Yamaha MT-07

AndreasN81

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Karlstad
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Tjena

Haft min MT-07 i ungefär 4veckor. Har en fundering på bensinmätaren.

Tycker mätaren går ner till en "plupp" väldigt fort. En plupp och tankningssymbolen blinkar....åker och tankar men endast 6liter brukar gå i, och den visar då full tank. Mig veterligen rymmer tanken 14liter, känns som mätaren visar fel?

Nån som upplever samma?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
http://www.motorcyclenews.com/news/2016/august/yamaha-mt-07-mt-10-face-transplant/

Verkar som MT-07 ska få likadant framljus som MT-10. Någon som skulle kunna tänka sig det? :hihi

Njae, tycker nog nuvarande design är bättre ( snällare ). Tycker 10:an ser lite stökig ut.

- - - Updated - - -

Tjena

Haft min MT-07 i ungefär 4veckor. Har en fundering på bensinmätaren.

Tycker mätaren går ner till en "plupp" väldigt fort. En plupp och tankningssymbolen blinkar....åker och tankar men endast 6liter brukar gå i, och den visar då full tank. Mig veterligen rymmer tanken 14liter, känns som mätaren visar fel?

Nån som upplever samma?

Du måste ha fel på tankgivaren.
 

liten ninja

osynlig
Gick med
12 Apr 2016
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha MT 07
Tjena

Haft min MT-07 i ungefär 4veckor. Har en fundering på bensinmätaren.

Tycker mätaren går ner till en "plupp" väldigt fort. En plupp och tankningssymbolen blinkar....åker och tankar men endast 6liter brukar gå i, och den visar då full tank. Mig veterligen rymmer tanken 14liter, känns som mätaren visar fel?

Nån som upplever samma?

Hej

Har sett på andra forum att frågan varit uppe, men då har de fått i kanske 10 liter, vilket även är vad jag får i när det börjat blinka. Din avvikelse låter markant större.

Igår körde jag 3 mil med blinkande "plupp". Fick nog i 11 liter då. Brukar fylla långsamt och minst upp tills den där "koppen" under tanklocket börjar.
 

[BMW]fredde

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Ort
Piteå
Hoj
2016, Yamaha MT-07 och KTM 350 Freeride
Tjena!

Ny på hoj och även på forumet. Blev klar med MC-kort i onsdags :banana och köpte en MT-07 i fredags :rock Ska fixa upp en bild en annan gång, är iaf väldigt nöjd!

Upplever dock väldigt mycket vindbrus i landsvägsfart som jag kommer att köra rätt mycket i och undrar om någon testat sportvindrutan. Vill höra från er som testat, inte alla ni som måste skriva att den är asful :tummenupp

https://www.yamaha-motor.eu/se/produkter/motorcyklar/hyper-naked/mt-07.aspx?view=accessories&partcode=1WS-F83J0-00-00&year=2016
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Grattis till både kort och hoj!:yoparty Kör själv med GIVI skärm.... inte den billigaste men en sån skillnad på landsväg och motorväg.

Den lyfter även hojens utseende fram.....:tuttar..... kolla efter den på Ebay. Jag köpte min via dom och från Italien... (som vart billigast då)

Ride safe!
 

AndreasN81

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2016
Ort
Karlstad
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Hej

Har sett på andra forum att frågan varit uppe, men då har de fått i kanske 10 liter, vilket även är vad jag får i när det börjat blinka. Din avvikelse låter markant större.

Igår körde jag 3 mil med blinkande "plupp". Fick nog i 11 liter då. Brukar fylla långsamt och minst upp tills den där "koppen" under tanklocket börjar.

Nu har jag precis haft hojjen inne på felsökning hos Yamaha Center Karlstad. Dom säger dom inte hittar några fel på tankgivaren. Vidare säger dom att när sista pluppen och tanksymbolen blinkar är det 2.x liter kvar.
Aha sa jag men igår när jag kört 2mil med blinkande plupp fick jag i 8.9 liter och displayen visar då full tank. Alltså lyckas jag inte tanka fullt trots att displayen då visar fullt frågade jag.
Det fick jag inget bra svar på.

Eftersom dom inte hittade nåt fel gick inte felsökningen på garantin heller så jag får glatt betala 517:-
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Sist jag fick "blinkande plupp" /pumpsymbol så rullade jag ca 2mil med. Fick fyllt på ganska exakt 9.06 liter. Min tank var full hela vägen upp till mynningen. Så 2 ich liter låter lite....

