Yamaha MT-07

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Fortfarande helt dött här!?
Får väl försöka liva upp tråden..
Senaste ingreppet jag gjorde var att ta bort sidospeglarna (ska installera såna som sitter i styrändarna), tog bort vindrutan samt db-killern ur akrat! Har dock inte hunnit provstarta hojen utan db-killern så ska bli riktigt intressant att höra hur stor skillnad det gör :tummenupp

H6AYShK.jpg
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fortfarande helt dött här!?
Får väl försöka liva upp tråden..
Senaste ingreppet jag gjorde var att ta bort sidospeglarna (ska installera såna som sitter i styrändarna), tog bort vindrutan samt db-killern ur akrat! Har dock inte hunnit provstarta hojen utan db-killern så ska bli riktigt intressant att höra hur stor skillnad det gör :tummenupp

H6AYShK.jpg

Var det så mycket meck som det ryktas att dra db-killern ur akrat? Återkom gärna med hur det låter och hur hojen går, jag har hört att det låter utav bara fan utan pluggen :hihi
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Akra Carbon är en skruv. sen är den ute :)
Titan systemet med cat är en annan historia :D

det gör stor ljudskillnad. Har video på när jag bytte på frugans.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Akra Carbon är en skruv. sen är den ute :)
Titan systemet med cat är en annan historia :D

det gör stor ljudskillnad. Har video på när jag bytte på frugans.

Grymt, ska nog ge mig på att plocka ur min också. Vet du om det har gjort någon skillnad på effekt/bränsleförbrukning?
 

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Var det så mycket meck som det ryktas att dra db-killern ur akrat? Återkom gärna med hur det låter och hur hojen går, jag har hört att det låter utav bara fan utan pluggen :hihi

Det var väldigt enkelt, som Bennybira säger så är det en skruv och sen tar man en tång med antingen en kartong-bit eller en trasa och bara drar :lol

Akra Carbon är en skruv. sen är den ute :)
Titan systemet med cat är en annan historia :D

det gör stor ljudskillnad. Har video på när jag bytte på frugans.

Du får gärna länka filmen så man får höra, förhoppningsvis kan man ta ut hojen snart och köra en sväng!! (Tror jag hittade din kanal via din profil!)
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Tjena

Haft min MT-07 i ungefär 4veckor. Har en fundering på bensinmätaren.

Tycker mätaren går ner till en "plupp" väldigt fort. En plupp och tankningssymbolen blinkar....åker och tankar men endast 6liter brukar gå i, och den visar då full tank. Mig veterligen rymmer tanken 14liter, känns som mätaren visar fel?

Nån som upplever samma?

Upplever precis samma på XJR 1300 Racer från 2015 och jag åker ihop med kompisen med hans MT07.
Bara det att jag får tanka rätt mycket oftare än han.
Så sjukt imponerad av MT07an och funderar på att köpa en beg så fort dom droppat lite mer i pris.
Eller en XSR 700 det funkar också!
Så sjukt sugen på att bygga om den.

Denna är så sjukt nice!
http://thebikeshed.cc/wp-content/uploads/2017/02/XSR700-Yard-Build-Rough-Crafts-action-1.jpg
 
Last edited:

Clin

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2016
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen än
Är det någon som har orginal soft-bagsen? Jag är på väg att lägga en beställning, men det enda kritiska är att det behöver finnas plats för en 15"-laptop. Någon som vet?
 

superhornet

Medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Sparar..
Ni som köpt akra-rör, var har ni köpt det någonstans? USA känns ju lite läskigt med tullrisk osv. Är det från mc-handlare som gäller? Antar att montering ej ingår.. ;)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Last edited:

Clin

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2016
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen än
Jag är sugen på att köpa abus granit-kedja på 170 cm men är lite osäker på om den kommer att få plats i förvaringsutrymmet under passagerarsätet. Någon som har provat?
 

superhornet

Medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Sparar..

Vitabaronen

Medlem
Gick med
11 Sep 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha Mt 07
Tjenare, tänkte ställa en fråga som säkert flera personer har ställt, men skulle jag behöva mappa om min Mt 07 2016 om jag byter till något öppnare avgassystem? Isåfall hur går jag vidare därifrån(delar osv).
mvh
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Tjenare, tänkte ställa en fråga som säkert flera personer har ställt, men skulle jag behöva mappa om min Mt 07 2016 om jag byter till något öppnare avgassystem? Isåfall hur går jag vidare därifrån(delar osv).
mvh

Kör du med originalfilter och DB-killer är det lugnt, annars så kan du nog behöva mappa om. Någon annan som har gjort det kan säkert bidra med hur du går till väga där.
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Frugans har gått 400 mil utan dbkiller i carbon akra. orginalfilter.
Inget ser skumt ut på stiftet och inga motorlampor :)

Återkommer vid nästa service :)
 

liten ninja

osynlig
Gick med
12 Apr 2016
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha MT 07
Jag är sugen på att köpa abus granit-kedja på 170 cm men är lite osäker på om den kommer att få plats i förvaringsutrymmet under passagerarsätet. Någon som har provat?

För att ge en referens så passar mitt skivbromslås (ABUS 8077 Detecto) rätt så perfekt i facket. Kan inte tänka mig att någon kedja får plats där tyvärr :smasha

Bilder ABUS 8077 Detecto på www.scigacz.pl
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Köpdjävulen tog tag i mig :gnissla Nya handtag, fatbar, fatbarkonvertering från LSL och handtagsskydd :banana Ska bara få tag på en ny gasrulle också men det hoppas jag min lokala Yamaha-handlare kan lösa.

90163337055420ac54c553.jpg


25257547754eda9ee3f8dc.jpg


Ska se om jag kan lösa så att en schysst flyscreen passar över instrumenten, ser inte omöjligt ut iallafall.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Någon som har tips på vettiga speglar att montera under barsen? Tänkte först köra barend-speglar men inte längre aktuellt iom de nya handtagsskydden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top