Yamaha MT-07

jetson

Guest
Nån som provkört?

Hur mycket tror ni den drar?
Nån som vet om den har immobilizer eller blir den lätt att sno.

Funderar på nån moppe att pendla till jobbe och lattja lite med, denna var ju billig och väger lite vilket jag gillar. Recensionerna verkar ju positiva.
 
Last edited:

NiteRidr

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki SFV650 -14
Nån som provkört?

Hur mycket tror ni den drar?
Nån som vet om den har immobilizer eller blir den lätt att sno.

Funderar på nån moppe att pendla till jobbe och lattja lite med, denna var ju billig och väger lite vilket jag gillar. Recensionerna verkar ju positiva.

Den har ju inte kommit till Sverige ännu så att provköra blir svårt. Min lokala handlare får in den först vid månadsskiftet.

Vill tjuven verkligen ha hojen tar han den med skåpbil eller släp och då hjälper inga larm eller kättingar.

Enligt tester jag läst anger man allt mellan 3.9 till 6.5 l/100 km beroende på hur man kör. Medel verkar ligga på 5.0 l/100 km.

Tjejen är ju trött på sin hoj så den skulle kanske var något för henne. Gött låter den i varje fall. Lyssna själv vid 0:33.

 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Den har ju inte kommit till Sverige ännu så att provköra blir svårt. Min lokala handlare får in den först vid månadsskiftet.

Vill tjuven verkligen ha hojen tar han den med skåpbil eller släp och då hjälper inga larm eller kättingar.

Enligt tester jag läst anger man allt mellan 3.9 till 6.5 l/100 km beroende på hur man kör. Medel verkar ligga på 5.0 l/100 km.

Tjejen är ju trött på sin hoj så den skulle kanske var något för henne. Gött låter den i varje fall. Lyssna själv vid 0:33.


Nj fan. Dom startade upp en med Arrows system på Bike i Göteborg i mitten av Januari. Dom hade minst en, troligtvis två st i lokalen.
 

jetson

Guest
Den har ju inte kommit till Sverige ännu så att provköra blir svårt. Min lokala handlare får in den först vid månadsskiftet.

Vill tjuven verkligen ha hojen tar han den med skåpbil eller släp och då hjälper inga larm eller kättingar.

Enligt tester jag läst anger man allt mellan 3.9 till 6.5 l/100 km beroende på hur man kör. Medel verkar ligga på 5.0 l/100 km.

Tjejen är ju trött på sin hoj så den skulle kanske var något för henne. Gött låter den i varje fall. Lyssna själv vid 0:33.

[video/video]

Ja den brummar på rätt bra såg den där. Då kanske man kommer ner på 0.4 vid jobbpendling.

Tänkte mest för att immobilizer gör att man slipper dom tjuvarna som inte har tillgång till skåpbil. Men ingen dealbreaker, kan köpa immobilizerklistermärke så kanske man lurar nån :D

Verkar som den har bra med vrid och går upp på bakan 1an-2an utan problem så lär gå o ha kul med ändå :)
 
Last edited:

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
Har ni hört när leverans sker av hojen?

Har hört både Mars och April, ingen som vet något närmare om detta?
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Provsatt på mässan
Verkar vara en litenå behändig hojj dock i skuggan av mt09 .
Men fn va prisvärd den verkar vara som nybliven pappa så
blir man juh tvungen att tänka på omkostnader :fakta

Verkar vara rolig :yoparty
 

jetson

Guest
Har ni hört när leverans sker av hojen?

Har hört både Mars och April, ingen som vet något närmare om detta?

Hört april på en handlare och första veckan i maj en annan, så min gissning är att det blir i början av maj (är lagom pessimistisk)
 

Invojsa

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha MT-07
Hört april på en handlare och första veckan i maj en annan, så min gissning är att det blir i början av maj (är lagom pessimistisk)

Då är det bara att vänta,


Finns det priser på avgassystem än? har någon hittat något? har sökt på nätet men ej funnit något än, kanske lite för tidigt än.
 

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Då är det bara att vänta,


Finns det priser på avgassystem än? har någon hittat något? har sökt på nätet men ej funnit något än, kanske lite för tidigt än.

Är nog för tidigt än, har också sökt utan att hitta. Det enda jag sett hittills i en broschyr är att Akrapovic kommer med ett helsystem i titan. Inget pris dock men säkert dyrt..:)

"Akrapovic 2 into 1
titanium exhaust
system and street
catalytic converter.
Note this exhaust is a
non Yamaha part"
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Vad händer med garantin på hojen om man installerar ett sådant system? Gäller separat garanti från akrapovic på avgassystemet då helt enkelt.
 

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Vad händer med garantin på hojen om man installerar ett sådant system? Gäller separat garanti från akrapovic på avgassystemet då helt enkelt.

Står så här på Yamaha UK "This is a non Yamaha branded product, fully developed and produced by Akrapovič for closed circuit use only, unless fitted with the optional Akrapovič Catalytic Converter. When not fitted with the optional Catalytic Converter this exhaust system is excluded from Yamaha warranty terms and conditions."

Tolkar det så att om man inte köper till katalysatorn så gäller inte garantin.

Avgassystem:
http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/mt/mt-07.aspx?view=accessories&partcode=90798-32601-00

Katalysator:
http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/mt/mt-07.aspx?view=accessories&partcode=90798-31001-01
 

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Hehe, ja ca 117000 svenska kronor låter onekligen lite.. eh.. högt.. :lol
Gissar att det är nån liten extra siffra som ställer till det. En gissning är att det hamnar på kanske 11000:- vilket är ungefär vad systemet till MT-09an kostar.

Yamabits tar 8950 kr för Akra titan till MT-09, skulle gissa motsvarande system till MT-07 hamnar runt 6950 kr då det är en krök mindre att böja och leverera. Jag kommer att nöja mig med originalsystemet hur som helst.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Fast ha tålamod. De andra tillverkarna har inte hunnit få ut sina system på marknaden ännu till MT07 :)

Även om Akra systemet är riktigt snyggt så är det nice med valmöjligheter
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
De här avgassystemen, är de mest till för råare ljud eller blir det mer effekt också? Lägre vikt?
 

clacker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Ingen, än
Leverans första veckan i april har jag fått besked om, har ni andra liknande?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top