Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En relaterad fråga, varför känner folk sig nödgade att i VARJE annons redogöra för att vapnet minsann kräver licens? Säljer folk så mycket vapen att de stöter på någon enstaka skummis? Känns mer som det blivit en töntig vana som folk härmar än ett reellt problem faktiskt. Såg idag en som också mycket präktigt meddelade att han kommer polisanmäla dem som inte har licens, som om man ens kunde ha licens innan man hör av sig. :lol
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
En relaterad fråga, varför känner folk sig nödgade att i VARJE annons redogöra för att vapnet minsann kräver licens? Säljer folk så mycket vapen att de stöter på någon enstaka skummis? Känns mer som det blivit en töntig vana som folk härmar än ett reellt problem faktiskt. Såg idag en som också mycket präktigt meddelade att han kommer polisanmäla dem som inte har licens, som om man ens kunde ha licens innan man hör av sig. :lol

Blockets regler tror jag
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
En relaterad fråga, varför känner folk sig nödgade att i VARJE annons redogöra för att vapnet minsann kräver licens? Säljer folk så mycket vapen att de stöter på någon enstaka skummis? Känns mer som det blivit en töntig vana som folk härmar än ett reellt problem faktiskt. Såg idag en som också mycket präktigt meddelade att han kommer polisanmäla dem som inte har licens, som om man ens kunde ha licens innan man hör av sig. :lol
:) Man kan ju hoppas på att den säljaren var klumpig i sin formulering. Jag skulle bli något förvånad ifall en person svara på min annons och hävdar att denne innehar licens för sagda vapen:D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
:) Man kan ju hoppas på att den säljaren var klumpig i sin formulering. Jag skulle bli något förvånad ifall en person svara på min annons och hävdar att denne innehar licens för sagda vapen:D

Brottsrubriceringen på den anmälan skulle jag vilja se.
 

Smagatusk

Guest
Är ytterst novis vad gäller vapen, har inte ens gjort lumpen. Men jag kom nyss hem från Texas där jag och tjejen körde förbi en "shooting range". Vi körde inom för att kolla läget och det slutade med att jag hade skjutit upp några magasin tillhörande en .40 Smith & Wesson och en Kalashnikov. Väldigt OT men fan vad kul det var. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är ytterst novis vad gäller vapen, har inte ens gjort lumpen. Men jag kom nyss hem från Texas där jag och tjejen körde förbi en "shooting range". Vi körde inom för att kolla läget och det slutade med att jag hade skjutit upp några magasin tillhörande en .40 Smith & Wesson och en Kalashnikov. Väldigt OT men fan vad kul det var. :)

Det är kul, jävligt kul, och de flesta som provar tycker just det, män som kvinnor.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Precis. Varför inte? Så länge den passar är det ju bara att tjöpa.

Idag skulle jag köpt en bra SvS med engelsk stock istället för min 686:a. Klassiskt och snyggt.

S/S är mer svårskjutet.
Det är ingen myt.
Allt påverkar skyttet i sidled.

Trots det envisas jag med att använda sidasidan vid fågeljakt (utom gås).
Man måste hålla stilen.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
S/S är mer svårskjutet.
Det är ingen myt.
Allt påverkar skyttet i sidled.

Trots det envisas jag med att använda sidasidan vid fågeljakt (utom gås).
Man måste hålla stilen.

Då får man helt enkelt se till att öva mer. Det är långt mycket snyggare än vilken bock som helst om du frågar mig.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Då får man helt enkelt se till att öva mer. Det är långt mycket snyggare än vilken bock som helst om du frågar mig.
Jag håller med, men man bör vara medveten om att det påverkar träffbilden betydligt mer än med en bock om man har en annan jacka eller annan skjutställning.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top