Yamaha MT-07

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Har faktiskt försökt googla mig till vilken lampa det sitter i MT07, men lyckas bara hitta instruktioner för hur man byter den.

Mitt halvsljus är trasigt så skulle behöva ny lampa. Vad är det jag ska leta efter och var hittar jag det?

Tacksam för hjälp :)

Mekonomen har säkert lampor.
Det är en sån här du ska ha:

Yamaha 1RC-84314-00-00 Bulb, Headlight (12V-60/55W); 1RC843140000
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
in progress
c39b6fc62db6a5a5378b178ae0e63bdb.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
sådär! protaper carmichel bend monterat. väntar på speglar och broms/kopplings grepp. i vinter blir det proton 500 blinkers fram och tst industries baklampa med inbyggda blinkers


Skickat från min iPhone med Tapatalk
302f4871e50144084d77e99558e2fd27.jpg
f207f590acbe78aedb503b101c8488bd.jpg
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Funderar lite på att skaffa en mt07 jag med men jag undrar lite över avgassystemen. Polaren har en med kolfiber akra men jag tycker den är för högljud så då undrar jag hur titan akrat är i jämförelse med det. Någon som har erfarenhet av båda?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Funderar lite på att skaffa en mt07 jag med men jag undrar lite över avgassystemen. Polaren har en med kolfiber akra men jag tycker den är för högljud så då undrar jag hur titan akrat är i jämförelse med det. Någon som har erfarenhet av båda?

har din polare db killern isatt? jag har akra kolfiber på min och tycker det är precis lagom med killern isatt. utan så skäms man


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
finns en firma i gävle som säljer ut dem sista för 63 nu. sjukt billigt för en ny hoj


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Bästa stället att serva sin MT i Malmötrakten?
Jag hade lämnat den strax utanför Malmö om jag var du. Trebles eller Påarps mc. Mest för att de är jävligt trevliga och hjälper till på alla möjliga sätt. Även viamail och telefon.

Vill du ändå lämna in den i stan så hade jag kört till Ebos. Jag har bara bra erfarenheter av dem men jag har hört att det är ganska långa väntetider. Men det kan ha ändrats.

Så nu har du några alternativ. Men är det bara en oljeservice eller årsservice så tycker jag att du ska investera i verktyg och göra det själv (nu tar jag förgivet att du har tid, lust och plats. Har du inte det så bortse från alla DIY-tips:) ). Det är svingött när man väl har gjort det själv och tar första rundan.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hur funkar det med garantin? En service/år behöver väl utföras av aukt Yamahaverkstad eller?
 

Qrenoz

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2017
Ort
V
Hoj
Ingen
Någon som har koll på hur mycket denna underbara motorcykel brukar ligga på för pris nu mot vintern?
Just nu är det 55-60 000 som gäller, avgassystem inräknat.
Från lokala mc handlaren skulle de ha 72 000 för original.

Vart hittar man den billigaste försäkringen förresten? Är det Svedea eller Bilsport MC som gäller?
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag hade lämnat den strax utanför Malmö om jag var du. Trebles eller Påarps mc. Mest för att de är jävligt trevliga och hjälper till på alla möjliga sätt. Även viamail och telefon.

Vill du ändå lämna in den i stan så hade jag kört till Ebos. Jag har bara bra erfarenheter av dem men jag har hört att det är ganska långa väntetider. Men det kan ha ändrats.

Så nu har du några alternativ. Men är det bara en oljeservice eller årsservice så tycker jag att du ska investera i verktyg och göra det själv (nu tar jag förgivet att du har tid, lust och plats. Har du inte det så bortse från alla DIY-tips:) ). Det är svingött när man väl har gjort det själv och tar första rundan.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Bra tips, stort tack! Hade gärna gjort det själv men då blir jag av med garantin, så kör på auktoriserad verkstad något år till iallafall :tummenupp
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jaha snart börjar det bli dags att ställa in hojjen för vintern. har ni några planer? ska det moddas nåt? nån kanske ska byta upp sig till nån annan hoj?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

herrbergman

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2017
Ort
Värmdö
Hoj
HD Nightster 2008
Tjena!
Någon som vet var man kan provköra en MT-07 i Stockholmstrakten? Har läst så gott om den och är sugen på att köpa en men måste ju prova först... Snackade med Yamaha Center i Haninge men dom hade ingen demo kvar :(
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Tjena!
Någon som vet var man kan provköra en MT-07 i Stockholmstrakten? Har läst så gott om den och är sugen på att köpa en men måste ju prova först... Snackade med Yamaha Center i Haninge men dom hade ingen demo kvar :(

Har du kollat med mc varuhuset?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
jaha snart börjar det bli dags att ställa in hojjen för vintern. har ni några planer? ska det moddas nåt? nån kanske ska byta upp sig till nån annan hoj?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Provkörde MT-10....inte bra! Nu tänker jag bara på att byta 07:an mot en sån. :gnissla
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Provkörde MT-10....inte bra! Nu tänker jag bara på att byta 07:an mot en sån. :gnissla

vet känslan. körde z1000r igår . men jag kommer troligtvis uppgradera fjädrar/stötdämpare på mt07 i vinter och lägga pengar på en enduro el dyl för höst/vinterbus


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
fast om ryktena stämmer om en mt09 sp till nästa år så kan det vara svårt att hålla sig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jonte1969

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2017
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha Tracer 700 -16
Är det förresten någon som vet om original avgassystem från xsr700 & Tracer 700 passar rakt av på en Mt-07? Funderar på att köpa ett till original som jag kan modda lite.

Det passar rakt av. Har en Tracer 700 och har "lånat" min sons Termignoni från hans MT-07. Även Termignoni har bekräftat att så är fallet.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top