Yamaha MT-07

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Sök på youtube på Delkevic mt-09. Det finns att köpa på Ebay.

Var och testade en Mt09 idag. Sjukt rolig hoj. Och så lätt! Saknade nästan lite vikt när man kom upp i högre hastighet.
 

anders.666

Medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Gbg
Hoj
Yamaha YZF-R3 -20
Kolla in :BugarMIVV Sport edge, finns lite olika alternativ. Prisvärt och du handlar från e-bay. Grymt nöjd med mitt / Ride safe:yoparty

Ah intressant :) Hittade detta;
https://m.ebay.com/itm/Full-System-...-Edge-Motorcycle/362304604290?epid=1242070899

Jag mailade säljaren (a.m. motor) och de bekräftade att systemet passar 2018-modellen också. Gott så :) Jag ska till Yamaha imorn o snacka lite. Undra om de kan montera detta isf och sabbar jag garantin etc etc...

Tack för tipset!
 

anders.666

Medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Gbg
Hoj
Yamaha YZF-R3 -20
Det bör du vara! Det ser asbra ut iaf :) Cool hoj!

Jag tjatade lite med Yamaha i fm iaf. Killen där tyckte personligen att Arrow låter lite bättre/mer än det Akra som de säljer. Jag har inte en aning, inte hört nåt irl :p
Vad jag vet är att båda de systemen kostar en del, vilket tar emot lite så klart... Han tipsade om att kolla på http://www.boove.se, där hittade jag detta;

http://www.boove.se/produktkatalog.php?productId=82633&productType=1

Fick även liknande tips av hojstyling.se, just GPR. Det finns självklart en smärtgräns vad gäller pengarna så...kanske det :)
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Samma som mitt / 2016 års modell.Handlade direkt från Italien, och nått så grymt nöjd. Kör med DB killer I och gnistskyddet, lagom med mottryck men levererar ett MAGISKT LJUD FÖR DESSA CP 2 motorer.... Skulle jag köpa igen..... ABSOLUT:yoparty:banana:D
 

anders.666

Medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Gbg
Hoj
Yamaha YZF-R3 -20
Jag beställde GPR Nero Furore igår, via hojstyling.se. Exakt 6058 SEK inkl frakt. Ca 2-3 leveranstid. Tror det kommer passa mig bra! Gillar faktiskt att ljuddämparen monteras på sidan ist för under. Även om båda alternativen hade funkat så klart... :) Inte så noga.

Tills dess ska jag fixa 100-milservicen, höja nummerplåten o sätta på fly screen samt handskydd. Sen ska jag nog hålla i pengarna ett tag framöver! ;)
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Samma som mitt / 2016 års modell.Handlade direkt från Italien, och nått så grymt nöjd. Kör med DB killer I och gnistskyddet, lagom med mottryck men levererar ett MAGISKT LJUD FÖR DESSA CP 2 motorer.... Skulle jag köpa igen..... ABSOLUT:yoparty:banana:D

Är det Yoshimura R77 du har?
Se upp så inte DB killern släpper för det gjorde polarens när vi var ute och körde.
Fick väja för delarna på landsvägen när jag låg bakom.
Tog en stund innan vi insåg vad det var som trillade av hojen.
Och sen när vi starta den så fatta vi direkt vad det var.:hihi
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag gillar verkligen designen på XSR bättre än MT-07/09.
Men jag äger ju min 09:a ihop med min grabb, och han var ganska tydlig på att XSR ” ser inte så futuristisk ut som MT:n farsan ”.....:D
Så då blev det en MT istället. :D
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Idag har jag monterat min JVB-moto framskärm och tagit bort nummerplåts hållaren för ett mer clean look.:tummenupp





 

anders.666

Medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Gbg
Hoj
Yamaha YZF-R3 -20
Snyggt där! :)

Lägger upp nån bild när jag fixat mina uppgraderingar också om ngr veckor :p Tills vidare får jag nöja mig med mitt nya blåa spegelvisir, det e fan perfekt till min blåa/svarta hoj hehe.
 

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Hej! Någon här som har haft problem med att era blinkers helt plötsligt slutar fungera? Både via blinkersknapp och varningsblinkers.

Om ni har haft det och löst det vad var det för fel? Jag har mätt allt jag kan och får ingen signal till relä eller säkring. Matar jag blinkersen med 12v så fungerar dom så det är inte själva blinkersen som är kass.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top