Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Fick info igår.
Min stora bock är påkörd... Fan den där har ju jag gått och spanat på länge utan att få något läge för skott.
Det var ju min trofé som rök, den hade dom största hornen som gått på den marken på många år.

Vi får hoppas att han avlat och det kan komma nya bockar med rediga horn som jag kan hålla ordning på.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick pipan gängad på STR. Med den på är bössan 137 cm. Personligt rekord. Ska ta den till älgbanan någon dag, tror det är en bra swing i den.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Fick hem en mossberg mvp i 308w häromdan, ska bli intressant att prova.
Rent spontant så kanns det inte som någon superkvalite, men den kan ju skjuta bra ändå och smidig är den iaf.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick hem en mossberg mvp i 308w häromdan, ska bli intressant att prova.
Rent spontant så kanns det inte som någon superkvalite, men den kan ju skjuta bra ändå och smidig är den iaf.

Kul. Plåtis hade ju sin i säkert en månad.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
..sen köpte han en AR. Det är mycket, mycket, mycket roligare. True story.

MVP'n är ett jävla rasselbygge. Matade undermåligt men var lätt och smidig. Ska man ha den som jaktbössa är den säkert kalasbra.

Menar du att jaktbössor generellt matar sämre? Eller?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Menar du att jaktbössor generellt matar sämre? Eller?

Jag menar att konstruktionen på just MVP med AR-magasinen är långt ifrån optimal. Nu är det troligen inget större problem för jägare då man sällan behöver skjuta många skott väldigt snabbt. Läst att det blivit bättre med användning.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
uploadfromtaptalk1427028242805.jpg

Jösses vad fint denna bössa går. 8 mm på 3 skott på 100 meter. Och dagens bästa på 300 var 45 mm med 5 skott i byig vind. Dagens bästa grupp när man skjuter med bänkskyttar är inte dåligt. Tacka laserkalibern 6,5×55.

Måste dock fixa något värmeskydd med folie i till ljuddämparen. Miraget kom snabb nu med nollgradigt. Men jag backa ner till x15 så blev det mycket bättre.

Toknöjd med bössan.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
View attachment 417495

Jösses vad fint denna bössa går. 8 mm på 3 skott på 100 meter. Och dagens bästa på 300 var 45 mm med 5 skott i byig vind. Dagens bästa grupp när man skjuter med bänkskyttar är inte dåligt. Tacka laserkalibern 6,5×55.

Måste dock fixa något värmeskydd med folie i till ljuddämparen. Miraget kom snabb nu med nollgradigt. Men jag backa ner till x15 så blev det mycket bättre.

Toknöjd med bössan.

Det är ju inte utan anledning många tipsar om just den bössan när folk vill köpa långhållsräcer. Ruskigt snygg bössa!

Funderar på om jag ska dra ut till Sanda nästa helg och skjuta in min på 300. Det tar ju trots allt mäktiga 7 minuter med bil dit..
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, att man inte fatta det tidigare. Lägga pengar på alu-chassin och sånt när dessa finns.

Blev medlem i Hacksjö-klubb nu. Känns skönt att ha tillgång till en bra 300 bana.

Det är ju inte utan anledning många tipsar om just den bössan när folk vill köpa långhållsräcer. Ruskigt snygg bössa!

Funderar på om jag ska dra ut till Sanda nästa helg och skjuta in min på 300. Det tar ju trots allt mäktiga 7 minuter med bil dit..
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Tog mig tid idag att åka till "sandfållan" och skjuta lite PPU med sonen och hans en kompis .
Med de senaste tillskottet i "garderoben" . Sako Hunter .375 H&H Mag .

Stående frihands skytte . Lite skön axelmassage ! :tummenupp
Grabbarna uppskattade utflykten ! :rock
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ja, att man inte fatta det tidigare. Lägga pengar på alu-chassin och sånt när dessa finns.

Blev medlem i Hacksjö-klubb nu. Känns skönt att ha tillgång till en bra 300 bana.

En 300-meter vill man ju ha. Sanda är inte fullt så bra som Hacksjön men närmare.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
..sen köpte han en AR. Det är mycket, mycket, mycket roligare. True story.

MVP'n är ett jävla rasselbygge. Matade undermåligt men var lätt och smidig. Ska man ha den som jaktbössa är den säkert kalasbra.

En AR har jag redan, denna var tänkt som jaktbössa. Hoppas den duger till det iaf.

Blir nog en bäddning av systemet så småningom, men först en provskjutning förstås.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
En AR har jag redan, denna var tänkt som jaktbössa. Hoppas den duger till det iaf.

Blir nog en bäddning av systemet så småningom, men först en provskjutning förstås.

Det jag upplevde med min, .223-modellen, var att den hade problem att lyfta upp patronerna ut magasinet vid annat än jättelångsam repetering. Den sköt dock fint och är säkert en kalasfin bössa om man bara kan leva med jänkarnas "kvalitétstänk". :)
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Nu har jag precis varit och "köpt" ny hagelpang! Fan va drygt det kommer bli att vänta 2-3 månader.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top