Prenumeration på Highsider 2013.

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Köpte mig en prenumeration på tidningen Highsider i år.

Har fått ett nummer inte mer, vet flera av mina vänner som började prenumerera i år. Bara för att stödja tidningen.

Frågan är om vi blivit blåsta eller inte, har vi det vad ska vi göra åt saken. Eller är pengarna förlorade?. Ska man driva det vidare?.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Precis samma här....

Det finns ju en ansvarig utgivare och ett förlag med ägare i bakgrunden...
Kanske läge att kolla på vilka möjligheter som står till buds.

Att ta emot någons pengar för något och inte leverera är ju inte direkt OK!:gnissla


Edgezone AB
BOX 2042
131 02 Nacka
Stockholms län
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tja, vid en konkurs är väl pengar borta, men riktigt så är det väl inte här. Jag själv har samma prenumeration så jag undrar också. Den som borde veta är väl Rash som drev tidningen/sajten. Han skriver lite på SH ibland...
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tja, vid en konkurs är väl pengar borta, men riktigt så är det väl inte här. Jag själv har samma prenumeration så jag undrar också. Den som borde veta är väl Rash som drev tidningen/sajten. Han skriver lite på SH ibland...

Det är nästan värre...helt plötsligt inga mer livstecknen.
Strutstricket å så där....:rolleyes:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tja, vid en konkurs är väl pengar borta, men riktigt så är det väl inte här. Jag själv har samma prenumeration så jag undrar också. Den som borde veta är väl Rash som drev tidningen/sajten. Han skriver lite på SH ibland...

Fast har den gått i konken? Tidningen ges ut av Edgezone Förlag AB så ni kan ju alltid slå styrelseordförande Anders Wallin en pling och fråga hur det går, är det bara så att dom saknar personal så får dom ju betala tillbaka det som är kvar av er prenumeration.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tja, vid en konkurs är väl pengar borta, men riktigt så är det väl inte här. Jag själv har samma prenumeration så jag undrar också. Den som borde veta är väl Rash som drev tidningen/sajten. Han skriver lite på SH ibland...
Som du säger, bolaget är iaf inte officiellt i konkurs så det bör väl finnas någon naturlig förklaring vi kommer får ta del av (?)länk ...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Tja, vet inte, Rash läser troligen detta, och om han har lust att förklara vad som hände så gör han nog det...
För mig är det inte viktigt, bara intressant att få reda på orsaken. Han gjorde ett JÄTTEtrevligt och bra jobb med Highsider så länge det varade! Bra gjort! Så jag tycker det är mest synd att det inte höll...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ska ta reda på lite info så återkommer jag. Jag äger inte tidningen längre (och inte anställd heller) och tror att det inte kommer ut någon tidning inom den närmaste framtiden med tanke på marknaden mm. Men återkommer som sagt när jag vet mer.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ska ta reda på lite info så återkommer jag. Jag äger inte tidningen längre (och inte anställd heller) och tror att det inte kommer ut någon tidning inom den närmaste framtiden med tanke på marknaden mm. Men återkommer som sagt när jag vet mer.

Coolt! Tack!:tummenupp
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Har inte ringt någon ÄNNU, undrar om det är ok att avsluta en prenumeration bara sådär rakt av. Utan att man fått reda på det....

Men det är till "Edgezone Förlag AB" som jag betalat pengar till för att få en prenumeration så man kanske ska dra det rättsligt eftersom förlaget verkar finnas kvar?.

Visst det är inte mycket stålar för mig, men när man räknar alla som blivit blåsta är det mycket.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Sedan kanske jag bara skulle tillägga att "Rashid är highsider.se utan Rashid är inte highsider.se nånting." Så äre bara...
 

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Snart på landet
Hoj
Ducatis
Samma sits här, gillade sajten och skaffade sedan en prenumeration, lite snopet att både sajten och tidningen bara upphörde :/
Står ju på sidan att de söker personal, finns det inga journalister med motorintresse? Detta borde väl vara ett guldläge?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det stora problemet är väl att folk som är intresserade av RR och kan skriva måste betala räkningarna varje månad och att ge ut en tidning som riktar sig till RR-fans är knappast ett bra sätt att skrapa ihop till hyran. Nischade tidningar i pappersformat är knappast någon vinstmaskin oavsett branch. Skall de överleva behöver de en stor organisation bakom som är beredd att skyffla in pengar alternativt en annonsmarknad med bolag som har för mycket stålar (läs:läkemedel,alkohol,tobak,vapen).
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det stora problemet är väl att folk som är intresserade av RR och kan skriva måste betala räkningarna varje månad och att ge ut en tidning som riktar sig till RR-fans är knappast ett bra sätt att skrapa ihop till hyran. Nischade tidningar i pappersformat är knappast någon vinstmaskin oavsett branch. Skall de överleva behöver de en stor organisation bakom som är beredd att skyffla in pengar alternativt en annonsmarknad med bolag som har för mycket stålar (läs:läkemedel,alkohol,tobak,vapen).

Oavsett om det är en hållbar vinstmaskin eller inte så har man tagit emot betalning och beställning så endera levererar man eller betalar tillbaka!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Oavsett om det är en hållbar vinstmaskin eller inte så har man tagit emot betalning och beställning så endera levererar man eller betalar tillbaka!

Det håller jag absolut med om. Jag väntar också på nästa nummer som jag betalat för.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top