Stoners självbiografi släpps 24/10

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Är det någon som läst självbiografin och kan uttala sig om boken? Läsvärd? :)
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Är det någon som läst självbiografin och kan uttala sig om boken? Läsvärd? :)

Har läst den och den var väl inte jätteläsvärd. En ganska simpel vandring från barndom till att han la av. Inga speciellt revolutionerande nya uppgifter eller okända tankar från honom angående det som hänt.
Lite samma stuk som i intervjuer, han förstår inte varför inte han får så mycket respekt etc som han förtjänar. Rossi får oförtjänt mycket osv.
Kan inte säga att man känner att man vet mer om Casey som person efter boken än innan (beror ju självklart på hur mycket koll man hade på honom innan).
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har läst den och den var väl inte jätteläsvärd. En ganska simpel vandring från barndom till att han la av. Inga speciellt revolutionerande nya uppgifter eller okända tankar från honom angående det som hänt.
Lite samma stuk som i intervjuer, han förstår inte varför inte han får så mycket respekt etc som han förtjänar. Rossi får oförtjänt mycket osv.
Kan inte säga att man känner att man vet mer om Casey som person efter boken än innan (beror ju självklart på hur mycket koll man hade på honom innan).

Poängterar väl isf mer än något att han inte är så mkt mer än en ganska tråkig kille som dock var riktigt duktig på att köra hoj och vill man bli mer erkänd så får man bjuda till ordentligt(Rossi, MM) eller regera så totalt under längre tid att det inte finns några tvivel (Stenmark tex).

Just nu påminner han mest om Joe Flacco som är QB för Baltimore ravens och som inte är intresserad av varken kändisskap, pengar eller något annat som verkar driva många idrottare. Han är mest glad för att han får kasta lite boll dock med en stor skillnad att han knappast gnäller över lite närkontakt...:hihi
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Poängterar väl isf mer än något att han inte är så mkt mer än en ganska tråkig kille som dock var riktigt duktig på att köra hoj och vill man bli mer erkänd så får man bjuda till ordentligt(Rossi, MM) eller regera så totalt under längre tid att det inte finns några tvivel (Stenmark tex).

Just nu påminner han mest om Joe Flacco som är QB för Baltimore ravens och som inte är intresserad av varken kändisskap, pengar eller något annat som verkar driva många idrottare. Han är mest glad för att han får kasta lite boll dock med en stor skillnad att han knappast gnäller över lite närkontakt...:hihi

Ja säger bara läs boken...... Efter jag läste boken så inser jag att Stoner skulle ha vunnit på Duccen varje år om han fått hälften av dom pengar Rossi fick för att utveckla hojen..... Rossi därimot gnällde som en stucken gris då han försökte köra Duccen, har aldrig varken före eller efter hört någon som varit så olojal mot sin arbetsgivare i racing världen och kommit undan med det.... Stoner har slitit som ett djur på Duccen för att åka fort..... medan primadonnor som Rossi bara gnäller...
Minns Haydens presskonferans efter första testen på Duccen (fritt översatt) "oavsett vad Ducati betalar Stoner, dubbla det" ........... nej alla kärringar och tangetbordspiloter som gnäller på Stoner borde ta en realityCheck och inse att med facit på hand så skulle ingen annan vunnit på Duccen 2007 och alla racevinster Stoner gjort på den hojen är en prestation utan dess like....... Nej synd att det finns sådana kärringar i MotoGP som inte stöttade Stoner bättre då skulle han förmodligen inte tröttnat så tidigt.... Nej alla som snackar skit om Stoner med facit i hand visar att dom har noll koll på MC racing :dummer

Jag som gillade PR-maskinen Rossi innan jag läst alla idiotiska inlägg om hur felfri och perfekt Rossi är... nej Rossi är en dryg dj... som fick en allt för lätt resa till sina VMtitlar...

Stoners bok var allt för PK i min smak....... varför ska Stoner gå och bli fin i kanten nu då han sagt vad han tycker i alla år:huvet, han skrapar ju bara på ytan på de skandaler han vet om...... men klart läsvärd om man gillar MC racing. :tummenupp
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man får nog ta alla självbiografier med en nypa salt.
Vare sig det är Palme, Jobs, Zlatan eller Stoner.

Därmed inte sagt att dom kan vara väldigt bra och lärorika. :)
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Man får nog ta alla självbiografier med en nypa salt.
Vare sig det är Palme, Jobs, Zlatan eller Stoner.

Därmed inte sagt att dom kan vara väldigt bra och lärorika. :)

Håller helt med men i det här fallet håller han igen på gosakerna och sånt gillar jag inte:gnissla.... har ju läst om det mesta tidigare och ofta fått mer saftiga detaljer om skandalerna i de artiklarna:(
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vet vi att skribenten har gjort ett detaljerat/nyanserat jobb i att porträttera Stoner?
Vet Du att Armstrong var på månen?

Vet du att Dolly Parton sover på rygg?

Båda svaren är troligen ja men du vet inte säkert! Stoner gick antagligen inte till en niondeklassare med bra språkbetyg men det är fortfarande fullt möjligt....









