Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Intervall i backe mest. Det kan låta skittråkigt, det bli inte jättelånga sträckor men för mig gör det mer nytta på puls och flås än längre tids nöta i vanliga spåren..Prova om du törs

Mjo, kör lite intervall ibland, typ 10 x 1min på max i ett kuperat terrängspår, så jag kan nog förstår hur det är att köra i backe :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Började kuta lite i våras och springer milen 1-2ggr i veckan nu, 4.10/km i snitt på milen som bäst men jag siktar på att komma ner på trean innan snön kommer.

Oj, det är ju grymt!
För egen del är det 5 jämt/km som gäller, för det var där jag låg innan jag lade ner löpningen helt för några år sedan.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Sprang som mest för en par tre år sedan, då blev det ungefär 100 mil om året och som bäst milen på 45 typ. Får dock ont i fotens ovansida (märkligt jävla ställe) om jag springer för mycket så de senaste åren har jag legat på knappa 30 mil om året, mestadels tillfällen när det inte går att göra nåt annat (snöslask/is, hällregn, bortrest).

Istället har löpningen kompletterats med asfaltcykling till jobbet ett par dagar i veckan (400 mil/år), rullskidor/inlines med stavar 50-100 mil, kajakpaddling 30 mil (snart i riktig räserlåda hoppas jag). Körde en klassiker 2012 på dryga 21h (skitväder under VR förstörde). Är anmäld till en 9h-grupp till nästa års VR så jag får nog fortsätta att trampa på ;-)

Trots neddragningen av löpmil har jag blivit bra mycket snabbare de sista åren, kan möjligen bero på ökad träningsdos i övrigt :rolleyes: Spring midnattsloppet i Malmö för några veckor sedan på 40.05, nån gång skall jag plocka de där sista 5 :tummenupp

EDIT: Apropå ålder så var det två år sedan jag var 42, det är sällan för sent att lämna yngligarna efter sig :-D

EDIT2: Apropå appar så använder och trivs jag med endomondo i andråjden eftersom jag är sån utpräglad blandmissbrukare. Har även en Garmin 310 som mest används i kajaken, loggarna exporteras sedan från connect till endomondo.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kul att det finns så många som springer ändå. Duktiga dessutom!
Det är som Anders säger ovan, det är aldrig försent. Har ingen ambition att bli en fantom i spåret eller på något lopp. Jag är nog inte riktigt begåvad med de rätta genetiska förutsättningarna. Men men, det kan man inte skylla på så jag får göra det bästa av saken!

Beträffande lopp som Mackan skrev lite längre upp; Jag har inte sprungit något själv, och känner mig kanske lite feg för att anmäla mig till något. Varför vet jag inte. En mil eller två klämmer jag ju lätt redan idag.
Det är väl ungefär som med tightsen. Det tog emot som fan att dra på dom där och blotta mig offentligt i långkallingar :död
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Oj, det är ju grymt!
För egen del är det 5 jämt/km som gäller, för det var där jag låg innan jag lade ner löpningen helt för några år sedan.

Jo det märks att man har lite anlag för att kuta, nu gäller det bara att hålla igång löpningen under vintern så jag inte måste börja om på nytt till våren igen.

Anledningen till att jag började var för att peppa fästmön som anmält sig till tjejmilen, men det slutade med att det nästan bara var jag som sprang.:)
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Är precis mellan 50 å 60 år och har sprungit många 5km lopp sen 1988. Även milen i början av 90talet och förra veckan knäckte jag den på nytt under träning på under timmen. Har tränat mest gym dom senaste åren så är nöjd med den tiden:)
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Försöker springa så ofta jag hinner, men då jag jobbar väldigt mycket samt spelar i två band så blir det mest lite då och då tyvärr. Sprang Vasastafetten nu i somras vilket var riktigt roligt. Första loppet jag sprungit någonsin, fick mersmak direkt! Springer sällan längre än milen då jag hellre kör hyfsat högt tempo vilket för mig är runt 4:40 min/km.

Kör också med Runkeeper och tycker det är jäkligt bra motivation!
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Började springa regelbundet v 40 2009 och sedan dess gjort 3-4 pass i veckan. (nja, varit förkylt 4 veckor och åkt skidor 4 veckor och då blev det ingen löpning) Kör idag ca 3 pass i veckan på 80 min och ett pass med intervall. Kör utan musik och utan att mäta kilometer. Kroppen bryr sig inte om kilometer, den känner av tempo och hur länge du kör. (egen filosofi...). Var femte vecka byter jag ut ett 80 minuterpass mot ett 120 min.pass. Har inget direkt mål, springer för det är gött:)
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ren löpträning är det väldigt ont om, däremot så har jag börjat orientera de sista åren, med blandade resultat.

