MotoGP - Motegi - AirAsia Grand Prix of Japan

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ja det är sant, ja menade dock att om MM ligger före Pedrosa, så har nog pedrosa blivit tillsagd att inte köra om MM... det vore en väääldigt onödig risk.

Med facit hur det kan gå då fimpen ska tränga sig förbi en teamkollega i "guldläge" så jAAA.. Fimpen, håll dig unden ..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Borde fan finnas en regel om att inte vinna mästerskapet utan en enda racevinst. :3freak
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Flest segrar vinner VM? Isf skulle Jorge L leda VM nu. Och Hayden skulle kommit 4:a 2006.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte flest, men iaf en.;)
Flest segrar på en säsong förtjänar dock helt klart en hel del respekt. :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Samtidigt ska man väl inte hymla med att Hayden på sina, om jag räknar rätt, 11 säsonger i två olika fabriksteam bara mäktat med tre ynka vinster. Det är per definition mediokert och hade han inte haft ett amerikanskt pass hade de 11 åren garanterat blivit betydligt färre.

Själv värderar jag förare som Biaggi och Sete högre än Hayden även om de aldrig vann någon titel i stora klassen.

Det är väl inget att hymla om att det krävs så mkt mer än ett visst slags pass för att vara aktuell för en MGP fabriksstyrning. Passar man av olika anledningar inte in som förare så spelar nog fan inte ett visst pass någon större roll. Personligen tror jag inte på det där snacket, att fabrikerna skulle sälja så vansinnigt med hojar pga/tack vare en viss MGP förares passtillhörighet. Jag tror att till exempel Jänkarna de som fortfarande har råd köper bl.a europeiskt av helt andra skäl.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är väl inget att hymla om att det krävs så mkt mer än ett visst slags pass för att vara aktuell för en MGP fabriksstyrning. Passar man av olika anledningar inte in som förare så spelar nog fan inte ett visst pass någon större roll. Personligen tror jag inte på det där snacket, att fabrikerna skulle sälja så vansinnigt med hojar pga/tack vare en viss MGP förares passtillhörighet. Jag tror att till exempel Jänkarna de som fortfarande har råd köper bl.a europeiskt av helt andra skäl.

En hint om hur mycket det betyder är väl att amerikanska generalagenten för Honda var med och finansierade Haydens lön när han åkte för Honda tidigare och jag har för mig att de skulle gå in med en ansenlig summa nu också när han kommer tillbaka till Honda.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top