Tissot Australian Grand Prix

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jaha! Då var det visst så igen, nytt race - ny tråd.

Phillip Island:
32.jpg

LIVETV:
http://www.viasat.se/content/tablå-live

Väderprognos: http://www.klart.se/väder-melbourne.html

Som alla vid det här laget vet är Bradl nyopererad, och startar inte på PI. Frågan hela världen ställer är vem som eventuellt gör ett inhopp hos LCR Honda?

Hur fett eller avfettat vore det om Marquez kniper MGP pokalen "redan" på söndag? Här är iallafall en hel del förutsättningar .. http://www.motogp.com/en/news/2013/Marquez+title+chances+in+australia

Vad tycker ni?
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag hoppas Marquez gör processen kort med gnällspikarna och tar hem bucklan på söndag!

Ett WC för Stoner hade ju varit kul men han har ju absolut ingenting att vinna på det.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Ska bli intressant att se om Marquez rår på Stoners varvtider :) Han har ju slagit många polerekord och varvrekord hittills men här var ju Stoner i en klass för sig.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska bli intressant att se om Marquez rår på Stoners varvtider :) Han har ju slagit många polerekord och varvrekord hittills men här var ju Stoner i en klass för sig.

Precis.. Vad kan Marquez göra på helig Stoner mark? Marquez som hela säsongen har jämförts med Stoner att tämja Repsol Hondan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror att mm tyvärr vinner. Gillar mer strid fram till det bittra slutet.
Nu är det ju mer att blicka fram mot nästa säsong och hoppas på att DP och JL inte kraschar sönder sig själva så Dee kan vara med i striden hela vägen, för MM verkar ha blivit bättre på att hålla sig på banan även på kvalen...
Det, eller att någon från moto2 sätts på kompetent material och kan stångas lite med samma heta körstil som MM...
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Precis.. Vad kan Marquez göra på helig Stoner mark? Marquez som hela säsongen har jämförts med Stoner att tämja Repsol Hondan.

Även om han inte rår på Stoners varvtider så är det ändå ganska godkänt med tanke på att det är hans första år :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Även om han inte rår på Stoners varvtider så är det ändå ganska godkänt med tanke på att det är hans första år :)

Absolut.. Marquez blev en obehaglig överaskning för alla. Vem kunde förutspå denna utveckling? Alla visste potentialen, men detta! Kommer ihåg hur vi här på SH spekulerade för ett år sedan vilket tillskott MM kommer att bli. Hur vissa Inkl mig själv tippa honom som race vinnare in på sommaren efter att ha blivit "varm i kläderna" hehe Han har säkert inte bara chockat oss utan höjt ribban för vad Valentino, Jlo och hela Yamaha behöver göra till 2014. Visst har deras gard varit hög pga Casey och Pedrosa. Men att Marques gör detta sitt första år kunde nog inte ens den mest luttrade MGP räv våga gissa! Yamaha vet nog vart/vad som måste bli bättre nu är det bara att göra rätt saker till 2014 och se om det räcker mot Repsol och främst då Marques.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ska bli intressant att se om Marquez rår på Stoners varvtider :)

Mycket möjligt men inte riktigt jämförbart då hela banan fick ny beläggning under vintern. Den gamla beläggningen hade inte värst bra grepp och var dessutom ojämn såväl som abrasiv. Den nya beläggningen erbjuder mycket bättre grepp och är betydligt jämnare. Superbike (som var där både på test och race under våren) åkte en till två sekunder fortare än året före trots lägre specade maskiner och ska man tyda förarkommentarerna så berodde detta enbart på mer grepp än förra året.

Så om vädret är bra och det INTE blir nytt varvrekord så är jag överraskad.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mycket möjligt men inte riktigt jämförbart då hela banan fick ny beläggning under vintern. Den gamla beläggningen hade inte värst bra grepp och var dessutom ojämn såväl som abrasiv. Den nya beläggningen erbjuder mycket bättre grepp och är betydligt jämnare. Superbike (som var där både på test och race under våren) åkte en till två sekunder fortare än året före trots lägre specade maskiner och ska man tyda förarkommentarerna så berodde detta enbart på mer grepp än förra året.

Så om vädret är bra och det INTE blir nytt varvrekord så är jag överraskad.

Med andra ord kommer vi snart få höra hur ärkebästigast, till och med i jämförelse med CS MM är... :hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mycket möjligt, men det påverkar i alla fall inte min bild av vem som är den evige kungen på ön. Jag ser inte hur någon ska kunna slå den uppvisning, utklassning och - för en roadracingkonnäsör - rena underhållning som Casey bjöd på under varje pass under förra året.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mycket möjligt, men det påverkar i alla fall inte min bild av vem som är den evige kungen på ön. Jag ser inte hur någon ska kunna slå den uppvisning, utklassning och - för en roadracingkonnäsör - rena underhållning som Casey bjöd på under varje pass under förra året.

Jo, jag tycker nog själv att enda sättet att jämföra MM med CS vore att sätta dem på varsin cykel och låta dem köra mot varandra, inte titta på varvtider från olika år...
Hade gärna sett CS på en fabrikshoj igen faktiskt. Tror att det hade varit mer intressant att se honom mot MM än MM mot DP eller JL.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
CS - vem är han? Varför pratar ni om honom när vi har marquez? :) tippa på att MM tar polerekordet ifrån CS i helgen
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Någon som har en aning om vilken tid racet går? Gärna svensk tid :banana

Men ska bli riktigt kul o se om mm kan slå stoners tid, för det är väl helt säkert att han kommer vinna racet om han nu inte låter pedrosa göra det igen för att höja hans självförtroende :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Någon som har en aning om vilken tid racet går? Gärna svensk tid :banana

Men ska bli riktigt kul o se om mm kan slå stoners tid, för det är väl helt säkert att han kommer vinna racet om han nu inte låter pedrosa göra det igen för att höja hans självförtroende :D

Man kan ALLTID gå in på www.motogp.com och på förstasidan står alla tider för det race som är nästa. Där kan man välja race local time eller your local time. Tryck på your local time så får du de svensska tiderna för alla pass.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM har redan kommit att bli "the one to beat". :fakta

Jag tror han tar pole med nytt varvrekord och sedan vinner 2 sek före Pedrosa. :)

Hoppas verkligen Lorenzo bjuder upp till dans som senast! :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Mycket möjligt, men det påverkar i alla fall inte min bild av vem som är den evige kungen på ön. Jag ser inte hur någon ska kunna slå den uppvisning, utklassning och - för en roadracingkonnäsör - rena underhållning som Casey bjöd på under varje pass under förra året.
Ge Marquez några år :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top