För övrigt så är hojen underbar:yoparty:tuttar

Ride safe!
 

liten ninja

osynlig
Gick med
12 Apr 2016
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha MT 07
Vidare säger dom att när sista pluppen och tanksymbolen blinkar är det 2.x liter kvar.

Så 2 ich liter låter lite....

Trist med kostnaden för felskökningen. Deras utsago om två liter rimmar med vad jag fick ut av ett amerikanskt MT/FZ forum. Där hamnade slutsatsen på att absolut max 5 mil tar man sig nog på reserven. Min kan lätt köras på 0,41 l/mil i förbrukning och då skulle två liter ge just kring 5 mil.

Det är nog bara att acceptera att total kapacitet på 14L är någon teoretisk siffra som kanske kan mätas upp i en CAD-modell men som i praktiken inte kan nyttjas fullt ut. Verklig volym verkar bli 10L på ordinarie tank och 2L reserv = totalt 12L :confused: Kanske 12,5L om reserven visar sig ge några deciliter till.

Tänkte vid tillfälle testa gränsen och närma mig 5 mil på reserven bara det är hyffsat nära till mackar, hehe :hihi

Tycker ändå det är en helt okej actionsradie på hojen.

För övrigt så är hojen underbar:yoparty:tuttar

Instämmer! F-bannat sköj i kurvorna :banana Gillar mellanregistret speciellt. Och lätt att ordna ett oförskämt bra ljud!
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Trist med kostnaden för felskökningen. Deras utsago om två liter rimmar med vad jag fick ut av ett amerikanskt MT/FZ forum. Där hamnade slutsatsen på att absolut max 5 mil tar man sig nog på reserven. Min kan lätt köras på 0,41 l/mil i förbrukning och då skulle två liter ge just kring 5 mil.

Det är nog bara att acceptera att total kapacitet på 14L är någon teoretisk siffra som kanske kan mätas upp i en CAD-modell men som i praktiken inte kan nyttjas fullt ut. Verklig volym verkar bli 10L på ordinarie tank och 2L reserv = totalt 12L :confused: Kanske 12,5L om reserven visar sig ge några deciliter till.

Tänkte vid tillfälle testa gränsen och närma mig 5 mil på reserven bara det är hyffsat nära till mackar, hehe :hihi

Tycker ändå det är en helt okej actionsradie på hojen.



Instämmer! F-bannat sköj i kurvorna :banana Gillar mellanregistret speciellt. Och lätt att ordna ett oförskämt bra ljud!

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar :D
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Idag ställde jag undan hojen för den här säsongen så nu är det dags att börja planera vinterjobb! Har ni tänkt göra något på era hojar? Själv tänkte jag byta styre till något lägre och bredare, byta till R6ans gasrulle, kylarskydd och lite annat smått och gott. Eventuellt blir det nytt innanmäte i framgaffeln också, får se hur långt plånboken räcker :brynad
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Blev intresserad av Yamahas fjädringskomponenter. Får se vad de hamnar på i pris?
Kanske en liten sportruta också? :)

Men tänkte kanske få kört några vändor till, bara temperaturen kunde komma över +10........:gnissla
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Blev intresserad av Yamahas fjädringskomponenter. Får se vad de hamnar på i pris?

Ska Yamaha börja sälja uppgraderad fjädring till MT-07? Lär väl isåfall vara Öhlins? NIX22 för fronten, runt 7000 tror jag det kostar. Bak har jag faktiskt inte kollat, tänkte köra Maxton RT10 där.

Är det Yamaha original?
Nope, kinaskit :näsblod
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag är lite sugen på att byta mitt Akra i kolfiber mot ett SC-Project CR-T, någon som är sugen på att köpa? :brynad
 

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Hur går det för alla med alla vinter mods?? :)
Köpte precis en MT07 och nu känns våren långt borta..
Det blev en 2016 med 200 mil på mätaren, Akrapovic Carbon helsystem, liten skylthållare osv.. Ser fram emot hoj-säsongen 2017!!

7b4Cvd8.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Åkte på ett Arrow på min. Dova bastoner. Låter som en 1200:a minst....:D

mt07.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Oj, varför blir bilden 90 grader fel....?

Å så var den ju lite gammal, ser jag nu. Så fult det är med original tail. Den är borta nu...:smasha
 

isri92

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2011
Ort
Västerås
Hoj
2016, Yamaha MT07
Oj, varför blir bilden 90 grader fel....?

Å så var den ju lite gammal, ser jag nu. Så fult det är med original tail. Den är borta nu...:smasha

Hehe det är inte lätt med tekniken alla gånger :hihi
Ser gött ut, nytt system gör en del skillnad på MT07an!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top