Yamaha MT-07

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Ciao, jag blir lite småsugen på en mindre, smidigare hoj men vill samtidigt kunna köra touring.
Kör nu en Yamaha FZ1-Fazer och är lite konfunderad på om jag kommer bli besviken :)

En annan grej, har det hänt något mellan modellerna sedan den kom?
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Ciao, jag blir lite småsugen på en mindre, smidigare hoj men vill samtidigt kunna köra touring.
Kör nu en Yamaha FZ1-Fazer och är lite konfunderad på om jag kommer bli besviken :)

En annan grej, har det hänt något mellan modellerna sedan den kom?

Jag är inte rätt person att svara på om du blir besviken eller inte eftersom jag inte kört överdrivet mycket på min än. Tanken är att jag ska ta kortet.
Men helt klart ska du ta dig till en handlare och testköra en.. Tror ju inte du blir besviken faktiskt. "MT stands for Master of Torque"

Tror inte det hänt nått nämnvärt mellan årsmodellerna faktiskt.. inte förän nu när -18 kommer. Är lite kosmetiska förändringar på den och förbättrad fjädring. Vad jag fattat så behåller man samma motor, dom ser ingen anledning till att byta ut en så bra maskin.
Modellen har inte funnits så jättelänge, kom väl -13.
ABS blir standard.

Här har du en lite lista på -18 nyheterna : https://ultimatemotorcycling.com/20...07-first-look-12-fast-facts-naked-sport-bike/
 
Last edited:

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Tänkte köpa ett gashandtag från en r6a så man inte behöver vrida ett helt varv runt styret för 100% gas. Någon här som har prövat det på sin? hur blev det? Någon som har koll på vilken årsmodell man ska beställa isåfall?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har Hobbex slutat med sitt gashandtag ”för snabba och riviga starter”?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Tänkte köpa ett gashandtag från en r6a så man inte behöver vrida ett helt varv runt styret för 100% gas. Någon här som har prövat det på sin? hur blev det? Någon som har koll på vilken årsmodell man ska beställa isåfall?

finns jättemycket info om det på fz07.org
kolla youtube också på jakethegardensnake han har en video där han sätter dit r6 gashandtag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

figgefigge

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 2015
Jag köpte en gasrulle från motion pro som passade. Det ska vara 01-0094, tror jag klickade i att jag skulle ha till en kawasaki kx450f för att få fram rätt. Köpte på motoaction.se, 238 kr med frakt. Det svåra var att få av handtaget från orginalrullen. Har ingen tryckluft men det gick lätt när jag fick in lite olja. Glöm inte förlänga vajern annars går den för trögt. Har inget glapp alls nu. Förutom kedjan då. Funderar på att spänna den lite mer än vad som står i boken. Riktigt mycket glapp där.

Innan jag bytte blev det inte riktigt att man vred gasen fullt ut. Nu går han på fullt nästan hela tiden haha. Känns som man har trimmat hojen. Tycker inte alls den blev svårkontrollerad eller för känslig. Mycket lättare att revmatcha nu. Man har tillgång till all kraft precis när man vill.
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Jag köpte en gasrulle från motion pro som passade. Det ska vara 01-0094, tror jag klickade i att jag skulle ha till en kawasaki kx450f för att få fram rätt. Köpte på motoaction.se, 238 kr med frakt. Det svåra var att få av handtaget från orginalrullen. Har ingen tryckluft men det gick lätt när jag fick in lite olja. Glöm inte förlänga vajern annars går den för trögt. Har inget glapp alls nu. Förutom kedjan då. Funderar på att spänna den lite mer än vad som står i boken. Riktigt mycket glapp där.

Innan jag bytte blev det inte riktigt att man vred gasen fullt ut. Nu går han på fullt nästan hela tiden haha. Känns som man har trimmat hojen. Tycker inte alls den blev svårkontrollerad eller för känslig. Mycket lättare att revmatcha nu. Man har tillgång till all kraft precis när man vill.

En sån här? https://www.motoaction.se/mx/crossd...z5mFGBPgpc4ub0oBqfT2v1uVsJ-yDTqcaAp5GEALw_wcB

Står 01-0094
 

smajleyy

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2018
Ort
Lund
Hoj
Yamaha MT07
Optiglanz

Tjena

Jag är ny här och hyfsat ny mc ägare också.

Tänkte tipsa om OPTIGLANZ som jag köpt i Tyskland, får mina rör att se helt nya ut :)

Resultatet på bilden är av ett fåtal spray och sköljning efter 3 min, misstänker att det syns på bilden vart jag applicerat medlet ;)

Vad brukar ni använda?

28310056_1695588060499280_683336261_o.jpg28343063_1695588160499270_1458908162_o.jpg
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
smajly och smajleyy. detta kommer bli förvirrande. smajleyy har min gamla hoj iaf ge henne en kram från mig saknar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

smajleyy

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2018
Ort
Lund
Hoj
Yamaha MT07
Jag misstänkte att det var din hoj. Delar + "repor" stämde bra med hur min ser ut haha :)
 

smajleyy

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2018
Ort
Lund
Hoj
Yamaha MT07
repor?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det var ingen direkt repa men lacken är typ borta på ett litet ställe där Orginal speglarna satt monterade. Inget stort men det var avgörande för att jag skulle veta att vi haft samma hoj

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top