Min väg till Rookie 1000

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Emil du ska väl inte sälja din K7a? På mantorp så drog jag redan efter första dagen efter ytligare ett motorras :huvet:huvet:huvet

Men satsar på Mantorp med actionpics och knutstorp med racing4fun i augusti..
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag är 41 (blir 42 i år), tog A-kortet 30/8 2012 och kom sist i Speedster Cup-premiären 1/6 i år. Om jag slipper bli mer trasig än jag redan är så hoppas jag att jag lyckas göra som Mozz och bli snabbare med åren. Jag blir aldrig snabbast, men jag kan ha roligast. Jag säger också: Kör! :tummenupp

Nästa gång blir du fan bara näst sist och du kommer visst bli snabb! Det ska jag och Mozz se till! Vilket år som helst ska vi köra endurance ihop och då jävlar ska det gå undan! ;-)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Emil du ska väl inte sälja din K7a? På mantorp så drog jag redan efter första dagen efter ytligare ett motorras :huvet:huvet:huvet

Men satsar på Mantorp med actionpics och knutstorp med racing4fun i augusti..

Den kommer troligen att vara till försäljning efter den här säsongen om du är sugen. Alternativt så kastar jag ut en massa pengar på den och byter fjädring och bygger nytt avgassystem. Har inte riktigt bestämt mig än.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Den kommer troligen att vara till försäljning efter den här säsongen om du är sugen. Alternativt så kastar jag ut en massa pengar på den och byter fjädring och bygger nytt avgassystem. Har inte riktigt bestämt mig än.

Är du inte nöjd med k7an eller vill du köpa en färdig kittad hoj istället och spara pengar? Varför bygga avgassystem? Jag har faktiskt köp en ny motor som ska i hojen och sen så ska jag mappa den ordentligt denna gång samt ställa in quick shifter. Hoppas på den ska hålla nu för jag är nöjd med k7an, gillar den mycket men har haft mycket problem denna säsongen sen jag monterade bazzaz.

Såg att du satte ett par snabba varv redan på första dagen på mantorp, vad blev din bästa tid?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är du inte nöjd med k7an eller vill du köpa en färdig kittad hoj istället och spara pengar? Varför bygga avgassystem? Jag har faktiskt köp en ny motor som ska i hojen och sen så ska jag mappa den ordentligt denna gång samt ställa in quick shifter. Hoppas på den ska hålla nu för jag är nöjd med k7an, gillar den mycket men har haft mycket problem denna säsongen sen jag monterade bazzaz.

Såg att du satte ett par snabba varv redan på första dagen på mantorp, vad blev din bästa tid?

Vill köpa en färdig och lite nyare. Helst med traction och abs. Avgassystemet vill jag bygga om för att få lite bättre markfrigång. Det är väldigt nära att dom tar i nu!

1.25.2 eller nått sånt tror jag det blev som snabbast i torrt. 1.39 i regn. Själv då?

Trist att höra att det rasade igen!
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jo original ljuddämparna är enorma och de tar mycket stryk när man vurpar, bättre om man kunde bygga om systemet så det är som r1ans istället..

Okej det är riktigt snabbt, första dagen så gick det inget vidare och fick inget flyt i körningen. Satte 1,30 som bäst. Det har inte blivit så mycket körning för min del i år så har inte kommit igång riktigt ännu, men hoppas att jag sätter någon 25 tid när jag kör med actionpics på mantorp.. Har du några fler bandagar planerade?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jo original ljuddämparna är enorma och de tar mycket stryk när man vurpar, bättre om man kunde bygga om systemet så det är som r1ans istället..

Okej det är riktigt snabbt, första dagen så gick det inget vidare och fick inget flyt i körningen. Satte 1,30 som bäst. Det har inte blivit så mycket körning för min del i år så har inte kommit igång riktigt ännu, men hoppas att jag sätter någon 25 tid när jag kör med actionpics på mantorp.. Har du några fler bandagar planerade?

Dom är enorma och fungerar rätt bra som kraschpuckar. Mina klarade min senaste krasch på Gelleråsen med bravur, inte ens en liten buckla. Det var visserligen på gräs, men ändå. Jag funderar på att bygga ett litet mellanrör till originaldämparna så att dom hamnar 5 - 10 cm längre bak och då även upp en bit. Men då kan jag lika gärna bygga om allt från y-röret.

Jag var inte helt nöjd med 1.25. Ville ner till 1.22 nånstans, men min fjädring hänger inte riktigt med längre. Gungar som satan när jag skickar på efter mjölby t.ex. nu.

Nej, har inga fler bandagar inplanerade. Blir mest tävlingar och licensträningar resten av säsongen. Är Norska Mästerskapen nu till helgen och nästa helg SM/SO på Gelleråsen.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag har varit otroligt dålig på att uppdatera den här tråden senaste halvåret.

Är det några som vill fortsätta följa mig så uppdateras vår Facebook-sida betydligt mer frekvent.
www.facebook.com/etconracing
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top