Yamaha MT-07

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
satt dit styrändsspeglar. blev bra, får se hur länge dem håller hehe
726a9efdce92f9e4150e7e4eaaffca32.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
tog även bort protaper styret och satte dit original och progrip handtag. protaper styret blev för brett och aggresiv körställning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
För att frånbörjan varit väldigt skeptisk till denna lilla hoj så kan jag efter nästan 300mil på 45dagar säga att det är en fantastisk hoj för vad man betalar! Visst fjädringen kunde varigt bättre och den kunde ha lite snyggare finnish men för priset så är den oslagbar! Kört nästan allt annat i samma klass och den står klart ut i mängden! Motorn är rikitgt härlig och har en fantaskigt vrål när man gasar lite, den känns betydligt lättare och roligare att handskas med än jag förväntade mig. Jag bytte från en ktm 660 för att skaffa något mer pendlar vänligt men jag tycker nog denna är busigare trots att den väger 50kg mer.

Tycker den funkar bra till allt. Man sitter helt ok, bra bränsleekonomi och är lagom busig när man vill köra lite, det är ingen raket direkt men går enkelt på bakhjulet i 3an om man vill. Frånbörjan tyckte jag vindfånget var riktigt jobbigt men efter att ha monterat en liten ruta så blev det klart bättre. Från att tycka det är obekvämt i 110 så går det att ligga 130 längre sträckor utan problem.

Sen funderar jag lite på om det är värt att mappa om hojen efter pipan? Jag tycker den går snålt i det lägre registret men enl yamaha så ska pipan lira fint med hojen utan att mappa om? Känns lite onödigt kan man tycka när man förmodligen säljer den om ett tag ändå samt att man rubbar garantin. Har ni upplevt stor skillnad efter att ni mappat om den och hur gjorde ni isåfall? Prövat med annat luftfilter osv?

Sen så måste jag ladda upp en bild på årets kanske sista tur:skogstur16%2F10-17_(1) (2).jpg
 
Last edited:

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
För att frånbörjan varit väldigt skeptisk till denna lilla hoj så kan jag efter nästan 300mil på 45dagar säga att det är en fantastisk hoj för vad man betalar! Visst fjädringen kunde varigt bättre och den kunde ha lite snyggare finnish men för priset så är den oslagbar! Kört nästan allt annat i samma klass och den står klart ut i mängden! Motorn är rikitgt härlig och har en fantaskigt vrål när man gasar lite, den känns betydligt lättare och roligare att handskas med än jag förväntade mig. Jag bytte från en ktm 660 för att skaffa något mer pendlar vänligt men jag tycker nog denna är busigare trots att den väger 50kg mer.

Tycker den funkar bra till allt. Man sitter helt ok, bra bränsleekonomi och är lagom busig när man vill köra lite, det är ingen raket direkt men går enkelt på bakhjulet i 3an om man vill. Frånbörjan tyckte jag vindfånget var riktigt jobbigt men efter att ha monterat en liten ruta så blev det klart bättre. Från att tycka det är obekvämt i 110 så går det att ligga 130 längre sträckor utan problem.

Sen funderar jag lite på om det är värt att mappa om hojen efter pipan? Jag tycker den går snålt i det lägre registret men enl yamaha så ska pipan lira fint med hojen utan att mappa om? Känns lite onödigt kan man tycka när man förmodligen säljer den om ett tag ändå samt att man rubbar garantin. Har ni upplevt stor skillnad efter att ni mappat om den och hur gjorde ni isåfall? Prövat med annat luftfilter osv?

Sen så måste jag ladda upp en bild på årets kanske sista tur:View attachment 439631

Du har inte ett par bilder till på hojen lite närmare, särskilt på rutan.
Eller har du länk till sidan du köpte den på??
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Tack.. den ser ganska diskret ut och inte allt för hög.
Ja 1 månad får man nog räkna med som med allt man handlar från kina.. man ska inte anklaga dom för att vara snabba :)

- - - Updated - - -

Tack.. den ser ganska diskret ut och inte allt för hög.
Ja 1 månad får man nog räkna med som med allt man handlar från kina.. man ska inte anklaga dom för att vara snabba :)
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
20171023_184101.jpg

Blev en MT idag.. en 2015.
Ska snygga till den lite i vinter och sen blir det att fixa mc-kortet så fort som möjligt nästa år.
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Grattis. Och lycka till med kortet. vad ska göras i vinter på hojjen då och vad har du för mods på den nu el är den original? Mvh
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tackar.
Först o främst blir det till att putsa upp den ordentligt.. Sen är det beställt en låg ruta som nog ska räcka till att skicka upp luftdraget tillräckligt. Är bara 170 lång så det behövs nog inga större grejor.
Har också beställt mig nya broms/kopplingshandtag, liknande dom du satt på din. Tycker original är för stora.
Funderar också på om man kunde hitta några snygga bar-end speglar. Tror det hade gjort mycket på utseendet också.

Är inga större mods på den som den står nu förutom det som gör mest för utseendet. Sitter "tail tidy" på den.. Ser ut att vara Yamahas egna modell.
Sitter också kraschpuckar från R&G på fram och bakaxel och på ramen nedanför tanken.

Får inte glömma att det sitter handtagsvärmare på den.. Riktigt grymt skönt vill jag lova. Gjorde mumma för händerna när man körde hem den i bara 8 graders ute-temp.

20171023_184024.jpg
 
Last edited:

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Lätt snyggaste färgen! Ångrar att jag inte väntade tills en dök upp..

Tycker din är riktigt snygg i färgen runt tanken.
Är väl någon mörk grå aktig va??

Skulle kunna tänka mig den färgen du har på min hoj till mina blå fälgar och blåa ramen.. hade suttit riktigt fint.
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Tycker din är riktigt snygg i färgen runt tanken.
Är väl någon mörk grå aktig va??

Skulle kunna tänka mig den färgen du har på min hoj till mina blå fälgar och blåa ramen.. hade suttit riktigt fint.

Min är den vanliga matt gråa. Men den finns en i staterna som är ungefär som du beskriver, dock så är den inte matt men den är riktigt snygg!

maxresdefault.jpg
 

herrbergman

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2017
Ort
Värmdö
Hoj
HD Nightster 2008
Om det är någon som är sugen på att göra ett färgbyte från vit till grå, säg till!
Jag har en mattgrå 2014 och skulle vilja byta till vit. Det är bara 5 kåpor som behöver bytas!
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Idag kör vi kedjevård. Nog aldrig blivit gjort. Kedjan svart och grusig. Drevet nästan helt omslutet av grusigt fett innandör kåpan.
Blev riktigt bra, nästan som nytt. Allt rent, snyggt och nysmort.

171105020058.jpg
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Monterat nya svart/blå handtag. Böjbara och justerbara i längd och avstånd på både koppling och broms.
Färg som matchar hojens blåa rätt så bra.

handtag.jpg
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Fick min "vinge" i brevlådan idag.
Förra ägaren har, mest troligt, skrapat i foten ett antal gånger när han stigit på/av hojen så den var inte så snygg. Inga större saker men det är detaljerna som gör det :)
Blev i alla fall riktigt snyggt.

vinge.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top