REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 66 av 105 FörstaFörsta ... 16416061626364656667686970717291 ... SistaSista
Resultat 1 301 till 1 320 av 2096
    Liten, rädd och ensam™ Plåtniklass avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Citat Ursprungligen postat av Jonte Visa inlägg
    Coolt. Vad betalar du? Blir det gubbsexan?
    600 spänn plus eventuell avgift för fällt vilt.

Det blir hagelbössan denna gången.

Moderator -Rosen-s avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    4e 690n står i garaget, nu SMC
    Citat Ursprungligen postat av Plåtniklas Visa inlägg
    Antar att vi har några som sysslar med mer skytte än jakt här.

Hade en dag med strålande solsken, många missar och långsamt skytte på Hacksjöbanan igår.

..men det var skoj ändå!

Vilken kamera använder du här? Och kan kvalitén vara bra nog för att zooma in och hitta ett .22 hål på 10-15m?
    .
    - Moderator i 125cc-Forumet -

www.rosengren.me

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Citat Ursprungligen postat av -Rosen- Visa inlägg
    Vilken kamera använder du här? Och kan kvalitén vara bra nog för att zooma in och hitta ett .22 hål på 10-15m?
    Contour Roam 1600.

Ingen aning. Den filmar i 720p.

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Är insatssoldat inom Hemvärnet. Nyligen gjort min sista militärövning med GRG på ryggen/axeln.
    I mitten av oktober till slutet av november (inte heltid) blir det PSG 90-utbildning

Jag är minst sagt positiv till att slippa släpa runt på den 14 kilo tunga GRG (ofta i 3-4 dygn ute i fält för att utan ett enda skott avlossat ha vapenvård och låsa in skiten igen) till att bara bära på ett PSG 90. T.o.m. AK4B slipper jag, även om det är en rolig bössa.

Hade inte haft något emot en Pistol 88B (Glock 17) också, men tror inte det ingår, får förlita mig på stridspartner antar jag

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000 Jontes avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    KTM 690 Enduro R -10
    Citat Ursprungligen postat av Werzion Visa inlägg
    Är insatssoldat inom Hemvärnet. Nyligen gjort min sista militärövning med GRG på ryggen/axeln.
    I mitten av oktober till slutet av november (inte heltid) blir det PSG 90-utbildning

Jag är minst sagt positiv till att slippa släpa runt på den 14 kilo tunga GRG (ofta i 3-4 dygn ute i fält för att utan ett enda skott avlossat ha vapenvård och låsa in skiten igen) till att bara bära på ett PSG 90. T.o.m. AK4B slipper jag, även om det är en rolig bössa.

Hade inte haft något emot en Pistol 88B (Glock 17) också, men tror inte det ingår, får förlita mig på stridspartner antar jag
    Troligtvis en mycket trevlig utbildning. Ska bli kul att höra mer om. Vad för kikare sitter på dom bössorna idag? Var det svårt att komma in?

Hur många dagar på år måste du öva?
    Människan, den mest grymma, brutala, hänsynslösa, våldsamma och skräckinjagande arten som någonsin existerat på jorden.

Citat Ursprungligen postat av 50-talet
    ...sen tar man väl en och en annan spätta med sig och fikar upp sig på något fik...

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Troligtvis en mycket trevlig utbildning. Ska bli kul att höra mer om. Vad för kikare sitter på dom bössorna idag? Var det svårt att komma in?

Hur många dagar på år måste du öva?
    Kikarsikte är Hensoldt, militärversion utav Carl Zeiss, 10 gånger förstoring, 42 mm objektivdiameter.

Våra kontrakt är på antingen fyra dygn per år (om man tillhör Bevakningskompani) eller åtta dygn för Insatskompani. Generellt sett innebär det två övningar per år (insats), torsdag t.o.m. söndag.

Varit med i ungefär fem år, varav tre som GRG-skytt. Har tidigare (utan att gnälla) påpekat för Plutonchefen att jag inte anser mig särskilt lämpad för GRG, finns andra killar som är större och med mer muskler än mig, och att den suger stridsvärdet ur mig. Så i somras när det dök information upp om lediga platser för en PSG 90-utbildning och han var snabb på att informera mig och jag snabb på att svara ja (DIREKT! hehe). Så när jag kom hem från senaste övningen nyligen låg ett brev från Försvarsmakten och väntade på mig
    Vet ej hur många som ansökte.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Vad för kikare sitter på dom bössorna idag?
    Hensholdt 10x42. Vissa har blivit uppgraderade med ett Schmidt & Bender PMII 3-12x50.

Gränsfall BlöjRäserns avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    Behövs inte
    En snubbe utan GRG är ingen snubbe, om ni hajar.
    Citat Ursprungligen postat av Barf Visa inlägg
    When you're right, you're right and you're always right!

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Citat Ursprungligen postat av BlöjRäsern Visa inlägg
    En snubbe utan GRG är ingen snubbe, om ni hajar.

2002 Solid snakes avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Ducati 996 biposto -01
    Var ute på drev idag, såg 3 rådjur (varav ett jag och kompisen skrämde ut ur tät granskog) men hann inte komma till skott, snabba små rackare.

En annan snubbe fick med sig 2 harar hem, så det är ju alltid nåt iaf...
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Lol..Aså du r så fett jobbi. Kan d chilla nån g lr?
    /1337
    Radfyra suger.

Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    KTM 690 Enduro R -10
    Sålde mitt aimpoint micro och ska köpa lågförstorade. Från vilken jänksida skulle man beställa leupold? Funderar på ett 2-7*33. Skulle behöva det tills nästa helg...

