Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Har kört något pass eller två i veckan under flera års tid nu. Det är trevligt just för att "hålla igång", men inte blir jag något snabbare inte. Enda märkbara resultaten är att jag kan hålla en sämre kosthållning än vad jag borde och ändå inte gå upp i vikt, samt att jag sakta men säkert visserligen kan springa längre och längre.

Tänkte småsatsa lite på fart i sommar. Inget överdrivet, men sub 20 på 5km och sub 45 på 10km borde gå att fixa med lite jäklar anamma bland all övrig träning som försöks hinna med.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Yes jag är med! Fick lite problem med muskelfästena uppe i höftkammen i höstas,
så lade ner löpningen under vintern. Men nu är jag på g igen!

Härligt att höra! Blev lite nyfiken på hur det gick för er alla som var aktiva i tråden när den lyftes.

Jag är ingen som springer regelbundet. Har tagit några rundor för att kolla dagsformen hur kroppen svarar. Kör annan träning. Sedan en tid tillbaka har jag kört bl a squash 2 ggr i veckan, kettlebells och vad jag kallar funktionsträning. Har gett bra resultat för allmänhälsan. Kanske tar och lägger upp lite intervallträning nu när vädret börjar bli schysst.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag springer 2-5 mil i veckan fortfarande, har däremot lagt tokspringandet på hyllan lite då jag inser att jag inte har tid att träna så mycket som det krävs för att bättra på personbästa. Risken är då bara att jag springer sönder nåt, har dragit på mig två löparknän och lite andra småskavanker under åren och det är inte direkt skoj.

Nu i sommar ska jag ställa upp och springa några kortare sträckor på St Olavs-loppet och sen i höst har jag anmält mig till Bydalen Fjällmaraton 50k, sen lär det bara bli den gamla vanliga lunchmilen och någon längre kvällssväng upp i skogen när andan faller på. Hakuna Matata liksom.:tummenupp
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hur många springer fortfarande regelbundet sedan trådens begynnelse? Starstriker?

Minns inte om jag har skrivit tidigare i tråden men jag började löpa hösten 2012 och sprang Göteborgsvarvet 2014 på långsamma 2.16. Efter det svalnade intresset och det blev endast 5 km några gånger i kvartalet. Nu måste jag sätta fart igen för i juli börjar min grundutbildning i försvaret, hoppas klara 5 km på 24 min och 10 km 50 min om någon månad.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Yes jag är med! Fick lite problem med muskelfästena uppe i höftkammen i höstas,
så lade ner löpningen under vintern. Men nu är jag på g igen!

Kul du är på G. Jag har åxå lite krämpor. Springer när de känns bra. Fyllde ju 59 för en vecka sen.
Så jag tokspringer eller tokcyklar inte längre. Toksimmar funkar därimot:yoparty
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Enligt resultatlistan är jag fjärde jämtlänning i mål, men tack ändå!:)



Det kan bli kämpigt för min del, siktar nog på att komma ner under 1:22 först.:gnissla

Tror du att du pallar det i år eller är det ett långsiktigt mål?

Målet nu i sommar är förutom att överleva AXA fjällhalvmara att få en tid på ett maraton, helst så nära tre timmar blankt som möjligt. Det går ett lättsprunget i oktober här i stan som jag tänkte testa.

Otroligt vad snabbt ni springer!
Hur gör man för att bli så snabb? (Och utan att få skador?)

Jag har börjat att springa några km på lunchen ett par gånger i veckan. Har hållit på i snart ett år. Börjar kännas rätt bra i kroppen. Men så fort jag pressar får jag ont i utsidan av knät. Smärtan sitter i några dagar.

Sprang Göteborgsvarvet i år för första gången, med tiden 1.59. Tog det lugnt i början, och efter 2/3 körde jag hårdare, men då var benen helt slut. Så jag hade i princip samma tempo hela loppet. 5.40/km. Jag kan springa i högre tempo i några km, 4.30 kanske. Men då säger knät emot sen. Att springa ett helt maraton under 4min/km ser jag som helt omöjligt. Otroligt imponerande av er!
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Var ute idag vid 18 tiden. Kuta i 40 minuter.
Tidigare idag åkte jag skidor i 20 minuter.
Gillar nog löpning bättre än längdskidor.
Tycker mycket om att springa på vintern:)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Var ute idag vid 18 tiden. Kuta i 40 minuter.
Tidigare idag åkte jag skidor i 20 minuter.
Gillar nog löpning bättre än längdskidor.
Tycker mycket om att springa på vintern:)

Om jag hade bott där det fanns spår eller utförsåkning hade jag nyttja det fullt ut vintertid. Löpning är inte min grej alls. Tar någon runda per år för att kolla dagsformen i princip, men gör andra typer av träning för att upprätthålla fysiken. Det är det man gör mellan träningen som ger resultaten. Vad man äter och hur man rör sig. Bra rutiner helt enkelt.

Kan tänka mig att det är en och annan med nyårslöften som försöker hålla dem så här års.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Trådlyft!
Kuta min vanliga runda igår.
Långsammaste rundan hittills. 37 minuter mot 33-34 som bäst. Men tog det lugnt.
En härlig eftermiddag/kväll att springa på.
Fick mersmak :kär
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har aldrig sprungit, kör enduro istället...
Alla som är ute å joggar/springer ser så plogade ut å aldrig några glada miner då.. Frågar man varför så får man till var att de är skönt efteråt... Samma gäller när man kör enduro utom att man har ett leende när man kör, så me andra ord så är en enduro körare lyckligare än en joggare...
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Läste dom första 20 sidorna här:)
Vi var många som sprang tidigare här.
Bra det är så många tjejer ute springer nu.
Även invandrartjejer.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dåligt med löpning här. Blev med hund för lite mer än två år sedan, så det är minst 90 min hundpromenad/dag. Löpning ovanpå det blir bara för segt. Men visst, tanken har slagit mig att man ju faktiskt skulle kunna kuta m hunden, men hon är rätt slö (jag okså, använder henne som ursäkt.....)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top