Orientering är kul! Mycket roligare att springa i terräng och att dessutom ha ett "mål".
Lite svårt att sticka ut och spontanorientera en tisdagkväll tyvärr!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Löper en del, blir väl en 4 mil i veckan sisådär, plus ett par rätt hårda fyspass med crossklubben...och lite enduro på det. Tur man har en hEst-fru, och inga barn. :crash

Mest terräng, roligare så. :) Rekommenderas starkt...asfalt är för tjEringar.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
4-6 mil i veckan just nu och ssedan länge. En del intervaller för speed, siktar på milen sub-40 om några veckor. Fan vet, är snart lite för gammal för hastighetslöpning:gnissla...
Är nog mest uthållighetssportare tror jag....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan vad snabbt och långt alla verkar springa...
Försöker också springa regelbundet ~ 3-4 pass i veckan på 4-10 km och snitt på 5:30. Lite intervall ibland.
Trodde aldrig jag skulle palla att springa 10km men det gick ju det med. Målet just nu är 5km på 25 minuter och sedan 10km på 52 minuter. Kör också Runkeeper. :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan vad snabbt och långt alla verkar springa...
Försöker också springa regelbundet ~ 3-4 pass i veckan på 4-10 km och snitt på 5:30. Lite intervall ibland.
Trodde aldrig jag skulle palla att springa 10km men det gick ju det med. Målet just nu är 5km på 25 minuter och sedan 10km på 52 minuter. Kör också Runkeeper. :)

Du verkar ligga på precis samma tider som jag, med samma mål!
Vad heter du på RK?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kul att ha varit en sån inspirationskälla för dig, tack själv för de vänliga orden! :) Kul att du fått till såpass bra resultat redan, håller helt klart med om att det är bästa motivationen!:tummenupp

Nu på sista tiden har det väl inte blivit sådär enormt mycket sprunget särskilt regelbundet mest på grund av att jag fått annan träning i och med min utbildning och haft större delen av min tid och träning schemalagd utom egen kontroll, men nu är jag åter ansvarig för min egen träning och givetvis ska det börja springas mer regelbundet :) Har tyvärr gått upp lite under tiden jag inte kunna styra min träning och kost riktigt s som jag själv önskat, så den biten ska det också tas tag i...:gnissla Ligger nu på ca -20 kg från där jag började, till skillnad mot mitt "personbästa" på -28. Förhoppningsvis ska lite striktare kost och mer löpning återigen råda bot på de där sista envisa kilona :)

Klippte ihop en liten före/efter-bild från när jag var som mest fit. Det är inte riktigt mitt viktlägsta, men samtidigt tror jag att det kan vara mitt "fettlägsta" tillstånd och således spelar siffran på vågen mindre roll. Målet för min del var ju alltid att tappa fett och vinna muskler, och det ska jag jobba vidare mot. Hoppas att det kan inspirera dig och andra lite ytterligare :) Kuta på! :tummenupp

Föreefter2.jpg

(ca 10 månader tog det mig att ta mig dit, med lite jojjotendenser någonstans kring mitten).
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Har tyvärr gått upp lite under tiden jag inte kunna styra min träning och kost riktigt s som jag själv önskat, så den biten ska det också tas tag i...:gnissla Ligger nu på ca -20 kg från där jag började, till skillnad mot mitt "personbästa" på -28. Förhoppningsvis ska lite striktare kost och mer löpning återigen råda bot på de där sista envisa kilona :)

Skippa lådorna med punchrullar så ska du se att du kommer i fas igen.:)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Fan vad snabbt och långt alla verkar springa...
Försöker också springa regelbundet ~ 3-4 pass i veckan på 4-10 km och snitt på 5:30. Lite intervall ibland.
Trodde aldrig jag skulle palla att springa 10km men det gick ju det med. Målet just nu är 5km på 25 minuter och sedan 10km på 52 minuter. Kör också Runkeeper. :)

Jag springer 5km 3-4 gånger i veckan på 27 minuter som bäst. När jag började springa kring midsommar så höll jag på att dö efter 500m. Vad jag kommer ihåg så sprang jag 1km en gång på gymnasiet för över 20år sedan, det är mina tidigare erfarenheter av löpning. Jag tänker utöka till 10km, men det får vänta till nästa säsong.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top