:rolleyes:
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Det jag tyckte var lite kul var att han spekulerade i att Rossis titelvurpa på Valencia 2006 kunde vara att han blev stitched up och fick medvetet kassa däck. Kändes lite foliehatt.

Oavsett kvaliteten på boken är det ju solklart vilken vinnarskalle Stoner vuxit upp till. Han har ju levt och andats motorcykel sen blöjåldern. Därför känns det så svårt att han kan kliva av så tvärt. Men det krävs nog en kursändring på vart MotoGP är på väg för att han skall komma tillbaka.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Ja med tanke på din bild så ska du nog passa på att garva så mycket du kan.... Rossi lär ju inte bidra till framtida garv(läs glädje):hihi

Låt oss iaf konstatera att Rossi har bidragit till väldigt många garv genom dom imponerande 18 (?) åren som han kört inom GP-cirkusen, och att han i dagsläget är den enda som lyckas någorlunda med att hänga på topptrion, är något som imponerar stort på mig iaf!
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Sanningen om Rossi kanske blir nästa utgåva.:hihi
Hans 2 år hos Ducati säger en heldel om man tittar på vad Stoner klarade.
Rossi fick allt serverat men lyckades inte ens komma i närheten.

Revanchen skulle bli på M1an som han lämnade i för att han fick pisk av Lorenzo, nu kommer han tillbaks ännu mer akterseglad.
Nästan tragiskt och pinsamt på samma gång.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Jag har inte läst boken men intressant att folk som normalt är OTROLIGT källkritiska tolkar den som en absolut sanning bara för att det är en "självbiografi".
Inga namn nämnda, inga namn glömda.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Jag har inte läst boken men intressant att folk som normalt är OTROLIGT källkritiska tolkar den som en absolut sanning bara för att det är en "självbiografi".
Inga namn nämnda, inga namn glömda.

Förstår hur du tänker..... men boken är snarare, lite bittra gnälliga Stoner som snarare håller igen mer än ger en dom smaskiga skandalerna..... inte mycket nytt under solen gällande dom senaste åren utan han radar upp de grejer man redan visste men förträngt.... men det blir ju uppenbart att Ducati inte gjort många rätt genom åren.... det började nog redan då dom sparkade Baylis från GP teamet.

Har ändrat mig. LÄS INTE BOKEN

Stoner är för bitter och det smittar av sig, särskilt för att man inser att han säker har rätt i att vara bitter.

Nej blir lite sne på Stoner.... kunde han inte bara nöjt sig med att sluta åka hoj utan att skriva en negativ bok om motoGP, inte lika kul att kolla motoGP eller åka Ducati nu:(
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Jag tror att det många reagerar över när det kommer till Stoner är hans totala oförmåga att sprida ett uns glädje i sin omgivning. Att sport överlag handlar om att profilera sig är ingen nyhet, Bolt, Johnsson, Phelps, Bergqvist osv osv är alla goda exempel på glädjande karaktärer. Stoner har ingen sådan, att han sedan gnäller på sporten och sina motståndare ger mig känslan: :zpy
Han må vara hur bra som helst, bäst kanske. Men det spelar ingen roll då sport är en show och alltid kommer gynna de med känsla för detta.:)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
När allt kommer omkring föredrar jag nog de oputsade personligheter inom toppidrotten framför dagens ofta skolade idrottare som bara säger det som förväntas av dem för att fans och sponsorer ska vara nöjda. Även om man inte tyckte att Stoners inställning vid intervjuer var allt för upphetsande talade han till oss på banan. Nu när han lämnat cirkusen är han saknad. Han lade helt klart sin hjälm på hyllan allt för tidigt. Men det var hans val och det ska han så klart ha respekt för. Tiden får utvisa om Stoner en dag får för sig att han vill se hur han står sig mot dagens talanger. I så fall vore han varken den första eller siste som gjort comeback.

Såg filmen Rush som utspelar sig 1976 och handlar om rivaliteten mellan James Hunt och Nikki Lauda. Två helt olika personligheter. En av dem var omtyckt av allt och alla, medan den andra inte hade det lika lätt. Tittar man på Rossi har han en personlighet som är lätt att tycka om. I alla fall mediabilden som framställs via intervjuer och spex. Stoner var sig själv och för det blir han sågad vid fotknölarna. Det är ju synd om all form av elitidrott tillslut bara handlar om vem som kan förmedla den bild sponsorer och fans förväntar sig. Sådant som säljer lösnummer och ger tidningsrubriker. Idrott är mer politik än idrott idag.

Får allt mer respekt för Kimi Raikkonen. Han slutade med F1 för att köra rally och sedan gör han en framgångsrik comeback. Nästa år är han tillbaka i stallet där han slutade innan avhoppet. Detta trots att han har den personlighet han har och säger precis vad han tycker och tänker. Hur befriande vore det inte om Stoner gjorde comeback och gjorde precis samma sak? Låta bitterheten flöda fritt i intervjuer och sedan dominera ute på banan om han nu fortfarande har det försprånget som han hade när han lade av. När allt kommer omkring är det väl spektakulär racing?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är väl mycket energidrycker och andra som skor sig på bilden av vad dagens ungdom vill vara/bli som ligger bakom att det handlar numera mer om personlig profilering är prestationer. Det måste passa in i en Youtubefilm på max 3 minuter och då funkar det inte med komplexa personligheter, eller långdragna idrottsutövningar, som inte alltid är på och skriker mer om hur häftigt allting är än att prata om idrotten ifråga.

