Bra GPS-tracker?

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
jag har 3 hojar låsta med 3 lås var / kedja ihop, samt gps tracker, garagelarm, 3 st övervakningskameror.

folksam gav INGEN rabatt, varken på premie eller vid stöld/skadegörelse

jag frågade varför JAG lagt ut 10 tusen på att skydda min egendom utan att få något tillbaka..

tja, det e ditt eget val sa FB.... pfffffffffffffffffffffffffff idioter


Jag vet, det är helt värdelöst....
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
En annan sak. Ni behöver faktiskt inte köpa med abonnemang. Det brukar bara underlätta om man kommer spåra mycket, eller vill livespåra genom ett verktyg.

Annars kan man spåra genom att bara skicka sms och få google kartlänk efter cirka 15-30 sekunder med aktuell plats. Många gps trackers kan även med ett kommando skicka position till en var 30:e sekund. Bra funktion om den blir stulen och man spårar via sms utan abonnemang eller online verktyg.
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Vad är det som gör att du vill ha spårare? Blivit av med grejer? Står cykeln dumt till?

Jag monterade dold dödarknapp. Effektivt om Pundar-Kalle har tänkt försöka köra från plats.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Vad är det som gör att du vill ha spårare? Blivit av med grejer? Står cykeln dumt till?

Jag monterade dold dödarknapp. Effektivt om Pundar-Kalle har tänkt försöka köra från plats.

För min del blir det mest peace of mind. På båt får man ju rabatt om man har spårningsutrustning på den, tyvärr verkar det ej vara samma med Svedea.
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Vad är det som gör att du vill ha spårare? Blivit av med grejer? Står cykeln dumt till?

Jag monterade dold dödarknapp. Effektivt om Pundar-Kalle har tänkt försöka köra från plats.


Smart, finns det inte några efter marknads-lösningar plug and play för dold dödar-knapp?
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
En dold knapp gör ju att du inte kan starta hojen om du inte aktiverat den dolda knappen. Kräver inget batteri så det lät som en simpel åtgärd.
Är det någon som har larm på hojen och hur funkar det?
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
En dold knapp gör ju att du inte kan starta hojen om du inte aktiverat den dolda knappen. Kräver inget batteri så det lät som en simpel åtgärd.
Är det någon som har larm på hojen och hur funkar det?

Spännande. Då hänger jag med.
Jag kommer montera ett GPS Spårningslarm, med funktion att stänga av motorn via sms. Återkommer när det är gjort, lär dröja några veckor.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Jag har nu satt en eztracker pro10 på min hoj.
Har gjort ett geo-staket med så att den larmar så fort den lämnar området.

Har även beställt en Abus Granit Detecto 8008, återkommer med bilder. :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag har en pettracker från Tractive på en av mina katter. Jag ville se vart den hade sitt revir då den sätter av i veckor i sträck. Den har hittills fungerat hundra gånger bättre än någon av de andra fordonstrackerserna jag haft.
Enkel att använda, sparar turerna, geofence och varning när katten (hojen) springer till skogs.
Någon som vet om de finns en fordonstracker med samma upplägg som Tractive?
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Jag har en pettracker från Tractive på en av mina katter. Jag ville se vart den hade sitt revir då den sätter av i veckor i sträck. Den har hittills fungerat hundra gånger bättre än någon av de andra fordonstrackerserna jag haft.
Enkel att använda, sparar turerna, geofence och varning när katten (hojen) springer till skogs.
Någon som vet om de finns en fordonstracker med samma upplägg som Tractive?

Hur fungerar tractive? Har du en app som är inloggad där du kan sätta geofence? Eller gör du det via ett online gränsssnitt? Jag har en app och onlinegränssnitt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det låter som samma upplägg som jag har på min. Men hur ofta laddar du den?
Längsta jag haft den utan laddning är 3 dagar. Då var den nere på 45% enligt infon i webläsaren.
Nu är den väldigt liten då den sitter i ett halsband för en katt. Så batteriet skulle kunna vara bättre på ett fordon och helst kunna laddas när man kör fordonet.

Kör man livetracking på den så drar den mera, men låter man den vara som normalt så drar den mindre.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Längsta jag haft den utan laddning är 3 dagar. Då var den nere på 45% enligt infon i webläsaren.
Nu är den väldigt liten då den sitter i ett halsband för en katt. Så batteriet skulle kunna vara bättre på ett fordon och helst kunna laddas när man kör fordonet.

Kör man livetracking på den så drar den mera, men låter man den vara som normalt så drar den mindre.

Ok, men har din möjlighet att ladda på det viset? För det har min iaf, då kan en fordonstracker vara en idé.
På så sätt kan du lixom ha koll på hojen och katten samtidigt :D haha
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top