Påkörd på mc, av suv. Får skulden.

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Ser fram emot uppdateringen om vad som har hänt! Men jag fattar inte, det har inte hänt någon rättegång så vem är det som har bestämt att det är ditt fel, polisen eller försäkringsbolaget? Vem är det som har intervjuat gubbens fru? Här ligger en hund begraven tycker jag,,,
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vad har du emot mcförare?:7peta:rolleyes:

Absolute ingenting , men det är ganska komiskt att läsa era inlägg:rolleyes: varför ska ni alltid ta mc föraren i försvar när ni inte vet hela sanningen??
 

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Bångbro
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Jag skrev ju med lite ironi, klart man inte kan ta ställning utan att veta helheten.
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Det verkar som IF-taktik att ha fruar som mest betydande vittne.....:3freak

Jag fick en parkeringskada som en idiot gjorde på min förra bil, ett vittne satte en lapp med tel.nr så jag ringde upp och han berättade vad som hänt och att bilen som skrapat min bil stod en bit bort. Jag fick även reg.nr så jag fotade skrapmärken på idiotens bil och matchande skrapmärken på min bil, men fotobevis och opartiskt vittne sket IF fullständigt i. Idiotens fru kunde verkligen intyga att de inte skrapat min bil när de var in bredvid den, fastän mitt vittne uppgav att det lät som satan när de skrapat mot min bil, annars hade inte han reagerat.

IF tyckte att deras vittne vägde tyngre än mitt, för det var ju ändå idiotens FRU! Det var ord mot ord och IF tog den enkla och billigaste vägen. Jag hade långa jävla samtal med handläggaren på IF och han tyckte inte att det var jäv eller mer partiskt med en fru som vittne jämfört med ett totalt opartiskt vittne och fotobevis kunde jag ju minsann manipulerat!! :dummer

Lycka till o hoppas det ordnar sig för TS!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det verkar som IF-taktik att ha fruar som mest betydande vittne.....:3freak

Jag fick en parkeringskada som en idiot gjorde på min förra bil, ett vittne satte en lapp med tel.nr så jag ringde upp och han berättade vad som hänt och att bilen som skrapat min bil stod en bit bort. Jag fick även reg.nr så jag fotade skrapmärken på idiotens bil och matchande skrapmärken på min bil, men fotobevis och opartiskt vittne sket IF fullständigt i. Idiotens fru kunde verkligen intyga att de inte skrapat min bil när de var in bredvid den, fastän mitt vittne uppgav att det lät som satan när de skrapat mot min bil, annars hade inte han reagerat.

IF tyckte att deras vittne vägde tyngre än mitt, för det var ju ändå idiotens FRU! Det var ord mot ord och IF tog den enkla och billigaste vägen. Jag hade långa jävla samtal med handläggaren på IF och han tyckte inte att det var jäv eller mer partiskt med en fru som vittne jämfört med ett totalt opartiskt vittne och fotobevis kunde jag ju minsann manipulerat!! :dummer

Lycka till o hoppas det ordnar sig för TS!
Så du anmälde gubben för smitning?
 

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Honda cb500f
Så sjukt att gubben hittar på lite som han vill bara för att komma undan lättsamt. Usch vad händer med allt hederligt folk egentligen?? :confused:
Kanske ska börja åka med en kamera på hjälmen hela tiden så man har bevis om något händer :smasha
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Ett vittne behöver inte sett något, utan HÖRT något istället. Om du skulle blåst i 170km/h så borde det hörts rätt tydligt på motorsången. Leta upp mågon som hörde dig puttra fram. :)
 

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
Mariestad
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
jaja du får namnet till idioten så adressen är ju lätt att få :tummenupp

say no more !
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kommer inte leva länge nog att begå alla misstag själv.
Vad som hänt TS # tyder på att även i Sverige är det dags att alltid köra med aktiv filmkamera.
Precis som tydligen vanligt i Ryssland. För att kunna visa sin version av vad som hände.
Har en kollega som har en GoPro Black rullande konstant framme i servicebilen. Av just detta skälet.
Googla på
dash camera

# Och en släkting vid en liknande händelse, känns igen.
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Ja, har han ett vittne som styrker hans version smäller hans version högre.
Så skaffar du fram ett vittne som sett olyckan som styrker din version så står du genast på fast mark igen.

Jag låg bakom SUV:en. Omkörningen som motorcykeln gjorde var på intet sätt trafikfarlig, inte heller återgången till höger körbana. Efter att motorcykeln saktat in för den framförvarande traktorn med släp plöjde SUV:en rakt in i motorcykeln utan att bromsa. Jag såg hur mannen i SUV:en innan kollisionen samtidigt som han körde satt med bakåtböjt huvud medans hans fru hade sitt huvud i hans knä. Strax efter kollisionen satte frun sig upp och torkade sig runt munnen.

Var skall jag skriva under?
 

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Ducati 998s FE
Syftar mer på att hon kan ha ekonomisk vinning av att ljuga.

Om ett vittne har ekonomisk vinning av sin redogörelse, t.ex. om man är gift med fordonsägaren eller t.o.m äger fordonet själv, kan detta definitivt ha betydelse när det gäller att bedöma trovärdigheten i vittnets redogörelse.

I dessa sammanhang är dock problemet fortfarande att försäkringsbolagen inte kan sitta och agera domstolar och själva avgöra vilka de ska välja att inte tro på(även om det finns någon enstaka i branschen som ibland agerar på annat sätt), trovärdigheten är något som våra domstolar får hantera. Och då sitter TS där med skägget i brevlådan om han inte får fram annat som styrker hans version. Återstår då att stämma motparten i domstol om man vill ta den risken..
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Det här låter ju inte klokt, tycker du definitivt skall driva det här vidare. Är du med i SMC? Där kan du få råd och hjälp hur du skall agera.

Och har han dessutom gått deras knix-kurs så har han inte ens ramlat. Det går bara inte.
 

Smagatusk

Guest
Går det inte att hävda visst jäv med frugan som vittne? Går det överhuvudtaget att förvänta sig ett sanningsenligt vittnesmål från någon som troligen har att förlora på om en nära anhörig åker på att betala något? Här finns ju en rätt uppenbar intressekonflikt som man tycker borde diskvalificera tanten som objektivt vittne.

Fy fan. Du har varit med förr. Ett mer sakenligt inlägg är sällsynt på SH. Kul! :)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Hade jag, om jag nu varit försäkringsutredare på ett försäkringsbolag så hade jag direkt förstått att en mc med vilje inte tvärnitar framför en bil med flit, tänker man så, då är man på riktigt jävla dum i huvudet.

Bromsar man för ett hinder, så är det ALLTID bakomvarandes skyldighet att ha så pass stort avstånd att denne kan bromsa för framförliggande fordon.

Sen kan jag inte förstå att man skulle bli sur över att någon gestikulerar från en bil man kör om, jag tänker alltid bara, "skyll dig själv som kör bil och är flaskhalsen i trafiken".


Nu till den största frågan: varför körde du inte om traktorn oxå direkt efter bilen??
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Japp..at the end of the day får du ta en borrmaskin och bege dig till paret och helt enkelt borra hål i deras knän tills de lär sig att inte ljuga.

power-tools-o.jpg
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ge dig inte vad du än gör, det är för mig helt oförståligt hur dom kan dömma till gubbens fördel när det var han som körde på dig!

Gubbjäveln skulle säkert inte ens ha körkort!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top