Stoners självbiografi släpps 24/10

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag blev precis klar med boken. En intressant inblick i vad som krävs för att nå toppen, men på något sätt hade jag väntat mig mer i form av tunga avslöjanden och/eller skandaler av något slag. Dock är den såklart ändå läsvärd för alla som följer MotoGP. :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag blev precis klar med boken. En intressant inblick i vad som krävs för att nå toppen, men på något sätt hade jag väntat mig mer i form av tunga avslöjanden och/eller skandaler av något slag. Dock är den såklart ändå läsvärd för alla som följer MotoGP. :tummenupp
Utan att avslöja för mycket för oss som inte börjat läsa den ännu:
Får man veta lite mer om bytet från Ducati till Honda och vad anledningen var?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
P€RRA;5912826 skrev:
Utan att avslöja för mycket för oss som inte börjat läsa den ännu:
Får man veta lite mer om bytet från Ducati till Honda och vad anledningen var?

Ja, det skulle jag säga att man fick.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
P€RRA;5911319 skrev:
Det var väl just Stoners förmåga att anpassa sin körning som blev Ducatis fall. Så länge han vann race på den var det inget fel på den enligt Ducati, det var fel på alla andra. Nu skördar de vad Stoner sådde under många år.

Mycket kan man med all rätt tillskriva stoner men knappast att de bygger en skitcykel som är livsfarlig att försöka vinna på..... han tröttnade ju som alla andra till slut och bytte stall.... Deras hoj har dödat många kariärer och antagligen är den skyldig till att stoner slutade så tidigt också:D
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
“Valentino obviously doesn't want to push limits and ride a bike that is not perfect - he has admitted that. Obviously he doesn't want to put the effort in with Ducati. I just feel completely sorry for Ducati that Valentino has gone there and done nothing but complain about the bike for almost two years. The amount of times that guy has had to eat his words is not funny, but people still forgive him for it.”:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Sämsta biografin jag nånsin läst. En del kul saker man inte visste om men för det mesta så tyckte jag bara han skrapa på ytan av själva storyn.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag tappade helt intresset när jag såg "Contents" som någon postade tidigare i tråden. Mycket "Adriana", och tillrättalagt för Australiensiska hemmafruar, blev mitt intryck.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Om ett par trosor kan få mig att köra så här så berätta var man beställer.

Sådär kommer du aldrig kunna köra oavsett underkläder:tummenupp
Trosorna har ett symboliskt värde som är tänkt att avspegla hans gnälliga attityd och har således inget med hans körning att göra.:fakta
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Trosorna har ett symboliskt värde som är tänkt att avspegla hans gnälliga attityd...
Det hade jag faktiskt inte fattat.

Så logiken är:

• Trosor
• Bärs av kvinnor
• Kvinnor är gnälliga

Det får mig att associera till begränsad begåvning och mycket begränsad erfarenhet av kvinnor.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Det hade jag faktiskt inte fattat.

Så logiken är:

• Trosor
• Bärs av kvinnor
• Kvinnor är gnälliga

Det får mig att associera till begränsad begåvning och mycket begränsad erfarenhet av kvinnor.

Du gör associationer till dig själv?
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Varför tror du det?

För att du är den gnälligaste av alla på hela SH, alltid påpeka och överanalysera:fakta
(tror inte vi behöver genomföra en omröstning om det)

Gällande associationen, är den relativt vedertagen inom sportvärlden (Ja Radare, bland manliga utövare (så du inte behöver påpeka det))

Är du utbildad inom kognitiv beteendeterapi eller liknande? (Den frågan grundar jag i dina knivskarpa personlighetsanalyser)

Hur som, jag gillar inte det du skriver och du gillar förmodligen inte det jag skriver. Låt oss enas om att vara oeniga. :krama
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Varför svarar du på så många frågor med en fråga?:tungan

Äh, det var ju öppet mål, erkänn..!
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag gillar Spies beskrivning; att han har kört med de bästa i världen och brukar kunna konstatera att somliga är snabbare än han just den dagen, men att de inte ”blow my mind, but with Casey...there is no possible way I can even do that...”.

Ungefär så uttryckte sig Doohan om Schwantz när han blev tillfrågan vem av hans konkurrenter som under karriären hade imponerat mest på honom. Hans ”outright speed” tyckte Doohan var ”unbelivable”.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top