Grisar kan flyga (V motion om värnplikt)

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Där håller jag inte riktigt med dig.

jag känner MÖPar, dom är militärt överintresserade, men sällan soldatmaterial, dom värsta möparna är dom som aldrig skulle klara grundutbildningen eller ens intagningskraven till den.

Jag känner ett flertal soldater, olika anställningslängd och befattningar, INGEN är MÖP, dom drivs av en stark känsla av att man ska göra rätt för sig, att ett nationellt försvar är viktigt och dessutom trivs dom med ett varierat fysiskt arbete som även erbjuder friluftsliv och personliga utmaningar.
Håller inte med tyvärr ;)

Vissa människor som är anställda går knappt att umgås med. Det enda snacket som är på tapeten är försvarsmakten.

Nu känner jag förvisso några "normala" också men de är i minoritet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Håller inte med tyvärr ;)

Vissa människor som är anställda går knappt att umgås med. Det enda snacket som är på tapeten är försvarsmakten.

Nu känner jag förvisso några "normala" också men de är i minoritet.

Jag har jobbat på Volvos lastbilsfabrik, där arrangerade dom personalresor (med egen volvo och husvagn, på sin egen semester), till Torslandafabriken för att gå guidad rundtur och äta i personalmatsalen, husvagnarna ställde dom upp på personalparkeringen.

Såna människor finns överallt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst är det bra att dom tänker till och skickar ut en ny, för i den gamla är det inte speciellt många tips om hur man laddar mobiltelefonen när strömmen har gått, eller hur man betalar i affären när varken Swish eller kortbetalning fungerar, men jag spar min ändå!

Omkrigetkommer.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top