MOZZTALGI!!! Kolla rullen från 2004!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showt...ander-Lundh!&p=5904952&viewfull=1#post5904952

fick jag frågan om jag inte hade några gamla videos. Och det hade jag juh!:tummenupp
Kolla på denna goding från 2004, ett ystert vårpass på Falkenbergsbanan, där ett av dåtidens Hotshots Robban Augustsson trodde han var snabbast på banan. Aber PLÖTZLICH!!!! Da kommt MOZZBERRK!!!

Notera här alla yngel, att har snackar vi en SNABB Falkenbergsbana, utan chikan, och en snittfart på över 150 km/h!!!! Det var tider det!!!! Enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=W35bAKiwxyI&feature=youtu.be
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
I denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showt...ander-Lundh!&p=5904952&viewfull=1#post5904952

fick jag frågan om jag inte hade några gamla videos. Och det hade jag juh!:tummenupp
Kolla på denna goding från 2004, ett ystert vårpass på Falkenbergsbanan, där ett av dåtidens Hotshots Robban Augustsson trodde han var snabbast på banan. Aber PLÖTZLICH!!!! Da kommt MOZZBERRK!!!

Notera här alla yngel, att har snackar vi en SNABB Falkenbergsbana, utan chikan, och en snittfart på över 150 km/h!!!! Det var tider det!!!! Enjoy!

Och en annan gammal vårträning där Mozzberck regerar :)

 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och en annan gammal vårträning där Mozzberck regerar :)


Grymt!!! Denna hade jag glömt! Här kan man se den "riktiga" Åsen, med den "riktiga" Trösen, som gick ända bort, ända ner. Och som, precis som den "riktiga" Falken, sett så monumentala vurpor, där motorcyklar klättrat ÖVER den 2,5 meter höga däcktraven!!!

Ojojoj, det var bättre förr....:rolleyes:
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Texportställ och körstil a la Doohan, det var tider det!!!:tummenupp:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Texportställ och körstil a la Doohan, det var tider det!!!:tummenupp:)

Ja FIfan, Visst är det snyggt! Det hänger i källaren, på hedersplats! Där kan man svänga förbi och säga till kidzen:

- Jo du förstår, med det där gjorde jag mina första vurpor i. Riktiga grejor vettu, ett helt annat skinn än den där skiten man ha idag, nu ere ju bara koreanskt hamsterskinn i ställen vettu!:fakta
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ja FIfan, Visst är det snyggt! Det hänger i källaren, på hedersplats!

- Jo du förstår, med det där gjorde jag mina första vurpor i. Riktiga grejor vettu, ett helt annat skinn än den där skiten man ha idag, nu ere ju bara koreanskt hamsterskinn i ställen vettu!:fakta

I källaren?!?!?! Det skall hängas på Nationamuseum!!!!

Jag har kvar ett nonameställ från 80-talet någonstans, neonrosa, vitt och grönt, inga skydd annat än lite vaddering, grymt ställ!!! Sitter som en gammal toffla!
Det hette "säkerhetsställ" och var lika tjockt som en modern våtdräkt, skyddar nog lika bra... Bättre med hamsterskinn då...:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Utvecklingen vad det gäller video har dock gjort rejäla framsteg...!!!:yoparty
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I källaren?!?!?! Det skall hängas på Nationamuseum!!!!

Jag har kvar ett nonameställ från 80-talet någonstans, neonrosa, vitt och grönt, inga skydd annat än lite vaddering, grymt ställ!!! Sitter som en gammal toffla!
Det hette "säkerhetsställ" och var lika tjockt som en modern våtdräkt, skyddar nog lika bra... Bättre med hamsterskinn då...:)

COOLT! På Zoulflys video har jag att annat coolt ställ, ett Spyke i blåmetallic! Det är inte ofta men ser dem nuförtiden....:hihi
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Grymt!!! Denna hade jag glömt! Här kan man se den "riktiga" Åsen, med den "riktiga" Trösen, som gick ända bort, ända ner. Och som, precis som den "riktiga" Falken, sett så monumentala vurpor, där motorcyklar klättrat ÖVER den 2,5 meter höga däcktraven!!!

Ojojoj, det var bättre förr....:rolleyes:
Ja, det var bättre förr!

Vem minns inte rakan på Sviestad? 250 km/h och något bredare än en svensk cykelväg :yoparty
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Gillar den parkerade pickupen:) hur bra som helst om nån går i backen, bara att plocka upp direckt!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5906668 skrev:
Ja, det var bättre förr!

Vem minns inte rakan på Sviestad? 250 km/h och något bredare än en svensk cykelväg :yoparty

Ecksackt, det var grejer det! Undomarna nuförtiden får ingen fostran i att krascha i RIKTIGT hög hastighet (knicken på "riktiga" Sviestad) eller slå i däcktravar RIKTIGT hårt (vid krascher på "riktiga" Åsen eller Falken). Det blir liksom ingen fostran... misstag ska kosta licksomm...:rolleyes:
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Minns att det var nåt fuffens med TC där, händer även de bästa. Fråga Dani. :) :tummenupp
Men ja, klart jag lever. Har inte åkt så mycket hoj dock på sista tiden.

FINT att du lever! Men "kör inte så mycket hoj".... LEVER du då?:7peta
:)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top