T.ex:
    http://www.opticsplanet.com/leupold-...iflescope.html
    Senast redigerat av Jonte den 2014-10-07 klockan 22:05.
    Människan, den mest grymma, brutala, hänsynslösa, våldsamma och skräckinjagande arten som någonsin existerat på jorden.

...sen tar man väl en och en annan spätta med sig och fikar upp sig på något fik...

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Sålde mitt aimpoint micro och ska köpa lågförstorade. Från vilken jänksida skulle man beställa leupold? Funderar på ett 2-7*33. Skulle behöva det tills nästa helg...

T.ex:
    http://www.opticsplanet.com/leupold-...iflescope.html
    Nästa helg? Då skulle jag beställa från någon av nedan:

http://www.handladigitalt.se/
    http://natur.astrosweden.se/egensida/jakt/556

..alternativt hitta ett begagnat för rätt pengar.

Bannád Kottssons avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Triumph Tiger 800 XCX
    Tror mig vapenlicens kommer om några dagar eller närmsta veckan

Nu ska man bara ha nånstans å skjuta...

Någon med tips? Eller kanske något jakt tillfälle att dela med sig av?
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Ja, jag är full av skit. Klipp vid den streckade linjen och bortse från ovanstående inlägg.

En gång var jag schizofren men nu mår vi bättre

Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Halvdanerier.
    Stannar du inte för rött, så skall du inte stanna för blått.

Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    KTM 690 Enduro R -10
    Nästa helg? Då skulle jag beställa från någon av nedan:

http://www.handladigitalt.se/
    http://natur.astrosweden.se/egensida/jakt/556

..alternativt hitta ett begagnat för rätt pengar.
    Jo det skulle jag kunna göra. Tycker dock att man måste upp över min budget för att hitta något man vill ha.

Vad skulle ni välja till en skräpbössa vx-III 1,5-5*20 eller Leupold europa (vx-ii) 2-7*33.

Förövrigt har jag varit på älgbanan idag och skämt ut mig. Gick kass och jag mådde skit och ville sluta. Till sista 4 skotten tittade jag på höjdratten. Den var ställt för några hundra meter. Räknade inte i ilskan. Hur fan kan man vara så dum? Jaja sista serien blev guld i alla fall.

Finns det någon älgbana som har öppet imorgon eller fredag i sthlm? På södra sidan gärna. Annars hinner jag nog inte.
    Senast redigerat av Jonte den 2014-10-08 klockan 22:23.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Jo det skulle jag kunna göra. Tycker dock att man måste upp över min budget för att hitta något man vill ha.

Vad skulle ni välja till en skräpbössa vx-III 1,5-5*20 eller Leupold europa (vx-ii) 2-7*33.

Förövrigt har jag varit på älgbanan idag och skämt ut mig. Gick kass och jag mådde skit och ville sluta. Till sista 4 skotten tittade jag på höjdratten. Den var ställt för några hundra meter. Räknade inte i ilskan. Hur fan kan man vara så dum? Jaja sista serien blev guld i alla fall.

Finns det någon älgbana som har öppet imorgon eller fredag i sthlm? På södra sidan gärna. Annars hinner jag nog inte.
    Jag har en VX-3 1,5-5x20 på min älgklubba och det funkar prima. Otroligt prisvärd kikare även i Sverige. Du slipper dessutom att skicka det till staterna vid en eventuell garantiåtgärd.

Angående älgbanan.. Du är väl redan klar om du har en guldserie eller har ni krav på flera godkända?

Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    KTM 690 Enduro R -10
    Jag har en VX-3 1,5-5x20 på min älgklubba och det funkar prima. Otroligt prisvärd kikare även i Sverige. Du slipper dessutom att skicka det till staterna vid en eventuell garantiåtgärd.

Angående älgbanan.. Du är väl redan klar om du har en guldserie eller har ni krav på flera godkända?
    I så fall blir det en beggad obelyst för 2500. Ringar har jag nog. Kanske lite höga dock.

Jag utgick från att det behövdes 3 godkända serier. Nu verkar dom nöja sig med en. Bra för mig men det är ju knappast höga krav. Lär iofs inte skjuta på något som rör sig. Knappt något som står stilla heller.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    I så fall blir det en beggad obelyst för 2500. Ringar har jag nog. Kanske lite höga dock.

Jag utgick från att det behövdes 3 godkända serier. Nu verkar dom nöja sig med en. Bra för mig men det är ju knappast höga krav. Lär iofs inte skjuta på något som rör sig. Knappt något som står stilla heller.
    Du skulle bli förvånad över vilka "krav" vissa jaktlag har. Träffa stillastående älg på 80 meter för att få vara med och jaga.. Klarar man inte det ska man fan inte ens ha tillgång till vapen.

2002 Solid snakes avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    Ducati 996 biposto -01
    Pürsch på söndag, får la se om man lyckas smyga sig på en liten hjort.
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Lol..Aså du r så fett jobbi. Kan d chilla nån g lr?
    /1337
    Radfyra suger.

FÖRrBANNAD Marks avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Heineken
    Idag påbörjas fyller-i övningen av vapenlicens för en Beretta SP1 och en Weatherby som äter .308 win.

Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga.

Moderator i Överflödiga Diskussioner och Göteborg

Some play hard to get, I play hard to want *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    T7
    Citat Ursprungligen postat av Mark Visa inlägg
    Idag påbörjas fyller-i övningen av vapenlicens för en Beretta SP1 och en Weatherby som äter .308 win.

Härligt. Då har du licenserna lagom tills det är dags att plocka ut hojen efter vintervilan.

Sidan 66 av 105 FörstaFörsta ... 16416061626364656667686970717291 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Och man kan faktiskt flytta och behålla bidragen som arbetsoförmögen i Sverige medan man är tex försvarsminister i ett land i Mellanöstern. Åtalas, nej bara om [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här