Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Plåtis, du som tävlar med hageln, var köpte du proppen till den? För det antar jag att man måste ha.

Får ofta frågan om min bössa är oladdad (när slutstycket är tillbakadraget) så tänkte ha en propp med flagga så jag slipper frågan hädanefter.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon som varit och skjutit på Huddinge jaktskytteklubb? Kommer bo rimligt nära (nästan cykelavstånd), och funderar på att bli medlem, men hann aldrig ut och kolla i somras. Är det helkass jämfört med Haninge?

Värdesätter att kunna åka ut efter jobbet mycket.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Plåtis, du som tävlar med hageln, var köpte du proppen till den? För det antar jag att man måste ha.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=39700&art=22713133

Någon som varit och skjutit på Huddinge jaktskytteklubb? Kommer bo rimligt nära (nästan cykelavstånd), och funderar på att bli medlem, men hann aldrig ut och kolla i somras. Är det helkass jämfört med Haninge?

Ja, den är rätt kass jämfört med HJK men är det nära väger det ju upp rätt mycket. Det kostar ju dessutom en bråkdel jämfört med Haninges jävla ocker-avgift.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Verkar som man måste köpa en Remington 700.. Igen..

Magpul Hunter 700.

Magpul-Hunter-700-Stock-1.jpg
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag skulle skära bort personuppgifterna i bilden om jag vore du...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Äntligen med_lem i klubben! :kulspruta

View attachment 414944

Synd att bössorna är 30 mil bort bara... :4skrika

EDIT: gick inte att ta bort bifogad bild. Konstigt?! Hade förberett den här bilden men valde att lägga upp fel.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Efter en del arbete med samhällets dystrare sida vet jag att många av dem reagerar på minsta incitament för att motivera en kriminell handling, därför berättade jag hur jag skulle gjort.

Men, var och en får agera efter eget huvud.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Efter en del arbete med samhällets dystrare sida vet jag att många av dem reagerar på minsta incitament för att motivera en kriminell handling, därför berättade jag hur jag skulle gjort.

Men, var och en får agera efter eget huvud.

Tro mig, jag har haft min beskärda del.

Men jag skulle hellre bifoga adressen med en bössa än en KTM....
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
20141226-204846.jpg

Så där ja! Äntligen växte man upp och köpte riktigt gevär, i riktigt kaliber. Ska bli vansinnigt skönt att skjuta riktigt bra fabriksammo för 6 kr smällen. Och med 76 pipa kan men alltid peta ihjäl djuren.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
View attachment 415129

Så där ja! Äntligen växte man upp och köpte riktigt gevär, i riktigt kaliber. Ska bli vansinnigt skönt att skjuta riktigt bra fabriksammo för 6 kr smällen. Och med 76 pipa kan men alltid peta ihjäl djuren.

Ja, bättre långhållsbössa lär du svårligen hitta för vettiga pengar. På med ett bra glas på den där nu!

(Vad fick du betala?)

[EDIT] Glöm det. Jag hittade vad du betalade. ;)
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
View attachment 415129

Så där ja! Äntligen växte man upp och köpte riktigt gevär, i riktigt kaliber. Ska bli vansinnigt skönt att skjuta riktigt bra fabriksammo för 6 kr smällen. Och med 76 pipa kan men alltid peta ihjäl djuren.

Det var mig en grann bössa!

Såg precis tråden på Robsoft. Du fick nog tag i en riktigt bra bössa där. Grattis!
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, bättre långhållsbössa lär du svårligen hitta för vettiga pengar. På med ett bra glas på den där nu!

(Vad fick du betala?)

[EDIT] Glöm det. Jag hittade vad du betalade. ;)
Frågan är vad jag ska ha för glas på den. PST får det bli om jag inte kommer på något annat. Men helst något bättre. Måste ju ha till jaktbössan också. Får ta tag i hojförsäljning om det ska gå ihop.

Ja det var ett helt ok pris.

Har nu bara en plats kvar i jaktgarderoben. Tror det blir en .22a.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Frågan är vad jag ska ha för glas på den. PST får det bli om jag inte kommer på något annat. Men helst något bättre. Måste ju ha till jaktbössan också. Får ta tag i hojförsäljning om det ska gå ihop.

Ja det var ett helt ok pris.

Har nu bara en plats kvar i jaktgarderoben. Tror det blir en .22a.

Sparka in en vettig .22LR där. En 10/22 eller en CZ455 kanske?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mycket pengar men ett bra pris.

Hur många smäll har den gått?

Vet inte. Är det kass blir det ny pipa direkt. Har tänkt in det. Ska låta Fabian tolka den tänkte jag, och är det bra blir det gängning så jag kan få den ännu längre.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jädrans vad ni bränner pengar på fina bössor....
Eftersom detta är ett motorcykelforum, och majoriteten antagligen lägger mer pengar på hoj/racing än jakt, så bör här väl vara nån som har koll på budgetbössor med?

Såg att man kan köpa en ny Zoli standard för 5900:-, duger eller anus? Bättre eller sämre än min qvarna 1640 (30-06 helstock typ monte carlo och nåt annat trycke)?

Anledningen till byte är att hela familjen/släkten jagar med .308w, och några laddar själv. Blir liksom smidigare (billigare) om jag kan plocka ammo från min sambo eller svärfar :tungan
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jädrans vad ni bränner pengar på fina bössor....
Eftersom detta är ett motorcykelforum, och majoriteten antagligen lägger mer pengar på hoj/racing än jakt, så bör här väl vara nån som har koll på budgetbössor med?

Såg att man kan köpa en ny Zoli standard för 5900:-, duger eller anus? Bättre eller sämre än min qvarna 1640 (30-06 helstock typ monte carlo och nåt annat trycke)?

Anledningen till byte är att hela familjen/släkten jagar med .308w, och några laddar själv. Blir liksom smidigare (billigare) om jag kan plocka ammo från min sambo eller svärfar :tungan

edit. och så är jag så omanlig att jag inte riktigt gillar rekylen i den jag har...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top