Ken Block är personifieringen av det för mig; han är högst medioker när han gjort framträdanden i WRC (om man nu kan kalla någon medioker som ändå kvalar till WRC) men har istället uppfunnit en "idrott" som det inte går att tävla i (även om man försöker, jag tycker det kan vara underhållande att se på men någon sport är det inte i min mening) som passar utmärkt i sammandrag eller spektakulära showvideos i Youtubeformatet samt att han inte har något emot att skrika peppande saker framför kameran och resultatet är att fler vet vem han är än vem som vann WRC i år.

Samma sak till viss del Pastrana även om han ju var riktigt duktig på att köra cross. Fler kids vet ju vem han är än Carmichael och Stewart.

De blir helt enkelt mer kändisar än idrottare och skillnaden är att man inte behöver vara speciellt bra på en sport längre, det räcker med att vara spektakulär.

Fördelen är att andra än toppidrottsmän kan få uppmärksamhet för sina hobbys/"idrotter" och nackdelen blir att många skickliga idrottare blir lidande då de inte har dessa personligheter eller sysslar med idrotter som inte passar i treminutersformat. Det blir nog en rejäl urgallring bland idrotter under de kommande tio-tjugo åren. Hur många tror att någon som föds idag någonsin kommer veta vad en femmil är om de inte läser om det i en historiebok?

Fan vad gammal jag känner mig.

När allt kommer omkring föredrar jag nog de oputsade personligheter inom toppidrotten framför dagens ofta skolade idrottare som bara säger det som förväntas av dem för att fans och sponsorer ska vara nöjda. Även om man inte tyckte att Stoners inställning vid intervjuer var allt för upphetsande talade han till oss på banan. Nu när han lämnat cirkusen är han saknad. Han lade helt klart sin hjälm på hyllan allt för tidigt. Men det var hans val och det ska han så klart ha respekt för. Tiden får utvisa om Stoner en dag får för sig att han vill se hur han står sig mot dagens talanger. I så fall vore han varken den första eller siste som gjort comeback.

Såg filmen Rush som utspelar sig 1976 och handlar om rivaliteten mellan James Hunt och Nikki Lauda. Två helt olika personligheter. En av dem var omtyckt av allt och alla, medan den andra inte hade det lika lätt. Tittar man på Rossi har han en personlighet som är lätt att tycka om. I alla fall mediabilden som framställs via intervjuer och spex. Stoner var sig själv och för det blir han sågad vid fotknölarna. Det är ju synd om all form av elitidrott tillslut bara handlar om vem som kan förmedla den bild sponsorer och fans förväntar sig. Sådant som säljer lösnummer och ger tidningsrubriker. Idrott är mer politik än idrott idag.

Får allt mer respekt för Kimi Raikkonen. Han slutade med F1 för att köra rally och sedan gör han en framgångsrik comeback. Nästa år är han tillbaka i stallet där han slutade innan avhoppet. Detta trots att han har den personlighet han har och säger precis vad han tycker och tänker. Hur befriande vore det inte om Stoner gjorde comeback och gjorde precis samma sak? Låta bitterheten flöda fritt i intervjuer och sedan dominera ute på banan om han nu fortfarande har det försprånget som han hade när han lade av. När allt kommer omkring är det väl spektakulär racing?
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fan vad gammal jag känner mig.

Samma här när jag läser det du skriver. Det är jäkligt sant när man reflekterar över det, vem orkar sitta och titta på 5 milen från start till mål? Det är ingen tv-underhållning egentligen. Betydligt mer underhållande att se någon i wing suit göra ett spektakulärt hopp. Men trenden innebär ju att folk tillslut kommer att bli rätt mättade. Vad är spektakulärt när man har sett ett stort antal personer göra spektakulära saker inom olika former av idrotter/hobbys?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Samma här när jag läser det du skriver. Det är jäkligt sant när man reflekterar över det, vem orkar sitta och titta på 5 milen från start till mål? Det är ingen tv-underhållning egentligen. Betydligt mer underhållande att se någon i wing suit göra ett spektakulärt hopp. Men trenden innebär ju att folk tillslut kommer att bli rätt mättade. Vad är spektakulärt när man har sett ett stort antal personer göra spektakulära saker inom olika former av idrotter/hobbys?

Jag glömde säga att Kimi är ju störtskön. Vem annars skriker "motherfucker" åt sin chefsmekaniker över radion under pågående race eller först säger att han ställer upp för sitt nuvarande team, och teamchefen bedyrar för pressen att allt är utagerat och Kimi är med oss igen, och sedan ett par dagar senare säger att han skiter i resten av årets säsong och opererar sig istället så han missar de sista racen med teamet. Allt för att han inte fått en euro i lön under hela året. No one but Kimi...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top