så fall relativt enkel att plocka bort?

Medlem
    Reg.datum
    maj 2019
    Hoj
    Yamaha Mt 07 -16
    Citat Ursprungligen postat av Yzerman Visa inlägg
    Nån som vet hur strypningen är monterad på MT-07:an? Är det endast någon form av gasstopp och är den i så fall relativt enkel att plocka bort?
    Beställde ett strypningskit idag från MC-kompaniet så återkommer så fort jag fått det. Tror det är så att från 2014 till 2016 är det något i form av insatser och 2017 eller senare så är det en elektronisk strypning (eller både och). Återkommer så fort jag fått paketet!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    -
    Hej,

På g att skaffa min första hoj och börja övningsköra. Vad tror ni om en MT-07 för mig som är 190 cm? Är den alldeles för liten?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    -
    Ytterligare frågor: är det värt att köpa en 2018 års modell för att få den förbättrade dämpningen samt bättre sittdyna? Skulle jag som nybörjare ens märka av den förbättrade dämpningen?

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    CB 1000 RA, ER6
    Citat Ursprungligen postat av perperub Visa inlägg
    Hej,

På g att skaffa min första hoj och börja övningsköra. Vad tror ni om en MT-07 för mig som är 190 cm? Är den alldeles för liten?

Provsitt. Alla tycker olika. Jag är 185 och tycker grabbens ER-6a, säteshöjd 785 mm är okej. Känns ganska bekvämt om än jag tycker det sur ut som jag sitter på en "liten" hoj. Mt-07 är högre och du är ju dessuotm längre. Provsitt! Men som 1a hoj tror jag den är bra och jag tror också du växer ur den fort. Svaret på nedan frågor behöver nån som kört 2018-> och kan jämföra svara på. Men generelt pressar väl inte en övningskörare sin hoj till max så värst mycket uppgraderingar brukar inte behövas. Gå på pris och känsla.
    "Jag är väl som folk mest.
    Död på insidan, tom i blicken
    och sitter helst ensam på bussen.
    Närapå radikalt alldaglig."

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    -
    Citat Ursprungligen postat av Kramer Visa inlägg
    Provsitt. Alla tycker olika. Jag är 185 och tycker grabbens ER-6a, säteshöjd 785 mm är okej. Känns ganska bekvämt om än jag tycker det sur ut som jag sitter på en "liten" hoj. Mt-07 är högre och du är ju dessuotm längre. Provsitt! Men som 1a hoj tror jag den är bra och jag tror också du växer ur den fort. Svaret på nedan frågor behöver nån som kört 2018-> och kan jämföra svara på. Men generelt pressar väl inte en övningskörare sin hoj till max så värst mycket uppgraderingar brukar inte behövas. Gå på pris och känsla.
    Hej! Kloka ord tycker jag. Allt för lätt att springa iväg och bara vilja ha lite nyare och med lite fler mods - det drar snabbt iväg prismässigt! Som du säger lär jag nog växa ur den relativt fort, vilket gör att jag nog ska sluta lägga tid på att hitta den perfekta första hojen. En bra begagnad 2015-2018 till ett vettigt pris lär bli mer än bra då modellen som sådan är väldigt bra. Tack ska du ha!

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Varför skulle du växa ur den?
    Tror du kommer bli chockad över vad den där lilla rackaren presterar.
    Kompisen bytte bort sin MT07 första året för han tyckte han behövde större hoj oj vad fel han hade.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    2016 Yamaha MT-07 Matt grey
    Finns flera som "växt" ur MT-07 och jagat uppåt .... för att sedan byta tillbaks igen.... Det säger en hel del

Japp jag kör MT-07 and it´s a keeper

Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    -
    Tack för er input! Jag ska nog se till att köpa en MT-07 och tänka att jag ska ha den tills vidare, inte köpa och direkt börja leta nästa hoj. Det verkar vara en oerhört kompetent och fin hoj.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Mer fun per krona på två hjul är svårare att hitta!

Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ingen fara, jag är i hjärtat en viddernas man. Jag har jobbat i Riksgränsen t.o.m Men nu sitter jag i en av Stockholms halvbättre förorter med en medioker villa [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här