Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Tjita1

Guest
Springa? Varför ska man springa? Enda anledningen till att jag skulle springa vore om nån försökte sno min hoj eller om jag blev jagad av en älg. Hjul ska det vara (cykling) annars får det allt kvitta.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att springa, så jag intervallar, rakt ut i skogen. Ju ojämnare ju bättre! Och så kutar jag upp för en lång trätrappa, där stegen är lagda lite hur som. Vissa är skitnära, vissa så det egentligen hade passat med två steg på varje etapp. Full fart upp där, med ett steg på varje etapp, oavsett avstånd. Försöker springa 3 ggr i veckan, men när jag jobbar som mest går det dåligt. :gnissla
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Stod ju på skallen igår, så har ont i kroppen idag (armbåge, knä mm).
Utöver det så har jag ont i höftlederna, där benet möter höften. Undrar om det bara är vanlig träningsvärk och att jag känner mig sliten eller om det kan vara något annat. Har haft lite känningar där de senaste dagarna.

Kanske får ta det lite lungt. Nästa pass får bli på söndag så får vi se om det är bättre då.....
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Igår var mitt första riktiga löppass sen efter semestern. Det kändes bra och gick över förväntat, inga känningar i knät.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag är 42 bast och springer 5-6km Tis, Tor, Sön varje vecka oavsett väder. Kör första hälften ren löpning och sista hälften intervaller 25/75. Springer oftast terränglöpning och håller då ett snitt på ca 5.30/km.
Någon gång emellanåt efter tycke och smak byter jag ut ett av passen med styrka och kör då en timme med stenhård BRAK a la lumpen.

Har gjort detta sedan nyår och gick ner 12 kg de första tre månaderna och stannat på min målvikt 80kg. Rygg/nacksmärtorna jag drabbades av innan finns inte längre samt är överlag både piggare och gladare.

Långdistans kommer aldrig att bli min grej då jag hatar löpningen i sig (har så svag självdisciplin), så jag är imponerad av er som kutar längre.
Mitt motto är "Det är jämnan som drar". Allt hänger inte på HUR LÅNGT du springer utan ATT du springer.:)
Bra jobbat alla!:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det kunde varit jag! 42 bast, kutar tis, tors och sön, 5-10 km! Hahaha.

Jag är 42 bast och springer 5-6km Tis, Tor, Sön varje vecka oavsett väder. Kör första hälften ren löpning och sista hälften intervaller 25/75. Springer oftast terränglöpning och håller då ett snitt på ca 5.30/km.
Någon gång emellanåt efter tycke och smak byter jag ut ett av passen med styrka och kör då en timme med stenhård BRAK a la lumpen.

Har gjort detta sedan nyår och gick ner 12 kg de första tre månaderna och stannat på min målvikt 80kg. Rygg/nacksmärtorna jag drabbades av innan finns inte längre samt är överlag både piggare och gladare.

Långdistans kommer aldrig att bli min grej då jag hatar löpningen i sig (har så svag självdisciplin), så jag är imponerad av er som kutar längre.
Mitt motto är "Det är jämnan som drar". Allt hänger inte på HUR LÅNGT du springer utan ATT du springer.:)
Bra jobbat alla!:tummenupp
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag springer regelbundet sedan några år tillbaka, även på vintern.

Ska ut nu, gillar egentligen inte att springa, men det är så himla skönt efteråt. Brukar köra ett pass styrke/stretch-övningar efteråt och det gör fasen under för kroppen iom att jag sitter så mkt på jobbet. :)
 
Last edited:

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Campadre har erbjudande på Icebugs (dubbade pjuck) för 700 pix. Halva priset. Är de bra? Alternativet är att dubba mina gamla skor. Funkar det bra? Vill inte känna dubbarna upp i skon...

Med risk för att vara pucktvåa. Ice Bug är helt underbara. Vist går det bra att springa i vanliga skor men vipps ligger man där. Men det är inte dubbarna som är pricken över I utan materialet, man blir inte blöt och kall om fötterna. Kompleterar man sen med damasker är det vrålhärligt att köra ett pass i dm djup nysnö.

Dock att tänka på att det finns flera modeller beroende på löpstil mm.

//Stefan
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu har jag kutat med mina kompressionstights några rundor. Fifan vad snabba de är! :yoparty

Skämt åsido, de är sköna, för de sitter stenhårt vilket gör att det inte dallrar så mycket när man springer. Om de är prestationshöjande låter jag vara osagt, men de är sköna att kuta i!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Körd ett barnkalas med 21 ungar på Leos Lekland idag. Längtar efter att få springa istället...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Körd ett barnkalas med 21 ungar på Leos Lekland idag. Längtar efter att få springa istället...

Haha. Jag var själv på kalas med vår äldsta idag faktiskt. De hade hyrt en 4H-gård. Rätt soft.
Djurklappning, varmkorv, ponnyridning, glass, fiskdamm hemgång. Perfekt.

Jag kommer kopiera hela upplägget. Dagens barnkalas är fan osunda. Barnen nöjer sig med så lite, men många föräldrar tar i från knäna...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Haha. Jag var själv på kalas med vår äldsta idag faktiskt. De hade hyrt en 4H-gård. Rätt soft.
Djurklappning, varmkorv, ponnyridning, glass, fiskdamm hemgång. Perfekt.

Jag kommer kopiera hela upplägget. Dagens barnkalas är fan osunda. Barnen nöjer sig med så lite, men många föräldrar tar i från knäna...
Det är ju om inte annat bekvämt att inte ha kalaset hemma...bra med Leos lekland är ju att ungarna kör slut på sig ordentligt.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Försöker tvinga mig ut men det är så outhärdligt tråkigt, jag hatar det!! :mad: Tror faktiskt att jag har svårt att stå ut med mig själv i ensamhet, borde kanske lägga mig på terapisoffan istället. :3freak
Men nåt pass per vecka blir det som komplement till annan träning. Sen jag bytte ut musik i lurarna mot ljudbok känns det något bättre. Men max fem kilometer pallar jag, sen är jag så irriterad att jag måste lägga av.
Har tyvärr på fyllan råkat tacka ja till Tjurruset på lördag, men jag har förstått att det blir mer vada än springa.
 

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Ort
linköping
Hoj
benelli 750sie
gps och mobilapper för gå ner i vikt ge er..... motion motion. er va som gäller , gick ner 15kg på 3 månader. ökade mina hundpromenader. iställer stället för 3 4 gånge om dagen gick jag 10 14 gånge av en kvart ca resultatet från påsk till pingst ner 30kg... så stäng ner internät stäng mobil uut rör på er . ingen har dött av motion......
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
gps och mobilapper för gå ner i vikt ge er..... motion motion. er va som gäller , gick ner 15kg på 3 månader. ökade mina hundpromenader. iställer stället för 3 4 gånge om dagen gick jag 10 14 gånge av en kvart ca resultatet från påsk till pingst ner 30kg... så stäng ner internät stäng mobil uut rör på er . ingen har dött av motion......

Ingen har dött av att skriva begripligt heller....
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
gps och mobilapper för gå ner i vikt ge er..... motion motion. er va som gäller , gick ner 15kg på 3 månader. ökade mina hundpromenader. iställer stället för 3 4 gånge om dagen gick jag 10 14 gånge av en kvart ca resultatet från påsk till pingst ner 30kg... så stäng ner internät stäng mobil uut rör på er . ingen har dött av motion......

Well, tråden handlar ju just om det. Löpning.....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top