Stoners självbiografi släpps 24/10

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
hehe Ingen tvekan vad de vill att vi ska förvänta oss "Explosive Story" !! Kan bli intressant bok att läsa under semestermånaden i asien med början nästa vecka :tummenupp
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Att det är en självbiografi och inte en biografi verkar ytterst osannolikt. Men visst blir man ändå nyfiken!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att det är en självbiografi och inte en biografi verkar ytterst osannolikt. Men visst blir man ändå nyfiken!
Sant! Biografi är nog den korrekta benämningen på svenska.

Lite OT men Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
P€RRA;5906445 skrev:
Sant! Biografi är nog den korrekta benämningen på svenska.

Lite OT men Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?

Han skrev den tillsammans med Enrico Borghi...
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5906445 skrev:
Rossis bok, What If I Had Never Tried It, beskrivs som en autobiography som betyder självbiografi på svenska men jag är tveksam till om Rossi verkligen skrivit boken själv. Eller?
Det verkar betydligt mer troligt att en spökskrivare intervjuar och skriver; ibland som om det är Rossi själv som berättar. Jag gissar att det är ytterst få idrottsmän som har skrivit några böcker.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Aha, skriven av "GhostWriter", en släkting till "GhostRider" :yoparty:yoparty:fakta
 

Smagatusk

Guest
Perra...

Jag tackar allra ödmjukast för att du uppmärksammade mig om detta. :krama
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tycka vad man vill om CS, och jag håller med om att han ger ett "gnälligt" intryck..

Däremot så tycker jag att han ska ha cred för att han faktiskt la av när han kände att det inte passade honom.. Finns massor med folk ute i världen som klagar över sin situation halva livet utan att göra ett skit åt det, t ex att lägga av med det man tycker suger, utan bara forsätter på inslagen väg och likaså fortsätter gnälla.

Sen skulle jag personligen inte bli förvånad om vi om ett par år sitter här och konstaterar att "fan, Stoner hade ju rätt..."
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Själv är jag mest intresserad att läsa om tiden hos Ducati. När bestämde han sig för att gå till Honda och varför? Lyssnade Ducati på den feedback de fick? osv.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
P€RRA;5906661 skrev:
Vet inte om de skrivit fel på cdon.com men de anger att den släpps i Sverige på torsdag, 17/10:
http://cdon.se/böcker/stoner,_casey/pushing_the_limits-23651671

På bokus.com skriver de 24/10:
http://www.bokus.com/bok/9781409129219/pushing-the-limits/

Finns även på Adlibris:
http://www.adlibris.com/se/bok/pushing-the-limits-9781409129219

Behöver inte innebära att de har den på lager på torsdag då det är väl tilltagen leverans: "Leveranstid: 5-15 arbetsdagar"
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Får man med ett par av hans egna? View attachment 393343:fyllisar


Jag hade använt dom direkt!


Tror många tycker han är gnällig bara för att han pratar en engelska man förstår och ger en lång analys av saker och ting. Istället för: I Pusjshh and TRAJ to BREJK, BuT PusHEDA LOT in BRAJKING!. Hehe
 
Last edited:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Jag hade använt dom direkt!


Tror många tycker han är gnällig bara för att han pratar en engelska man förstår och ger en lång analys av saker och ting. Istället för: I Pusjshh and TRAJ to BREJK, BuT PusHEDA LOT in BRAJKING!. Hehe

Haha.. :)
Uppfattningen grundar jag i allt gnäll han levererat om sporten och så fort det blir lite lite kontakt, då blire :gråta hos raceledningen.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
P€RRA;5906884 skrev:
Gnäll? Han säger ju bara sanningen! :D

Gnäll: "kommentarer som av mottagaren uppfattas som anklagande och obefogade" :tuttar
Dvs, har alla andra kalsonger och inte trosor så blir han ju gnällig per automatik :D
:krama
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top